{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.206 visninger | Oprettet:

Angående Motorolie forbrug! {{forumTopicSubject}}

God dag med jer.

Jeg ved godt jeg har spurgt om det før, men nu er jeg begyndt på skole igen og køre derfor 40km om dagen på motorvej. Og efter det er den begyndt igen på at bruge en del olie, det var ellers blevet lidt bedre efter jeg gav den noget motorbehandling!

Det var tilfældigt jeg lige tjekkede det en morgen hvor den var under L mærket.
Mit spørgsmål er så bare hvad koster det at få lavet så den ikke burger olie ?

Et andet spørgsmål. Jeg kunne egentligt tænke mig en Hatcback 1.6. Men er det noget om det er alle 4AFE Der bruger olie ? Og hvorfor er det lige de Bruger så meget olie de 4AFE? fordi så skal jeg ikke have 1.6, det koster sgu en del al den olie hehe smiley

Hilsen Martin smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angående Motorolie forbrug!
  • #2   14. jan 2010 Hej Henrik.

    Der er ikke noget spild den drypper ikke. smiley Den går også fint i motoren når den er varm. men om morgen når jeg starter så går den temmelig ujævnt og ligger på omkring 900-1000 omd. og der ryger den lidt blåt. først efter 2 min er det ligsom autochokeren slår til hvor den går jævnt med omkring 1700.omd?


  • #3   14. jan 2010 min gamle motor tog også en del olie hvor efter den ødelage topparkningen og så tog den en del vand og ja så døden den hen af vejen..

    Men nok om det.. kan du ikke få tjekket den ? lave en måling af en art på den så du kan finde ud af om der er noget galt med den ?


  • #4   14. jan 2010 Hey Nick.

    Hm det lyder da ikke så godt! Håber jeg da ikke sker !

    Det aner jeg nemlig ikke om jeg kan? smiley for det ville jo være smart!
    Jeg er bare bange for jeg glemmer at fylde olie på en dag smiley og det ville jo være rart hvis den ingenting brugte! smiley


  • #6   14. jan 2010 Martin P jeg skiftet så motor så slap jeg for alle de problemer smiley

    Men tjek det igennem med en lufttrygsmåling (det hedder noget smart jeg ik kan huske nu :P) så kan du se om den er utræt nogen steder så som pakninger osv.


  • #7   14. jan 2010 Hvor sidder de og er de dyre at få skiftet ? Jeg har kun hørt om stempelringe ?

  • #9   14. jan 2010 okay ved bare ikke om det kan betale sig at skifte motor ? Det koster vel en 10-15000kr ? Det er bare belastende smiley

  • #10   14. jan 2010 Men det koster garanteret også en 5-10.000kr at få skiftet stempelringe ?

  • #11   14. jan 2010 Okay så du skulle også lige på skole smiley Men ja det samme gør min! det er sgu underligt ! hvor sidder autochokeren henne? den går ujævnt i hvert fald når den er kold smiley men den går dog ikke ud. der må da være noget man kan gøre ved det olieforbrug ?

  • #12   14. jan 2010 Jep jeg er i skole i morgen smiley men jeg har tidlig fri før 12 nok, vi har prøve smiley
    men skriver lige..

    Hvis andre har nogle bud på hvad man kan gøre for olieforbruget må de gerne skrive smiley


  • #13   14. jan 2010 det er høst sandsynligt dine olietyve/paraplyer/ventilhætter og hvad man nu ellers kalder dem, der er lidt møre.
    De sidder som en pakning rundt om ventilerne i topstykket, og da der jo er olie på den ene side af ventilen, og et stempel på den anden side, så hvis de bliver utæt, løber det ned til stemplet og bliver forbrændt smiley
    Det er generelt en fejl på mange motorer, og 4afe er ingen undtagelse smiley håber det kunne hjælpe lidt.

    mvh. Patrick.


  • #14   14. jan 2010 Og hvis det ikke hjælper, kan du tage en kompressionstest, eller få det gjort ved et autoværksted, så kan man se om der er en lækage eller en utæthed ved stemplerne.

  • #15   14. jan 2010 Min har sq alle dage brugt olie, den er blevet kørt med klampen i kælderen og bruger 1liter/1500km. Nu har jeg kørt 90.000km og motoren er stadig ikke død.

    Ærligt, det kan nok svare sig over tid at få skiftet det som nu fucker op i motoren, men jeg gider fanme ikke...

    At skifte motor er IKKE lykken, for hvem siger at den "nye" motor ikke har samme problem? Hvis du er ude i et renoveringsprojekt, så ville jeg nok regne med 15k, inklusive ny kobling (ville jeg sq skifte bare for at være sikker på at det hele spiller max.


  • #16   14. jan 2010 Patrick

    Det hjalp helt sikker ! Det ville jeg lige prøve at få lavet sådan en test på. tror lige jeg køre til toyota og snakker med dem smiley

    ja Smølfen jeg har også godt hørt om dit olie problem det er bare ærgeligt især den dag man skal sælge bilen, der er da ikke nogen der vil købe en bil der bruger olie ? smiley Men jeg tror heller ikke det kan betale sig med en ny motor smiley


  • #17   14. jan 2010 Henrik M nej smiley noget med L

  • #18   14. jan 2010 Nick M

    en lækagetest måske?


  • #19   14. jan 2010 Patrick F lige nettop smiley hvorfor sagde i ikke bare det fra starten af smiley ?

  • #20   14. jan 2010 Martin, det er jo et kendt problem på 4AFE gen2 at de bruger olie - og der har da ikke hidtil været problemer med at de bliver købt/solgt...

    Forældrene købte en fabriksny Avensis i 2007 - den brugte også 1liter olie pr. 1500km, ganske normalt siger Toyota - det må den godt...
    Motorer bruger olie - sådan er det, nogle bruger bare mere end andre. Man kan heller ikke forvente at en motor med 250+k km er totalt fejlfri og ikke slidt...


  • #22   15. jan 2010 Smølf.

    Som du siger, er den et skrøne at motorer ikke bruger olie!
    Jeg arbejder på et autoværksted til daglig, og folk kommer tit stolt ind og siger: jamen min bil bruger ikke olie, men det passer altså ikke, ALLE bruger olie, men som sagt nogen mere end andre.
    min gamle rolla brugte mellem en halv og en hel liter på 5000 km, og havde kørt 310xxx da jeg solgte den.


  • #23   15. jan 2010 Jeg har lige snakket med Toyota idag og de skulle have 350kr for at lave en kompressions test. han sagde dog at det kunne være mange ting når den bruger olie. Bl.a. så kunne det være toppakningen ?

  • #24   15. jan 2010 Smølfen.

    Hvis jeg købte en fabriksny Avensis ( hvilke mine forældre også gjor i 2007) så ville jeg godt nok klage hvis den brugte 1L pr. 1500km.! Mine forældres bruger ikke særlig meget olie. de fylder i hvert fald ikke noget på mellem service.


  • #25   15. jan 2010 Martin.

    Det kan også godt være toppakningen. Som han sagde kan det være mange ting, men man bliver jo nødt til at starte med at tjekke nogle af de ting der kan være galt. For at bruge udelukkelses metoden smiley


  • #26   15. jan 2010 Patrick.

    Det er jo selvfølgelig rigtigt nok, men han sagde at man skulle have toppen af for at se om det var toppakningen ? smiley og det er vidst ikke helt billigt ?


  • #27   15. jan 2010 Arh, ikke altid. nogle gange kan du bare kigge i vandbeholderen, og hvis der flyder olie rundt oven på vandet, er den god, så er toppen gået. Der er også mange andre måder at toppakningen kan gå på altså, men man tjekker jo først udvendigt smiley

    Hvis det er olietyvene, som jeg stadig holder på at det er, skal du have toppen af alligevel, og hvis det er stempelringene, skal toppen også af.
    Men det er svært at sige hvor du skal starte, men som skrevet, så start med det udvendige.

    det er utætheder, olie i vandbeholderen, Vand i olien ( hvis der er mere olie på end sidst du trak pinden), altså lige gå væskerne igennem der løber igennem toppen.


  • #28   15. jan 2010 Altså der er vand på. men jeg fylder en gang i mellem vand på ( hver halve år) og jeg tror bare det er vandpunpen for den blev ikke skiftet samtideg med tandremmen og kilremmen. den skummer ikke i olien når jeg tager olielåget af. og der er ikke vand i olien.

    Når jeg kører ryger den ikke blåt, men når jeg nogen gange gear ned så kommer der en sort røgsky ?
    Ryger heller ikke hvidt. jeg har lige testet forurening. og det ligger lige på grænsen af hvad det må. smiley


  • #29   16. jan 2010 hmm okay. så tror jeg ikke det er toppakningen smiley

    jeg stemmer helt sikkert for, at det er olietyvene der er utætte.


  • #30   16. jan 2010 Hvad koster sådan en omgang at få skiftet ?

  • #31   16. jan 2010 Jeg har lige snakket med en i dag der havde fået priser ved toyota, og de koster 92 kr. stykket, og du skal have 16, så det er 1472kr.
    Men du skal alligevel have toppakning osv, da toppen skal af for at skifte dem, og så kan du lige så godt købe et slibesæt, hvor alle pakningerne er med, og der mener jeg at de hætter er med også. Der hvor jeg arbejder mener jeg at det koster mellem 1500-2000 for sådan et slibesæt (automester værksted), og så skal du regne 5-6000 oveni for arbejdsløn, kølervæske, olie, filter og hvad der nu ellers bliver skiftet samtidig med.

    Så omkring 8000 ville jeg mene, så er du godt kørende igen smiley
    Men ellers prøv at forhør dig lidt rundt omkring med priser osv. også ved toyota, det kunne jo være de kan gøre det billigere.


  • #32   16. jan 2010 Okay jeg takker for det lange svar og tak fordi du undersøgte det! Det er noget jeg kan bruge ! smiley

  • #33   17. jan 2010 Så lidt, bare spørg hvis der er noget du mangler at vide, jeg vil gerne hjælpe smiley

  • #35   17. jan 2010 Martin S Min bruger ikke en pind og jeg har kørt 15000 km smiley

  • #36   17. jan 2010 Gider ikke kører en sløv 1.3´er hehe ej smiley nu får jeg lige lavet en kompresions test her på mandag, så må vi se hvad den så siger smiley

  • #37   17. jan 2010 Martin haha så slemt er det nu heller ikke smiley men ja gør det.

  • #38   17. jan 2010 Nick.

    Nej tror jeg nu heller ikke smiley Jeg har lige et spørgsmål. Jeg kan se du har 17" på skraber de på nogen gange ?


  • #39   17. jan 2010 ja i højre side bagunder men det er ikke så slemt tro det er pga skærmen er lavet lidt om i forhold til den anden side.. Den går lige som lidt længere end hvis du forstår.. men skal jeg have kigget mere på til sommer ellers er der ingen ting selvfølgelig skal du ikke tro du kan køre 100 km/t over noget imens du har 400 kg på bagsædet smiley siger jo sig selv.

  • #40   17. jan 2010 til sommer arbejder jeg i om jeg skal have 18" smidt på med lidt ændret skærme smiley

  • #41   17. jan 2010 okay. jeg køre kun med 16" om sommeren. og hvis jeg har fuldlæs på, så kan jeg ikke få min nøgle ind mellem skærmen og dækket :P. men nu har jeg fået den sænket og det er faktisk blevet bedre selvom den er kommet længere ned! smiley men jeg overvejer 17" nemlig,

  • #42   17. jan 2010 min er vist nok sænket bagunder men ikke foran er faktisk i tvivl nogen siger den er og andre siger den ikke er.. jeg har ikke selv gjort det i hvertfald smiley Men som sagt prøv det kan jo ikke skade.. Jeg vil højre op næste gang smiley

  • #43   20. jan 2010 Nu har jeg fået lavet en kompressionstest, og den ser rigtig fin ud! så det er mest tænkeligt at det er ventilhætterne eller hva de hedder, den er gal med, for nogen gange når jeg gear ned så kommer der røg. jeg køre på 10/40 shell helix olie, skal jeg prøve en 15/40 i stedet for ?

Kommentér på:
Angående Motorolie forbrug!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce