{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

16" eller 17" {{forumTopicSubject}}

Hvad syns i passer på en 100NX bedst - 16 eller 17"? smiley

Det skal siges det skal være OZ Racing Superturismo i sølv jeg vil ha fat i. Kan bare ikke bestemme mig for om 17" vil være det smartere end 16"?

Derudover var det rart og hvide om nogen af jer har oplevet at 17" rammer ind i inderskærmene når man drejer rattet 100%, selv med lavprofil dæk på?

Det har de 18" jeg har kørt med midlertidigt nemlig gjort smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  16" eller 17"
  • #1   18. jan 2010 jeg har 15" på som er 205 brede de rammer os ind i skærmkanterne. så det er mere bredden du skal kigge efter hvad det angår.

  • #2   18. jan 2010 Check min profil, og album.
    Jeg havede 17" på, + jeg har prøvet at have 16" tysk fælge på, så er det lidt at gå efter, også mht ET.


  • #3   18. jan 2010 Hehe du er altså vores allesammens 100NX orakel og guru R.B. smiley

    Ja i c them... Og jeg har kigget hele bilgalleri igennem nu og set 16 og 17 tommer på folks nx'ere... jeg er blevet overbevist om 16" er helt fint og passer godt når bilen er så sænket som den er.

    De fælge jeg har fundet kan jeg måske få til 3000 kr på mandag i Thisted, så jeg syns det er lidt en god pris - der er næsten nye Toyo dæk på men de kan jo være skæve..

    Nogen tommelfinger regel på hvordan det mon kan ses hvis det er en meget lille skævhed?


  • #4   19. jan 2010 jeg ville ikk gå højere op end 16"
    min kammerat smækkede et par 17" på sin, der måtte han sindsygt langt ned i profil for at de kunne være der for støddæmperne indvendig, og det endte med at han knækkede begge bagskærme så de sq rettes op igen.
    jeg havde 15" på min nx'er, men havde planer om der sq ha været 16" på smiley


  • #5   19. jan 2010 Med 205/40/17 Hankook Ventus Evo og et 40/40 sænkningsæt kørt min sku dejligt, ikke sten hård overhovedet eller træls på langture.
    Men det er igen alt efter hvad du vil have.

    17"
    Hvis du gerne vil have et alm sænkningssæt på og beholde en alm komfort.

    16"
    Hvis du vil smide bilen helt i kælderen have fælgkanten helt ud til skærmkanten og bilen relativ hård.

    Jeg syntes med 16" på og ikke sænket ordenligt ned til den, kommer den til at ligne orginal højde og lidt højben over den smiley

    Men igen, det er alt efter hvad man vil have og hvordan man bruger sin bil.


  • #6   19. jan 2010 Mange tak for inputtet Kleis, jeg bliver slet ikke i tvivl om at det skal være 16" når du skriver det. Plus - de er jo et par tusinde kr. billigere end 17" smiley

    R.B. jeg syns den er tilstrækkeligt sænket så 16" vil man ik gå galt i byen med smiley

    Der er vist ingen tvivl 16" it is. Jeg det er 195 i bredde de Toyo dæk der er på. Det ved jeg ikke om vil have nogen indvirking på køreglæde andet end at de måske bruger lidt mindre benz i form af mindre berøringsflade på vejen. De er 45 i højden så vi snakker ikke helt lavprofil, men det kan jo komme smiley


  • #7   19. jan 2010 ET er desuden et sted mellem 37-40 - har jeg forstået det korrekt at jo mindre ET er jo mere sporvidde vil der være mellem hver fælg på samme aksel, altså jo længere ude vil de sidde og jo højere ET er jo længere INDE vil de sidde og jo mindre sporvidde vil der være?

  • #8   19. jan 2010 Jeg kan huske da jeg havede de ET15 på for sjov, at ET25 ville være lige i øjet til en NX, specielt fordi den har en utrolig bred røv :), eller en smal bagaksel.
    Men i det store hele, om man bruger den ene fælg eller den anden, er underordnet, for det er kombinationen af sænkning/ET/dækprofil der spiller ind.


  • #9   19. jan 2010 Spørgsmål besvaret smiley

Kommentér på:
16" eller 17"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce