{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.943 visninger | Oprettet:

TruckerBenny A
VIP
TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
26. feb 2004
Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771

Vognmand: Sælg skidtet, før det er for {{forumTopicSubject}}

Efter 36 år i branchen traf han sidste år en drastisk beslutning, da han kunne se, at forretningen kun gik én vej.

»Der er ikke 25 øre i det pis,« lyder det fra manden selv, Aksel Aaskov, der for et halvt år siden solgte sin vognmandsforretning i en ellers tidlig alder, efter at han ellers havde kørt lastbil siden sin 18 års fødselsdag i 1973.

»Der er ingen, der er blevet rige af kun at køre lastbil. Man skal have grusgrave, betonværk, lagerhotel eller nogen andre ting ved siden af. Til sidst var det mine taxaer, der holdt forretningen oppe,« fortæller Aksel Aaskov.

Beholdt taxaerne

Han har været vognmand med op til tre lastbiler siden 1997, og da han sidste år solgte sin sidste lastbil og lukkede butikken, "Tiset Vognmandsforretning", beholdt han sit taxa-firma, som han stadig driver.

»Det er der stadig lidt penge i,« siger den forhenværende vognmand fra Gram, som altså har fulgt vognmandsbranchen tæt i en menneskealder - og fortsat gør det.

Og det er ikke altid, han kan lide, hvad han ser.

Udnytter uligheden

»Tag for eksempel det sidste skud på stammen, natdistribution. Det kommer fra nogle firmaer i Padborg, der kun har nogle enkelte biler på danske nummerplader. Så kan man udnytte den sociale ulighed endnu mere,« mener Aksel Aaskov.

Han har kun ét godt råd til sine vognmandskolleger:

»Gør som mig og mange andre: Sælg lortet, mens I endnu kan,« siger Aksel Aaskov.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vognmand: Sælg skidtet, før det er for
  • #1   20. jan 2010 vil så lige sige det kan altså sagtens lade sig gøre og tjene penge i de tider her korn og foder tjener den gamle da fint på

  • #3   20. jan 2010 Rasmus P

    Hvad er det i det Aksel siger du ikke forstår? Han pointerer jo netop, at man skla have mere og andet end kun lastbiler. Korn og foder er mig bekendt ikke en normal del af en transport forretning., var det tilfældet, så havde alle nok den slags med i forretningen.

    Læs nu hvad der bliver postet.


  • #4   20. jan 2010 Sandt, og sørgeligt.

  • #5   20. jan 2010 Vagn poulsen fra sørvad gav op i fredags. det har ellers være en af de store

  • #6   20. jan 2010 Har Vagn lukket helt?

  • #7   20. jan 2010 jep helt lukket hans vognmandsforratning har været forsøgt solgt til en vognmand i herning men forgæves og de biler han havde til at køre ved sunds alfa er også stoppet

  • #8   20. jan 2010 Okay... Trist med sådan et gammelt firma.

  • #9   20. jan 2010 ja men jeg er bange for vi ikke har set den sidste gå under

  • #10   20. jan 2010 Det er helt sikkert vi ikke har... Der er vist ikke ret mange, som kan sige sig sikre i den her tid.

  • #11   20. jan 2010 sanistål har jo lukket deres afd i silkeborg og esbjerg så der kun er butikker de 2 steder,og samlet det meste kørsel i taulov.

    vi vasker også biler fra andre firmaer hos os.og ulejer en truck med en kasse på.så der kommer der også lidt pene ind end bare fra lastbilerne.vi køre jo så også meget forskellige ting.men derfor kan det jo godt mærkes alligevel.og 1 natbil.(mig.)

    men det er sgu sørgeligt at se når vognmænd må lukke rundt omkring.


  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #12   20. jan 2010 Jeg tror desvære der kommer rigtig konkurser inden det her er slut, men branchen er sgu også rigtig hårdt presset med konkurence fra udlændninge og meget lave priser

  • #13   20. jan 2010 Sanistål skal ikke køre med ders engne vare mere det skal danske fragtmænd sanistål mener de kan spare 60.000.000 om året på den måde

  • #14   20. jan 2010 det er da en alm transport at kører korn og foder det jo bare et spørgsmål at finde det rigtige og kører med og ikk bare trække for dsv eller et eller andet latterligt for så de klart folk ikk tjæner penge

  • #15   20. jan 2010 Ja det var ihvertfald 500.000 leverancer om året som Danske Fragtmænd fik fra Sanistål

  • #16   20. jan 2010 Ja det er sgu sørgeligt at se hvad der forgår inde for vognmands branchen lige nu men sådan skal det jo gå når vi får hård konkurence øst fra... Er sgu glad for jeg kun har en bil tilbage...

  • #17   20. jan 2010 Rasmus P

    Ja og den slags kørsel hænger jo på træerne - Og har du tænkt på, at det ikke er alle der gider den slags. Men det er jo åbenbart bare så pisse nemt set med dine øjne. Flot!


  • #18   20. jan 2010 jeg siger da ikk det pisse nemt men vi kan da saktens laver overskud på en bil man skal bare have en chaffør der ikk er bleg for at sove/bo i den.... derfor er vi også sikre på at alle ny biler der kommer til firmaet de skal bare plysses,fjernsyn,dvd, alt hva man behøver det sgu da lige meget om man smider 100000 på i ekstra udstyr hvis det gø at chafføren får lyst til at sove i den flere gange om ugen

  • #19   20. jan 2010 det er sand som det sagt der ikke en skid mere ringe løn til hvor mange timer de fleste er ude i

  • #20   20. jan 2010 rasmus P

    er det virkeligt nødvendigt at plysse den?


  • #21   20. jan 2010 Min far gjorde det samme for 6 år siden.. Solgte trailere og bil, og kom ud af det fuldstændigt, og uden underskud.. Allerede dengang kunne han se udviklingen inden for entrepenør-kørsel.. Så jeg giver ham fuldstændig ret, den pågældende vognmand..

  • #22   20. jan 2010 plysse var det noget man sagde i gamle dage da læderkabine kald det hva i vil men ja det skal da være lækkert at være i den det giver da en støre glæde ved at kører og om aften når man sidder langt væk hjemme fra er det sgu da også mere hyggeligt det er lidt ligesom en stue

  • #23   20. jan 2010 Rasmus

    Vi er slet ikke uenige om, at det betyder alt, at man har en fleksibel chauffør der ikke SKAL hjem hverdag og i den forbindelse er det ikke helt ligemeget hvilket forhold man tilbyder ham - Men derfor er det stadig svært at finde kørsel der giver gode penge som tiderne er.

    Hvad er det for biler i kører med? Er det forvogn/hænger biler, eller er det trækkere med tiptrailer?


  • #24   20. jan 2010 forvogn hænger med suger på og ja ved da godt de måske er nemmer og finde kørelse til for man kan også læsse paller og alt muligt andet på dem og vi prøver så vidt det muligt hele tiden og undgå tom kørelse

  • #25   20. jan 2010 Morten S
    jeg vil da mene at kørsel med korn og fodderstof er en ret normal vognmandsopgave engang var der da vognmænd i de fleste mindre byer som var beskæftiget med at køre varer til og fra landbruget.
    dvs. dyr til slagteriet, korn/ fodder, kalk og andre ting og sager

    men kan godt se at det ikke lige er helt det samme som at trække trailere for dsv og den slags arbejde og nogen af opgaverne måske ikke kræver helt de samme egenskaber hos chaufføren


  • #26   20. jan 2010 Rasmus

    Tænkte nok det var sugebiler. Problemet med den slags kørsel er, at investeringen er ganske voldsom og hvis man mister sit kørsel, så kan bilen ikke bruges til andet - Det afholder nok mange fra at binde an med den slags. Der udover, så er det ikke altid det letteste, at finde folk til den slags biler. Der skal virkelig knokles, med slanger og skovl. Og det er altså ikke den slags kørsel der er mest af! Bevares, det er jer velundt i tjener penge, JEG synes det er en sur tjans.

    Henry

    Ja du har ret, kodeordet her er ENGANG - Sådan er det langtfra mere. Lige som alt andet, så bliver meget af den slags kørsel centraliseret - Desværre.

    Og så, som du er inde på, så stiller den slags kørsel langt større krav til chaufføren end det gør at køre almindelig trucking. Der er jo ikke noget underligt i, at prisen hurtigt bliver ringere på det der er let som alle kan finde ud af - Det er jo sådan verden hænger sammen, er man dygtig indenfor en niche af en given branche så er muligheden for at tjene penge langt større.


  • #27   21. jan 2010 MÆÆÆÆ og Pedersen..
    ved godt at danske fragtmænd har overtaget meget kørsel derfra.
    hvad med biler til det.skal der invisteres eller overtages de biler der er i forvejen.??..

    har en kammerat som køre foder.han startede med fast nat.røg på daghold.så på et foderlager i århus.så nedlagde de natturen.så nu står den på 6 dage om dagen og 6 dage fri.så ikke lige den fortjeneste han havde regnet med da han startede.men sådan er tiderne nu.


  • #28   21. jan 2010 6 dage om dagen? Mener du ikke 6 dage om ugen smiley

  • #29   21. jan 2010 haha.der var du sgu skarp pedersen..jo 6 dage om ugen..

Kommentér på:
Vognmand: Sælg skidtet, før det er for

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce