Tilmeldt:
26. feb 2004 Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
Vognmand: Sælg skidtet, før det er for {{forumTopicSubject}}
Efter 36 år i branchen traf han sidste år en drastisk beslutning, da han kunne se, at forretningen kun gik én vej.
»Der er ikke 25 øre i det pis,« lyder det fra manden selv, Aksel Aaskov, der for et halvt år siden solgte sin vognmandsforretning i en ellers tidlig alder, efter at han ellers havde kørt lastbil siden sin 18 års fødselsdag i 1973.
»Der er ingen, der er blevet rige af kun at køre lastbil. Man skal have grusgrave, betonværk, lagerhotel eller nogen andre ting ved siden af. Til sidst var det mine taxaer, der holdt forretningen oppe,« fortæller Aksel Aaskov.
Beholdt taxaerne
Han har været vognmand med op til tre lastbiler siden 1997, og da han sidste år solgte sin sidste lastbil og lukkede butikken, "Tiset Vognmandsforretning", beholdt han sit taxa-firma, som han stadig driver.
»Det er der stadig lidt penge i,« siger den forhenværende vognmand fra Gram, som altså har fulgt vognmandsbranchen tæt i en menneskealder - og fortsat gør det.
Og det er ikke altid, han kan lide, hvad han ser.
Udnytter uligheden
»Tag for eksempel det sidste skud på stammen, natdistribution. Det kommer fra nogle firmaer i Padborg, der kun har nogle enkelte biler på danske nummerplader. Så kan man udnytte den sociale ulighed endnu mere,« mener Aksel Aaskov.
Han har kun ét godt råd til sine vognmandskolleger:
»Gør som mig og mange andre: Sælg lortet, mens I endnu kan,« siger Aksel Aaskov.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 180
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Hvad er det i det Aksel siger du ikke forstår? Han pointerer jo netop, at man skla have mere og andet end kun lastbiler. Korn og foder er mig bekendt ikke en normal del af en transport forretning., var det tilfældet, så havde alle nok den slags med i forretningen.
Læs nu hvad der bliver postet.
sep 2004
Følger: 87 Følgere: 89 Biler: 2 Emner: 93 Svar: 2.119
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 56 Svar: 1.236
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 56 Svar: 1.236
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 56 Svar: 1.236
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 44 Svar: 614
vi vasker også biler fra andre firmaer hos os.og ulejer en truck med en kasse på.så der kommer der også lidt pene ind end bare fra lastbilerne.vi køre jo så også meget forskellige ting.men derfor kan det jo godt mærkes alligevel.og 1 natbil.(mig.)
men det er sgu sørgeligt at se når vognmænd må lukke rundt omkring.
Tilmeldt:
feb 2004
Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 56 Svar: 1.236
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 180
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 10
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Ja og den slags kørsel hænger jo på træerne - Og har du tænkt på, at det ikke er alle der gider den slags. Men det er jo åbenbart bare så pisse nemt set med dine øjne. Flot!
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 180
jun 2008
Følger: 107 Følgere: 106 Biler: 9 Emner: 24 Svar: 359
jan 2008
Følger: 70 Følgere: 69 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 806
er det virkeligt nødvendigt at plysse den?
apr 2004
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 1.114
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 180
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Vi er slet ikke uenige om, at det betyder alt, at man har en fleksibel chauffør der ikke SKAL hjem hverdag og i den forbindelse er det ikke helt ligemeget hvilket forhold man tilbyder ham - Men derfor er det stadig svært at finde kørsel der giver gode penge som tiderne er.
Hvad er det for biler i kører med? Er det forvogn/hænger biler, eller er det trækkere med tiptrailer?
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 180
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 134 Svar: 366
jeg vil da mene at kørsel med korn og fodderstof er en ret normal vognmandsopgave engang var der da vognmænd i de fleste mindre byer som var beskæftiget med at køre varer til og fra landbruget.
dvs. dyr til slagteriet, korn/ fodder, kalk og andre ting og sager
men kan godt se at det ikke lige er helt det samme som at trække trailere for dsv og den slags arbejde og nogen af opgaverne måske ikke kræver helt de samme egenskaber hos chaufføren
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Tænkte nok det var sugebiler. Problemet med den slags kørsel er, at investeringen er ganske voldsom og hvis man mister sit kørsel, så kan bilen ikke bruges til andet - Det afholder nok mange fra at binde an med den slags. Der udover, så er det ikke altid det letteste, at finde folk til den slags biler. Der skal virkelig knokles, med slanger og skovl. Og det er altså ikke den slags kørsel der er mest af! Bevares, det er jer velundt i tjener penge, JEG synes det er en sur tjans.
Henry
Ja du har ret, kodeordet her er ENGANG - Sådan er det langtfra mere. Lige som alt andet, så bliver meget af den slags kørsel centraliseret - Desværre.
Og så, som du er inde på, så stiller den slags kørsel langt større krav til chaufføren end det gør at køre almindelig trucking. Der er jo ikke noget underligt i, at prisen hurtigt bliver ringere på det der er let som alle kan finde ud af - Det er jo sådan verden hænger sammen, er man dygtig indenfor en niche af en given branche så er muligheden for at tjene penge langt større.
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 44 Svar: 614
ved godt at danske fragtmænd har overtaget meget kørsel derfra.
hvad med biler til det.skal der invisteres eller overtages de biler der er i forvejen.??..
har en kammerat som køre foder.han startede med fast nat.røg på daghold.så på et foderlager i århus.så nedlagde de natturen.så nu står den på 6 dage om dagen og 6 dage fri.så ikke lige den fortjeneste han havde regnet med da han startede.men sådan er tiderne nu.
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 44 Svar: 614
Vognmand: Sælg skidtet, før det er for
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside