2.524 visninger
|
Oprettet:
Drilsk automatgear.. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en mercedes 2,5 årgang 95.
Automatgearet driller lidt når bilen er kold, når den skal skifte mellem gearene farer den op i omdrejninger fø den får fat i det næste gear.
Jeg har lidt på fornemmelsen at der er fordi olien den er kold, fordi hvis man har kørt i den i en times tid fungerer det perfekt.
Er der nogle af jer andre der kender til dette problem ?
Jeg skal gerne uddyde mig lidt bedre hvis det er nødvendig
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.129
feb 2006
Følger: 67 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 310 Svar: 2.510
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.129
feb 2006
Følger: 67 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 310 Svar: 2.510
mar 2006
Følger: 2600 Følgere: 2169 Biler: 55 Emner: 415 Svar: 4.946
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Det kan også være være koblingerne, men så plejer det kun at være mellem de 2 sidste gear den gør det da det er den kobling der slides mest ved gearskift.
Men ja olieskift MED filter er næsten et must hvis ikke det er gjort i noget tid.
Men jeg kender kun selv alt for godt til problemmet med mercedes autokasser, når de begynder at lave det karakteristiske fedten og faren op i omdrejninger mellem 2 gearskift, så er har det med min erfaring altid enten været olie of filter relateret men 75% af tilfældene er det altså blot fordi den skal have nye bremsebånd og eller koblinger som er en relativ dyr renovering.
Tit kan detbedre betale sig at finde en brugt i tyskland og montere den i stedet.
feb 2006
Følger: 67 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 310 Svar: 2.510
nov 2005
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 9 Emner: 13 Svar: 256
feb 2006
Følger: 67 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 310 Svar: 2.510
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Det er altid mellem de 2 gear man i 9 ud af 10 tilfælde har dette koblings slip hvor den ryger op i omdrejningerne.
Du skal derfor nok forvente at dommen er at den skal renoveres med nyt bremsebånd og evt. kobling
feb 2006
Følger: 67 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 310 Svar: 2.510
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Men det kan altså også blot have noget at gøre med dit olietryk.
Der sidder en olietryks regulator som styre gearskiftenes hårdhed osv. men jeg mener bare ikke din er så gammel at der bruges dette system stadig i din.
På de nyere gik man væk fra vakum styringen af gearskiftene og over til elektriske motorer og dermed er den mulighed så godt som elimineret.
Man ønksede hurtigere gearskift hvilket vakum styringen ikke helt levede op til.
Jeg mener bestemt at man med W210 modellen gik helt væk fra vakum styringen, men jeg må indrømme jeg ikke er helt sikker.
Men jeg ved også at i begyndelsen så går fedteriet væk med driftvarmen, men jo længere tid du køre med det og jo værre det bliver, desto mindre og mindre hjælper det at den bliver varm.
feb 2006
Følger: 67 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 310 Svar: 2.510
Men den kan også sagtens finde på og skifte to gear. fra 2 til 4 feks
Drilsk automatgear..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside