{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.524 visninger | Oprettet:

Drilsk automatgear.. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en mercedes 2,5 årgang 95.

Automatgearet driller lidt når bilen er kold, når den skal skifte mellem gearene farer den op i omdrejninger fø den får fat i det næste gear.

Jeg har lidt på fornemmelsen at der er fordi olien den er kold, fordi hvis man har kørt i den i en times tid fungerer det perfekt.

Er der nogle af jer andre der kender til dette problem ?
Jeg skal gerne uddyde mig lidt bedre hvis det er nødvendig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drilsk automatgear..
  • #1   29. jan 2010 Du ved ikke hvornår olien sidst er skiftet, det kan jo være at der er noget der fryser eller lign... ;-))

  • #2   29. jan 2010 Den blev skiftet sidste uge smiley Men det er ligesom det stadig driller lidt..

  • #3   29. jan 2010 Ok havde bare selv prøvet det engang hvor olisskift hjalp.....

  • #5   29. jan 2010 Så må vi jo håbe at det ikke bliver tilfældet smiley

  • #6   30. jan 2010 er filter osse skiftet hvis ikke skift ellers tag stikket af på autokassen se om der kommer lidt oile ud derfra gør der det skal elektronik pladen skiftes i kassen koster 1200 kr men så køre den osse som en drøm igen

  • #7   30. jan 2010 I de fleste tilfælde er det bremsebåndene der er ved at give op og når de bliver varme tager de bedre fat, derfor går det ok, når den er blevet varm.
    Det kan også være være koblingerne, men så plejer det kun at være mellem de 2 sidste gear den gør det da det er den kobling der slides mest ved gearskift.

    Men ja olieskift MED filter er næsten et must hvis ikke det er gjort i noget tid.

    Men jeg kender kun selv alt for godt til problemmet med mercedes autokasser, når de begynder at lave det karakteristiske fedten og faren op i omdrejninger mellem 2 gearskift, så er har det med min erfaring altid enten været olie of filter relateret men 75% af tilfældene er det altså blot fordi den skal have nye bremsebånd og eller koblinger som er en relativ dyr renovering.
    Tit kan detbedre betale sig at finde en brugt i tyskland og montere den i stedet.


  • #8   30. jan 2010 Okay. Min ven skiftede olie på den, men jeg tror ikke han fik skiftet filteret smiley

  • #9   30. jan 2010 filteret er vigtigere end olien !!! hehe

  • #10   30. jan 2010 Filteret er også blevet skiftet.. men ja, det er mellem 2 og 3 gear den er værst smiley

  • #11   30. jan 2010 Ok. det er typisk slitage fejl når du siger mellem 2 og 3 gear.

    Det er altid mellem de 2 gear man i 9 ud af 10 tilfælde har dette koblings slip hvor den ryger op i omdrejningerne.

    Du skal derfor nok forvente at dommen er at den skal renoveres med nyt bremsebånd og evt. kobling



  • #12   31. jan 2010 Okay, sikke noget værre noget. Men hvordan kan det være at problemet ikke er der efter en times kørsel?

  • #13   31. jan 2010 Det er fordi dine bremse bånd er blevet varme og dermed tager bedre fat.
    Men det kan altså også blot have noget at gøre med dit olietryk.
    Der sidder en olietryks regulator som styre gearskiftenes hårdhed osv. men jeg mener bare ikke din er så gammel at der bruges dette system stadig i din.

    På de nyere gik man væk fra vakum styringen af gearskiftene og over til elektriske motorer og dermed er den mulighed så godt som elimineret.
    Man ønksede hurtigere gearskift hvilket vakum styringen ikke helt levede op til.

    Jeg mener bestemt at man med W210 modellen gik helt væk fra vakum styringen, men jeg må indrømme jeg ikke er helt sikker.

    Men jeg ved også at i begyndelsen så går fedteriet væk med driftvarmen, men jo længere tid du køre med det og jo værre det bliver, desto mindre og mindre hjælper det at den bliver varm.


  • #14   31. jan 2010 Hmm okay, det bliver vidst for indviklet for mig smiley Hehe, tror jeg skal have rat i ejner hessel horsens..

    Men den kan også sagtens finde på og skifte to gear. fra 2 til 4 feks smiley


Kommentér på:
Drilsk automatgear..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce