{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Passer disse på min vr6?? {{forumTopicSubject}}

Har overvejet at købe et sæt fælge til min VR6´er.
Den har ikke plastskærmkanter og har ikke rullede skærme og vil heller ikke have det.. Den har std undervogn. Vil et sæt fælge med nedenstående mål kunne passe på den, uden at stikke ud overskærmkanterne og ikke gå på nogen steder??

8,5x18 5x100 ET 35 Dækkene er 225/40/18

På forhånd tak...

Vh.Christian.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passer disse på min vr6??
  • #3   2. feb 2010 Her er et link der kan bruges til udregning af før og efter omkreds...
    http://www.toyotaextreme.dk/daekregn.asp

    Tak fordi i begge gør gruppen aktiv.

    Jeg synes de hjul/dæk er for store....jeg tror du kommer til at fortryde det medmindre du er ligeglad med accellerationen bliver forringet meget....det er sikkert også nogle tunge hjul medmindre det er OZ ultraleggera ?
    Men vi er enige..det ser jo rigtig god ud med store hjul.


  • #4   2. feb 2010 de er 18,6% for store...225/35-18 er 10,3% for store...i forhold til originalhjul på 185/55-15.

    Men hvorfor sætte 18" på en bil der ik er beregnet til det...bilen blir jo alt for høj for at køre med det, ser da ud af h...... til.


  • #5   2. feb 2010 Enig med Holm! Find nogen 16", måske 17" og så en gevind undervogn, så den kan komme ned på maven i stedet for!

  • #6   2. feb 2010 Holm : det er IKKE korrekt....en vr6 kører med standard 205/50-15. Et 185/55-15 er mindre en std. dog kun 0.26 procent.
    Ved ikke lige hvor du har de udregninger fra, forkerte er de ihvertfald.
    Jeg er dog enig med jer i at man bør havde 15-16 og max 17" på en vr6....de store hjul bliver som regel også for tunge, medmindre man har råd til letvægtsfælge.


  • #7   2. feb 2010 Jeg er også mest til et sæt 17", det ser supergodt ud med store fælge efter min mening, men det skal ikke gøres på bekostning af accelration eller lign. og det var et rigtig godt tilbud på et par store BBS´er... smiley

    Men har i nogle forslag til et sæt der kunne være pæne... Selvfølgelig ikke nemt når jeg ikke har fået billeder ind endnu smiley
    Men den står 100% standart p.t. Metallicgrøn. Jeg overvejer en gevind undervogn og et par lækre fælge til den og så er det nok også det... Måske lidt lygtestyling, men den er jo lækker i sig selv syntes jeg...

    Men smid gerne et link hvis i har set et sæt lækre fælge til salg....

    Og fedt med en gruppe hvor der er respons og kritik...

    Vh. Christian.


  • #8   2. feb 2010 Vr6 michael har et par 16" BBS´er til salg. Dem har jeg lavet og de er fine....selvom det er guldfarve bliver det helt sikkert flot til en metallic grøn. Hvis du selv har mod på det kan du jo købe nogle og selv renovere dem. Jeg har lige solgt mine...de var magen til. Dem kører den godt på og de er ikke tunge.
    Hvis du går i 17" så vil jeg sige det skal være superleggera/ultra leggera, eller BBS motorsport, ellers går det meget ud over accelerationen....det er overraskende så meget det kan mærkes på en std. vr6.
    Mht. til undervogn så kan jeg anbefale AP eller supersport...2 gode gewind undervogne der er i den billige ende uden at være dårlige.
    Ja synes også det er en god gruppe. Jeg prøver at gøre en del for at den er aktiv.


  • #9   2. feb 2010 Jeg har faktisk kigget lidt på dem, men jeg må indrømme at det ikke lige er hvad jeg går efter... Vil gerne have noget som stikker lidt mere ud fra mængden, andet end farve..
    Det var pokkers at det kan mærkes så meget hvis man vælger de "forkerte" fælge.... Det er jo lidt sjovt med den kværn som den nu engang har..
    JEg vil holde det i baghovedet de to navne du nævnte på undervogne til jeg skal ud at lede efter en.. Altid rart at høre hvad folk har af erfaringer med forskellige ting...


  • #10   2. feb 2010 Søren B: Min fejl fik kigget under anbefalede vinterdæk, original er 205/50-15.
    Tallene kommer fra simpel matematisk udregning for omkreds på en cirkel: phi * (radius*radius) = Omkreds
    bredde 20,5cm
    Profil 50% af bredde = 0,5 (skal der er på begge sider af fælgen)
    Fælg 15" = 37,5cm

    3,141592 * (((20,5 * 0,5 * 2) + 37,5) / 2) * (((20,5 * 0,5 * 2) + 37,5) / 2) = 2642,08

    Og så finder jeg afvigelse ved at bruge det samme med anden dæk/fælg størrelse og dividere med resultat for original, som så trækkes 1 fra og ganges med 100.

    Formelen er opstillet efter alm logik, ret mig da endelig hvis du kan finde fejl i den smiley


  • #11   2. feb 2010 Kan også godt være jeg er lidt hysterisk hvad anår at kunne mærke ting.....det kostede 0,8 sek på min med nogle 17" kahn efterligninger.
    Mente selv den var døøøød *G*
    Jeg skal til sommer køre med de originale BBS, måske dem med store eger der står BBS og vr6 i, eller de andre originale med mange eger også BBS. Der er meget at hente i performance....og må indrømme at det er det jeg går efter. Så blankpolerer jeg det ene hold og maler de andre i bilens farve. Og kører med nogle lidt "lavere" dæk....skal bare bruge acceleration og ikke topfart.
    Nu er min 2.9 ltr også færdig og skal i om ca. 14 dage, mangler lige et par enkelte dele.


  • #13   2. feb 2010 Emil P : Du har helt ret....Samme situation jeg står i......men har bare valgt at beholde bremser på 288mm, det må også være godt nok. De bremser jo fint. Så må der en S2 dobbelstemplet kaliber på....hvis jeg vil have mere bremseeffekt.


  • #14   3. feb 2010 Holm : Ja din udregning er ikke rigtig.
    Du har godt nok fat i noget næsten rigtig....men rulle diameter på et 205/50-15 er altså kun 1840mm
    Diameter x 3,14 eller radius x2 x3.14
    Diameter fundet ved at 15 x25,4 + 2x (205*50/100)


  • #15   3. feb 2010 Ok... hva er de 15 og 25,4?

  • #16   3. feb 2010 De 15 er fælgtommer og 25,4 ganges der med for at omregne fra tommer.

  • #17   3. feb 2010 Ok...på den måde.
    Har også godt fundet min fejl nu... Jeg har sku da brugt formlen for areal på en cirkel...griner


  • #18   3. feb 2010 Det kniber sku nogen gange med at skille det af, når det hele kun ligger i hovedet, det er alligevel nogle år siden man røg ud af folkeskolen...og tak for rettelsen, det var sku kanon smiley

  • #19   3. feb 2010 Holm : Helt ok....måtte godt nok også bryde hjernen lidt med det, for din beregning så jo sådan set godt nok ud....bare ikke lige til omkreds smiley
    Ja...folkeskole og handelsskole er laaaang tid siden....og jeg skal grave dybt efter den matematik, især når jeg skal vise noget af det.


  • #20   3. feb 2010 Ja kan se på din alder at det heller ik lige var igår smiley
    Det er jo et halvt liv siden man gik der smiley

    Synes godt der var et eller andet, men havde ik selv kunne finde det....så rart med lidt andre øjne.

    Plejer at være mig der er matematik-spasseren, så der er som regel ingen der kan følge mine udregninger i det hele taget....griner


  • #21   3. feb 2010 Forøvrigt.....godt nok en fin bil du har dig....du fik lige en ekstra høj....passer godt på de ekstra høje stemmer...*G*
    Den er superflot.....har du selv fået lavet de sæder ? Og hjul har du selv lavet dem......den er virkelig flot uden at være for meget.


  • #22   4. feb 2010 Mange tak... Ja sæderne er blevet syet efter eget hoved, det var oprindeligt en rød CC.
    Fælgene var samlet og poleret, men ska ha bredere inderkanter og ligger bare herhjemme og venter på at vokse til 8x16...blir bygget indad for at holde det pæne look bbs nu engang har smiley

    Er selv helt vild med lakken, som er en original-farve til citroén smiley
    Det er den grønne i min profil, som jeg har bygget helt fra bunden...


Kommentér på:
Passer disse på min vr6??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce