1.431 visninger
|
Oprettet:
Så drenge :) {{forumTopicSubject}}
Ville i kunne acceptere at jeres kone/kæreste sagde nej til børn i nærmeste fremtid fordi hun gerne vil være export chauffør når hun er færdig om 1½ år med uddannelsen??
Det er mig og min kæreste det drejer sig om, jeg er 31 og han er 36 og totalt skruk....
jan 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 162
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 51 Svar: 492
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.884
jul 2007
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 124
Jeg vil egentlig gerne have børn men det gør mig ikke noget hvis jeg ikke får nogen og blev jeg grebet af at køre eksport så vil jeg have svært ved at give slip....
Thomas
Er meget enig med dig i det med at børn ikke skal have pensionist forældre og ja det bliver bestemt ikke nemmere med alderen, jeg har allerede svært ved at blive gravid nu pga af sygdom
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 56 Svar: 1.236
jan 2010
jul 2007
ScaniaV8Bitch A
Det er meget muligt at du ikke ville være ked af, hvis du ikke fik børn. Men hvad med din kæreste? Synes du skal melde klart ud, og så være parat til at forstå og acceptere, hvis han synes jeres forhold skal stoppe. For det kan jo være en drøm han har, lige såvel som du drømmer om export... Hvis du var min kæreste, så kom du til at vælge imellem kæreste, familie og export...
jan 2010
Ja jeg må jo acceptere hans valg lige så vel som han må acceptere mit.
Jeg ved det er hans drøm og ved også godt at han sikkert drager videre uden mig hvis jeg vælger at forfølge min drøm men har en gang tidligere droppet en drøm for en kæreste og det har jeg fortrudt lige siden
jun 2008
Følger: 107 Følgere: 106 Biler: 9 Emner: 24 Svar: 359
aug 2006
jan 2010
Tak.... Ved at han ikke vil være "hjemmegående" husfar, han vil have jeg er hjemme og passer børn...
jun 2008
jan 2010
Ja for hans vedkommende presser det lidt mere på end for mit vedkommende aldersmæssigt og jeg har heller ikke den store lyst til børn lige nu
jun 2008
jan 2010
jun 2008
jul 2007
Og det lyder da til at du har taget din beslutning, så er det da bare med at springe ud i det... Og jeg håber da at dine drømme går i opfyldelse, hvad end de så måtte være. Det er jo det livet gælder om, og vi er heldigvis alle forskellige.
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 70 Svar: 797
V8
Du skal gøre som dit hjerte byder dig, du kan stadig nå at prøve drømmen om export og om et par år få børn hvis det er det du vil.. Det er dig det handler om og hvis det er en trøst er det ingen skam at være "pensionist forældre" der er MASSER af dem...
jun 2003
Følger: 32 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 33 Svar: 253
Der er jo nogle ting som vil arbejde dig lidt imod.
1. du er kvinde, jeg siger ik du er dårlig chauffør, men jeg siger du vil ha svært ved at få job kontra en mand. (sådan er det bare, selvom det er forkert)
2. du er ny chauffør, disse bliver normalt ikke hapset som eksport chauffør, ej heller selvom man er udlært. Det kan self ske, men det er sjældent.
Skal jeg lege parterapaut, så vil jeg sige, at i sku nok hellere skal finde ud af hvad i vil i jeres liv. Find ud af hvor meget i er for hinanden. Som jeg læser det, er du klar til at han dropper dig, for at opfylde din drøm. Og så syns jeg helt ærligt ik at i har en sikker fremtid for jer, og derfor måske nok bare bør afslutte det. (måske er i sammen pga sikkerheden i at være sammen med en)
For mig er et kærligheds forhold, et forhold, hvor man gir og tar, og personligt ville jeg i min nuværende situation ikke vælge et eksport job frem for hende, så ville jeg hellere finde mig et "alm" job,
Det er efter min mening spændende at kære eksport, men også møg ensomt.
jeg tror ikke at du/i brænder for hinanden.
jul 2007
Det kan godt være at der er masser af pensionist forældre, men det er sq synd for børnene... Det svarer jo til at vokse op hos sin mormor.... Og mange af jer mener at man sagtens kan få børn senere.... Er i klar over hvor mange mennesker der vælger at udsætte det på grund af karriere, og som så slet ikke kan når det kommer til stykket? Folk der kæmper med at få børn i flere år, uden at det sker?
Jeg er helt enig i at det er ScaniaV8Bitch A det handler om, men hun har også en anden at tage hensyn det, og i hans eller andres øjne er det OGSÅ ham det handler om.... De er 2 om det forhold, og derfor skal man jo lægge kortene på bordet, og så spiller derefter, og ikke bare køre sit eget spil, for så bør man lægge kabale i stedet for.... Og det er desværre typisk chauffør branchen at familielivet kommer i anden række, men så skal man også have rene linjer omkring det med familie/kærester...
dec 2008
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 3 Emner: 33 Svar: 1.145
Jeg mener at man skal vente med at få børn til begge parter er klar til det.
jun 2006
Alle valg i livet har konsekvenser af en eller anden art.. V8 skal træffe de valg hun vil inden hun binder sig med børn, for er de først inde i billedet er det svært at leve drømme ud...
Tror Opel S har fat i noget af det rigtige..
jun 2006
Problemet er bare at når man først har børnene.. så er det svært at komme ud.. og man kommer det nok ikke før der er gået 15år oder so..
Men manden er jo vild med ideen om at få børn, så kan du opfylde hans drøm, give ham et barn eller 2, vente nogle år og så forfølge din egen drøm.. og lade ham blive hjemme og "passe hans drøm".. :o)
jul 2007
Det er faktisk en udmærket løsning. Når først børnene er over 1 år, og skal i dagpleje og børnehave, så behøver han jo ikke at gå hjemme med dem, så skal han jo bare hente og bringe på vej til og fra arbejde. Og der kan man jo godt presse ham lidt, og sige at det er jo hans drøm, og så må man mødes på halvvejen. ScaniaV8Bitch A kan give ham et barn eller to og holde barsel, og så håbe på at der kommer mere gang i exporten efter et par år. For det er et langskud at satse på det lige pt.. Ved godt at jobs´ne er derude, men som Opel S siger, så er det desværre ekstra svært at få job hvis man er kvinde...
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 23 Svar: 411
Og om hvorvidt det er svært for en ny chauffør/kvinde at komme ud og køre eksport så er det lidt noget pladder !! Jeg har kørt eksport siden jeg fik kortet som 18 årig !! Det handler jo om hvad det firma man er i køre !!
Følg din drøm og hjerte, der er ikke noget så træls som drømme der ikke blev til noget fordi man "bare" valgte noget andet på grund af faktore udefra.. Jeg ville ikke undvære de oplevelser jeg har fra landevejen for noget andet !!
Men det er også tydeligt at du skal have forholdet til din kæreste og hvor meget han betyder for dig op til overvejelse !! Der er lidt at tænke over der !! Håber du finder ud af det !!
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 842
jeg er ingen "Einstain" men først går der lidt tid med at
"afgive bestillingen".... så er der 9mdrs "leveringstid"... og 1 års "prøvetid".... derefter er der 4-5 år.
jeg vil ikke sige ALLE hverken vil eller kan, gøre det.... men har personligt selv haft en taske med bleer, tøj og min søn med... inden han blev gl. nok til at skulle i skole....
og hvis man så ikke har "prøvet" det ... så får man sku aldrig aldrig "prøvet" det..*S*
jun 2006
Har også haft min datter med ude at køre, også med en pose bleer og hvad dertil hører.. så det kan sagtens lade sig gøre.. Hvis JEG kan, kan alle sgisme.. lol
aug 2006
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 16
jun 2006
Har fået de børn jeg skal ha, så heller ikke et problem her.. ;o)
jul 2007
Det er der jo ingen der har sagt. Der er blot blevet sagt at hun skal tænke over det, alderen taget i betragtning. Også når man tænker på at hun egentlig er lidt ligeglad med om kæresten går fra hende. Og på den baggrund vil jeg sige at hun skal følge drømmen, for at få et barn med en hun tilsyneladende ikke forsøger at fastholde, er noget hun komer til at fortryde. Derfor jeg siger, at hun skal finde ud af hvad hun vil med det forhold først, og så må de løse det derfra... Hvis man kun vil det bedste for en selv, og ikke for sin partner, så skal man vist bare være single... No Offence...
aug 2006
jul 2007
Læser du ikke hvad jeg skriver?? Jeg siger jo netop at hun skal fremlægge sine drømme og fortælle hvad hun vil, og så må de løse det ud fra det. Hun skal da bare være forberedt på at han så vælger andre veje... Hvorfor skal hun bestemme det hele da?? Jeg håber da ikke for din kæreste, hvis du overhovedet har en, at du udelukkende altid kun tænker på dig selv, for så er det da synd for hende. Det konstant ego trip hører bare ikke hjemme i et forhold, hvis man spørger mig...
aug 2006
hvad angår min kæreste og jeg så har vi over det problem med børn
jan 2010
Med hensyn til ikke at ville tage hensyn til min kæreste så mener jeg bestemt at jeg prøver at se det fra hans side også men må jo acceptere hans valg hvis han vil videre kan jo ikke tvinge ham til at blive men som en sagde så er det her nok noget med at mødes på midten...Og jo jeg elsker min kæreste rigtig højt men det er ikke ensbetydende med at jeg kaster mig i støvet for ham og lader ham bestemme alt...Jeg er nok lidt skadet af at jeg blev overladt til mig selv da jeg var 13 og siden den gang har været vant til at passe mig selv, det har gjort mig ekstremt selvstændig og det er der både fordele og ulemper ved men jeg er altså ikke som de fleste kvinder og bliver det aldrig, det ved min kæreste godt...
dec 2009
jul 2007
Til alle andre, så er lastbilchaufføre jo bare en race hvor jobbet kommer før resten, og derfor finder man som regel en kæreste der passer ind i det liv, og som kan acceptere at man lever livet på landevejen...
MMMÆÆÆÆÆHHHHHH .
Jeg forstår ikke hvorfor du mener at det automatisk er hende barnet hænger på... Det kan da lige så godt være faderen... Det er da helt op til forældrene selv. Men hvis de går fra hinanden, så har moderen i de fleste tilfælde ganske rigtigt de bedste bedste kort på hånden, hvis de skal slås om forældre-myndigheden. Men der vil da ikke være nogen af dem der automatisk er tvunget til at tage barnet. Det er noget de skal finde ud af i fællesskab...
Men endnu engang, så fortæl din kæreste at du vil køre export, og så må i jo finde ud af hvad der skal ske derefter.
jan 2010
Han ved godt det er et stort ønske fra min side og han ved jeg har det job til at vente på mig... Jeg ved også at børn for ham er et stort ønske og at det selvfølgelig er mig der skal gå hjemme med barnet den første tid hvis vi vælger at få det inden jeg er færdig med uddannelse men ved ikke hvad han siger til at jeg så "stikker" af bagefter...En anden ting er at jeg så vil føle mig lidt som en fødemaskine bare for at tilfredsstille hans behov og jeg frygter også lidt at jeg ikke får de "rigtige" følelser for mit barn og det har han/hun slet ikke fortjent, tværtimod fortjener et barn at få betingelsesløs kærlighed fra begge forældre og som jeg har det nu tror jeg ikke jeg kan få de følelser for et barn, desværre men bliver nødt til at være ærlig her, det er jo ikke noget man bare skiller sig af med igen fordi man ikke kan lide det
jun 2003
Følger: 32 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 33 Svar: 253
Personligt har jeg et indtryk af, at i måske nok ikke lige er skabt for hinanden, og at i nok var bedre tjent hver for sig. Egenligt lidt mærkeligt at du vælger at ta snakken her, frem for hos din fyr.
aug 2006
har du selv børn ?
jul 2007
Helt enig.
ScaniaV8Bitch A
Hvorfor spørge til råds her, når du selv ved hvad du vil, og tilsyneladende allerede har taget beslutningen? I er formentlig bare ikke samme sted i livet. I vil i hver sin retning, og somme tider er det bare det bedste. Der er ingen herinde der kan fortælle hvad din kæreste synes og hvad han vil. Så få det afklaret med ham hurtigst muligt. Man kan lige så godt få det på det rene føst som sidst...
jan 2010
Man har vel lov at spørge andre til råds for at få flere input eller der noget jeg har misforstået??????
Og nej jeg har bestemt ikke taget min beslutning for så ville jeg ikke spørge
jul 2007
Og jo mere jeg læser hvad du skriver, jo mere kan man læse imellem linjerne, at du måske ikke har noget imod hvis du slet ikke får børn...
jul 2007
jan 2010
jun 2006
Thomas F
Hvis det så gør det nemmere for V8 at tage den ene eller anden beslutning er det så ikke også okay...? hun spørger os til råds, kan vi så ikke rådgive istedet for at belære..?
jan 2010
Lige præcis...I skal jo ikke tage beslutningen for mig men bare komme med jeres mening så jeg får lidt input og får lidt at tænke over
jun 2006
V8
Jamen håber da du har fået lidt input du kan bruge så.. Og held og lykke med hvadenten valg du træffer.. ;o)
jan 2010
Søger ikke nogens sympati overhovedet!!!! Har ikke brug for at nogen skal bekræfte mig i noget som helst, jeg kan godt selv tage mine beslutninger og har ikke brug for andre menneskers ynk af nogen anden art...Jeg vil bare gerne have andre VOKSNES mening om det her og hvis du mener jeg bare er her for sympatien og for at blive bekræftet i noget så meld dig ud af debatten for jeg har ikke brug for at få at vide at jeg allerede har taget beslutningen, vil have sympati og bla bla bla, det er ikke det spørgsmålet gik ud på
jan 2010
Takker og tak for dine input og fordi du har taget mig seriøst
jun 2006
Håber det kunne bruges.. og Anytime..
jan 2010
Helt sikkert
jun 2006
jul 2007
Nu kunne det muligvis misforståes, på grund af den måde jeg skrev det på. Det var absolut ikke for at belære dig eller nogen anden. Men der bliver spurgt hvad folk synes, og hvis man ikke synes det er en god ide, så mener du at det må være din beslutning og argumentere for din sag, og det er der da også andre herinde der gør. Og du siger jo selv at man ikke skal få børn hvis man ikke er der 100% for dem, og det siger du selv at du ikke kan være. Så er det ikke din beslutning som er taget på et eller andet punkt? Der er vel ikke så meget at diskutere i den sag?
Jeg har jo også flere gange skrevet, at på baggrund af dine følelser og situationen som helhed, så skal du gå efter drømmen om export, for det virker ikke til at du kan gå helhjertet ind til familie/forældre livet før du har prøvet at køre export. Så bare kom afsted, og find ud af om det er dét du vil.
Vi kan som Jesper P siger kun rådgive, og det er også det jeg vil, selvom det til tider måske bliver formuleret forkert. Men der er flere herinde der mener at det KUN er dit valg, og sådan ser jeg jo ikke på det, når du er i et forhold... Det er muligvis dit valg, men der er andre der bliver berørt/påvirket af det valg. Så jeg mener bare at der er en vis hensyn der skal tages. Og derfor mener jeg bare ikke det kan gå for hurtigt med at du sætter dig ned sammen med din kæreste, og så for overstået den snak, som på et eller andet punkt kan afgøre resten af jeres liv...
Jeg har blot forsøgt at give nogle gode råd, om hvad der kan være af konsekvenser ved det valg du står og skal tage. Hvor andre så ikke mener at der er nogle konsekvenser, for din kæreste burde være forstående og vente, og man kan altid få børn.... Det er noget vås, og det er kun folk der ikke selv har problemer med at få børn, der kan finde på at sige det. Det er folk der kan sidde i en alder af 40-50 år, og mene at de stadig er unge, og at de har hele livet foran sig endnu. Ikke at det betyder det store for dig, da du godt kan undvære børn, men det kan din kæreste måske ikke. Og han er lidt ældrere end dig, og føler måske at tiden begynder at presse på... Nogle spørger hvorfor du skal opgive din drøm på grund af hans drøm? Men hvorfor skal han opgive sin drøm på grund af din? Vi kan sagtens sidde og give en masse råd og input, men når alt kommer til alt, så er der kun jer 2 til at tage beslutningen. Og så vil jeg da håbe at Du/I kan bruge det input der er kommet i denne tråd, for der er vist rigeligt af både for og imod...
P.S. Grunden til mine argumenter, er nok at jeg er forblændet fordi jeg selv har børn. Og modsat andre, så ville jeg langt hellere undvære oplevelsen af export end jeg ville undvære oplevelsen ved at blive Far. Det er noget af det største man kan opleve, selvom de fleste er skeptiske indtil de selv står i samme situation. Jeg kommer selv ud af en meget stor familie, og havde aldrig regnet det for noget. Men da det var mit eget barn der kom til verden, der ændrede jeg godt nok mening! Men vi er alle forskellige, og som andre har sagt, så skal både du og din kæreste følge jeres hjerte. I skal gøre hvad i selv føler er det rigtige.
dec 2009
Jeg synes det er helt okay at spørge !! Og endnu engang så synes jeg da du skal prøve at køre lidt bil først !! Så kan børnene komme senere hvis de skal det !
jan 2010
Jamen jeg vil give dig helt ret i at han ikke skal opgive sin drøm om børn bare for min skyld, vi skal finde et kompromis der fungerer for os begge eller gå hver til sit...Han skal ikke sidde hjemme og føle at han opgiver alt for at jeg kan følge min drøm og det vil jeg heller aldrig forlange af ham..
Tror helt sikkert også at grunden til dine stærke argumenter for børn er at du har børn og det er jo netop også det jeg søger, input fra jer der har børn så i kan fortælle mig hvad det er jeg går glip af ved ikke at få dem..
Muligvis jeg har misforstået dine indlæg, det beklager jeg Grunden til jeg søger input fra andre er netop for at få et mere nuanceret syn på sagen så jeg forhåbentlig træffer det rigtige valg sammen med min kæreste når det er
jul 2007
Nemlig. Men man kan jo kun sige, at hvis du kan få begge dele, så ville det jo være det bedste. Min første tanke da jeg læste indlægget var bare, at begynde at "jagte karriere" i en alder af 31 eller 33 som du måske når at blive inden du er udlært, for så bagefter at stifte familie, det kunne godt være at presse citronen lidt for hårdt... Altså jeg tænkte at det var lidt sent i livet at begynde på det. Men nu tænker jeg også, at du kan måske være igang med et karriere skift, grundet manglende arbejde i tidligere jobforhold eller lignende...
Jeg er typen, jeg ville ikke vente på at du fik det overstået, når du er startet i så sen en alder. Men hvis min kæreste ville køre export, så ville jeg hellere end gerne tage børnene efter et års tid, når de kunne begynde i dagpleje, og så kunne hun køre export. Der er mange børn der ikke ser deres ene forælder andet end i weekenderne, netop på grund af arbejde. Om det er moderen eller faderen, gør ikke det store, bare de har en af dem i hverdagen når de kommer hjem fra daginstitution/skole. Og så er vi faktisk et af de lande der har mest tid sammen med vores børn... Vi har i gennemsnit mere end dobbelt så meget tid sammen med vores børn som de har i USA f.eks.
Så må man bare sørge for at bruge ferie, fridage o.s.v sammen med sine børn.
Jeg har selv arbejdet i at komme på boreplatform, fordi det er en "drøm" jeg har haft i mange år, og der er man væk 2 uger ad gangen, men så har man 3 uger fri, så man kan indhente lidt af det forsømte.
Men jeg håber da at alt lykkedes for jer, og at I begge får opfyldt jeres drømme, og bliver sammen. Det kan da lade sig gøre, men det kan godt gå hen og blive en sej kamp. Især fordi en af jer ville være nødt til at udsætte jeres drøm for en mindre årrække.
jan 2010
Tak:)
Grunden til at jeg skifter karriere nu er at jeg har en skade som gør at jeg ikke kan passe mit gamle arbejdsområde
Så drenge :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside