1.367 visninger
|
Oprettet:
For meget bas? {{forumTopicSubject}}
Har lige opgraderet min anlæg lidt til en 10" og en 12" bygget ind i samme kasse pga. af pladsen og udseendet...de køre med hver deres forstærker og spiller egentligt super godt...når de spiller...det er som om de ikk kan spille samtidigt!
Tænkte det var fordi kassen var for tæt så det nærmest var et vakuum, så når den ene gik ud, sugede den, den anden ind...satte et bas rør i og det hjalp en smule...men når man fyre godt op under det, stopper de med at spille igen...indtil de finder rytmen lidt så spiller de et kort øjeblik...
Hvad kan jeg gøre?
jan 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 104 Svar: 810
Det er mit bud
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 45 Svar: 176
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 24
jan 2007
Men generelt er det ikke smart at sætte flere subs til en forstærker, da de trækker forskellig strøm...
Kunne sagtens forestille mig at den ene skulle bruge mere strøm end den anden og den dermed "stjæler" strømmen hvorved det kun er den ene der virker optimat...
De to der sad i til at starte med, gætter jeg på var ens og derfor trak den samme strøm...?
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 117 Biler: 10 Emner: 43 Svar: 1.279
maj 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 786
pil den ene af basserne ud, og lav en ordentlig kasse til den anden af dem, det vil blive et meget bedre resultat!
men som sagt, én bas arbejder ikke hurtigere end en anden, de spille begge de frekvenser der bliver sendt ind i forstærkeren, hvilket vil sige det samme, og spiller de de samme frekvenser, ja så bevæger de sig lige hurtigt....
jan 2007
maj 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 786
og det med at en stor enhed er langsommere end en lille enhed er en skrøne. en 15" kan være ligeså hurtig som en 8" så længe forstærkern har en ordentlig størrelse, og er af en ordentlig kvalitet.
jan 2007
Jo jo, selvfølgelig er en hertz en herts, men den lille bas vil kunne flytte sig mere/længere og dermed give en hårdere bas...
Men never mind... Det er ikke det der skal diskuteres herinde! Troels har bedt om hjælp!
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 21
hvilken slags forstærker bruger du digital eler analog?
hvordan har du forbundet dine basser seriel eller parallel?
Men uanset syns jeg ikke det er en god idé at sætte en 10 og 12" i samme kasse uden skillerum da som oven nævnt er 1 hz 1 hz men der er stor forskel på hvor meget luft den ene flytter i forhold til den anden og din 12" højst sandsynlig er på flere watt end din 10" hvilket betyder at hvis din forstærker kan levere nok til den begge så har din 12" flere kræfter til at flytte luften og det gør at den kan vil forsøge at suge din 10" ind når den bevæger sig udad !
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 24
For meget bas?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside