{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.803 visninger | Oprettet:

Godkendelse af effekt fra producent {{forumTopicSubject}}

Hey,

Der skulle efter sigende være mulighed for at der forefindes en liste (dokument) fra VW hvor man kan se hvilken motoreffekt der er givet tilladelse til fra producentens side i de forskellige karosser.
Nogen der har hørt eller kender til dette ???

citat :
. Visse bilfabrikker (f.eks. Opel, Volvo og VW) har kataloger over tilladt effekt på de ældre udgaver - mest fra før 1984. Du kan således få godkendt en Opel Kadett C eller Ascona B/Manta B med 150 hk, en Volvo 740 med 240 hk og en VW Golf 1 med 150 hk, hvis du kan skaffe en kopi af de relevante sider i bilfabrikkernes kataloger og medbringe disse til syn. Der er selvfølgelig visse forudsætninger vedrørende især bremser, som skal være opfyldte.

Mvh.
Anders - Hjørring


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godkendelse af effekt fra producent
  • #1   15. feb 2010 Er det ikke irrelavant når du for eksempel kan montere vr6 bremser på golf mk1, så den teknisk set god for 178/190hk + 20%. Selvfølgelig hvis forurening+støj også er inden for grænseværdierne.

  • #2   15. feb 2010 Godkendelsen er der når du har bremserne frederik smiley afgift afgift AFGIFT. monter de rigtige bremser og betal afgift op til den bil model du har monteret fra så kan du tune.

    gad godt have r32 sæder i min mk1! smiley kunne være herrenice! haha


  • #3   15. feb 2010 Hold nu op med det flueknepperi, golf mk1 vr6? godkendt mere en én gang herhjemme i hvert fald. ALDRIG godkendt af vw. bremser+ forurening er ok+afgift. så den hjemme.

  • #4   15. feb 2010 Har ikke kigget på reglerne længe. (: Er blevet træt af ikke at kunne få konkret svar på en ski smiley

  • #5   15. feb 2010 Og DET er faktisk lovteksten på det område..
    Så er den ikke længere..

    Jeg har så lige skrevet med SLS tuning i Tyskland idag, og de laver TÜV godkendelser på Golf 1 G60 for 680euro såfremt bilen er i synbar stand efter deres godkendelses krav.
    De krav er jeg lige pt ved at trække ud af dem.
    Dvs. for 5k + noget kørsel frem og tilbage, kan man få sin bil godkendt så den kan synes i DK


  • #6   15. feb 2010 Jeg kan så kun undre mig over at man ikke kan få lavet sådan en godkendelse her hjemme i DK, hvorfor skal det laves i Tyskland.. hvad gør at det er så meget anderledes at få kontrolleret tingene i et andet land, siden man ikke selv kan se tingene efter og godkende dem.

  • #7   15. feb 2010 Mathias & Morten V : på sin vis giver det lidt sig selv at man ikke bare kan smide andre bremser på et karosseri og så tro at det er godkendt til hvad som helst.. det skal godkendes sammen med karosseriet som en helhed

  • #8   15. feb 2010 Men hvorfor umulig gøre noget som folk så alligevel kan få lavet og godkendt i nabolande til relativt små penge, og så blindt acceptere godkendelsen her hjemme..

    Var det så ikke bedre at gøre det nemmer og billigere at få tingene godkendt her hjemme, og så sikre at der var flere der kørte i lovlige biler.
    Så ville man da i det mindste have mere kontrol med hvad der kørte på vejene af ombygninger.

    Istedet kan man køre til syn med en masse dokumenter på sin ombygning, og være "heldig" at bilen bliver synet og godkendt af synsmanden, kun for at få at vide 2 år efter at man har kørt i en ulovlig bil og har løbet en kæmpe risiko.. hvad helvede er det så værd


Kommentér på:
Godkendelse af effekt fra producent

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce