{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VAG HVAD F***** ER DET ? :P
  • #1   5. mar 2010 http://da.wikipedia.org/wiki/VAG-koncernen der kan du læse hvad det der

  • #2   5. mar 2010 jamen audi kører også med VAG? ... v = volkswagen ? o.0 er det fordi audi og vw kører med samme motore der bare er lavet ved VW?

  • #3   5. mar 2010 Fordi Volkswagen AG ejer Audi, Seat, Skoda osv osv, derfor er Audi også en VAG

  • #4   5. mar 2010 aah, ok xD men er den eneste forskel på min 1.8 motor og audis 1.8T at audien har tryk? sådan i bund og grund? udover at motoren er det nyere

  • #5   6. mar 2010 Bare synd at V udtales med F-lyd på tysk ... FAG cars :O)

    VAG konsernen rummer VW, audi, porsche, skoda Seat.
    PSA konsernen er Citroen og Peugeot

    De er ret gode til at bruge deres egne dele på de forskellige mærker


  • #6   6. mar 2010 vag 1.8t motoren har 20 ventiler

  • #7   6. mar 2010 Rasmus F - Og Lambo og Bentley

  • #8   6. mar 2010 aah er med nu ^^

  • #10   6. mar 2010 Daniel D: det har en almindelig 1.8 motor også, eneste synlige forskel er en turbo og 25 HK, ved ikke om der er lavet noget om i styreboksen, men det er ikke utænkeligt.
    Og så har jeg læst et sted at knasterne skulle være anderledes,
    men ved ikke om det er rigtigt..


  • #11   6. mar 2010 Hmmmm.... Rasmus... Det er nok fordi tyskerne ikke siger vag men V A G

  • #12   6. mar 2010 Bugatti er også med i VAG smiley

  • #13   6. mar 2010 Jeg tror sådan set ikke de siger V A G, de siger Volkswagen Audi Gruppe...

    Og ja mange sliddele er ens, sælger reservedele til VW/Audi... Og mange dele er de samme... Og i så godt som alle dele er der både VW og Audi Logo...


  • #14   6. mar 2010 ja og så har de sku lige opkøbt 20% af suzuki det forstår man satme ikke.

  • #15   7. mar 2010 Det kan jeg da godt forstå.. VAG konsernen har i mange år været håbløst bagude i udvikling af motorer, så at lave et samarbejde med Suzuki der alle andre steder end i DK har ret godt fat og laver nogle ret stærke motorer, det er da ganske klogt.

    Jeg mener bare, hvis man i 1997 laver en 1.8 20V motor der yder 125hk og kører 12.7km/l, det er jo nærkest til grin når f.eks. Honda har lavet en motor i 1990 på 1600ccm med 150hk der kører det samme på literen.

    VAG kan lære meget fra japanerne..


  • #16   7. mar 2010 Ahh Rasmus, det er jeg nu ikke helt enig i... Japanske symaskiner skal jo som en anden motorcykel piskes op i omdrejninger for at få noget ud af det, hvor de tyske har mere bundtræk...
    Så synes ikke de må sammenlignes på den måde....

    Og hvor mange kører med den 1600 150hk som du nævner?

    Hvis vi nu tager Toyota's 1600 16v GTI med 125hk fra ca. 88, den har 142 NM
    Og så tager vi VW's 1800 8v med 90hk fra ca. 83, den har 145nm...

    Ingen tvivl om at Toyota'en sikkert er mere livlig, men det er altså også et spørgsmål om høje omdrejninger, hvor imod VW'en trækker meget mere fra bunden, og det er jo en stil man vælger...

    Og den 1.8 20v AGN du nævner har trods alt 170nm, ved så ikke hvor meget den 150hk du snakker om har...

    Mener bare at det er 2 helt forskellige typer, og om VW er håbløst bagud ved jeg nu ikke...
    Slet ikke hvis vi begynder at snakke diesel? Hvornår begyndte japanerne på det.?


  • #17   7. mar 2010 Den 150hk motor er en 1.6 16V VTEC, den blev lavet fra 90-91, hvor den næste generation kom som var nærmest identisk og havde 160hk/150NM i den almindelige version og 170hk i type-R version (kun solgt i Japan)

    Det er klart den ikke har så mange NM da den jo ikke har ccm, og det kompencerer den så for ved at have en masse hk. Og små motorer skal have omdrejninger for at lave heste. Det sjove ved de motorer er at de har et ret godt moment og kan køre relativt langt på literen.

    Momentet i en VW er jo ganske rart når man har brug for at overhale i 5 gear over en strækning på 3-4 km lige som de andre bløde hatte :o)
    Hvor mange andre bare skifter et gear ned og udnytter motorens potentiale.
    Til sammenligning så har en VW golf IV 1.6 motor 101hk, intet moment og kører 12km/l hvis man har medvind og kører ned af bakke..


  • #18   7. mar 2010 Øhh.. Diesel.. Toyota laver nogle af de fineste Diesel motorer, og der er vist ikke nær så mange feljl og rep på dem som på det L*** VAG har disket op med.
    Honda har lavet deres første Diesel motor i den nye Civic og Accord, det er også noget af det bedste og det kører fantastisk.
    VW lavede diesel i 70'erne og det var helt fantastisk dengang og op gennem 80'erne og noget af 90'erne.

    De nye motorer de laver idag som pludselig kører en del længere på literen kender jeg ikke meget til men det lyder lovende hvis de ikke går i stykker hele tiden.

    Mht. Moment så er det sådan et man på en suge motor laver moment efter hvor mange CCM motoren har CA. dvs det kan selvfølgelig godt svinge en del da nogle yndser at lave store motorter der absolut ikk elaver heste (VW 1.8 75hk) <- AAN og ANN motoren feks med laterlige 140nm, den 90 hk havd ekun 145NM

    Men ellers er det ca 180nm på en 1.8 og 200nm på en 2.0

    Honda civic Type-R K20A motor 201hk 200Nm, den japanske og engelske har 220hk og 200Nm

    VW's fine 2.0 16V motor lavede 150hk og 180nm, VR6 2.8 laved 240nm osv.

    Japanerne kan lave motorer.. det kan man altså bare ikke røre ved.
    VW har af uforklarlige årsager forlængst monteret turboer for at lave 150hk på en 1.8 motor ;o) eller 180hk og sågar 220hk når det skal være vildt.. det laver Honda på sug på en gade motor :o)

    Spøj til side, der er for og imod ved alle biler, men vigtigst af alt er, ikke at være blind for at der findes mange fantastiske muligheder der ude, og man skal ikke lade sig bilde ind at noget er enestående uden sammenligning.


  • #19   7. mar 2010 Det blev en længere smøre.. Jeg ved ikke hvor når Japanerne begyndte med diesel, men jeg ved at Japan begyndte på biler i 60'erne og har været utroligt kort tid om at lave biler der er både banebrydende og i en fantastisk kvalitet.

    Der må man sige at producenter som Ford var lige at tabe sutten helt for få år siden da de kom med den fine Mondeo Mk1 :o)


  • #20   8. mar 2010 tja jeg har nu aldrig haft nogel problemer med mine vw'er og japanere skal have omdr. ja men hvor er så det økonomiske ved den som du siger for hvis man skal geare ned for at komme frem skal der også mere salle tril og så går den jo ikke det som de siger. og moment har sku meget at sige andet end at overhale i 5- gear. da der er rimeligt mange der har trailer efter deres bil. og der kan en japaner sku ikke være med. men nu skal du også huske at når honda laver alle de hk du snakker om er det mellem 7 og 10.000 omdr. der er spjældhuse på og variabel knast for at kan hente de flere hk end andre men når man nu møder sådan en lille japser og skal lege med den så er det sku sjovets bare at træde på pedalen og vinke farvel i stedert for at man skal hele gearkassen igennem for at komme frem af. og så hvidt jeg ved at er der utroligt kort leve tid på japanere. de går da sjældent de 200.000 inden de skal have nye plejelejer og stmpel ringe. hvor jeg f.eks i min golf 4 1,8 t havde kørt 370.000 chippet de 200.000 af dem og aldrig havde rørt en finger på den.og jeg tror sku aldrig man ser en japaner smide de km. i en bil uden at haver skiftet halvdelen af motoren. men jeg forstår ikke du køre vw hvis du er så utilfreds med det.
    og nu ved jeg at toyota laver en 1,8L VVT-i motor som jo har variabel knast den smider 125hk med hvor er de.? og så går den måske 12km/l hvis du er heldig. den er sku langsommere end en vw 1,6 motor med de 101 hk. og mindre trækkraft end den. og da specielt hvis der kommer en trailer efter.
    og jeg har lige kørt i en sportsvan D4D til øen og hjem med en max hastighed på 140 og ingen ting i bag. rummet andet end en hunde hvalp og så en kammerat og der kørte den sku kun de 14,1 km/l hvor en 115hk PD motor fra vw hvade gået de 19km/l hvis du havde kørt 150 men okay de laver jo ikke andet end lort vw, men mig finder du sku aldrig en japser. så hellere en 3 hjulet cykel på flade dæk da.

    Men uden tvilv at sådan en honda som du snakker om den er god på bane hvor den vælter i omdr hele tiden men det er sku ikke det bedste i det danske land hvor man jo har noget bykørsel også og så er det lidt træls at skal høre alt den motor støj fra de mange omdr for at man kan udnytte momentet.


  • #21   8. mar 2010 Man skal godt nok ikke google mange 2 sek for at finde massere af eksempler på Japanere der har kørt over 500.000km.
    Jeg har en bekendt der har kørt 400.000km ud af hans accord's 520.000km
    Og har set flere VTI 160hk motorer der har rundet 400.000km uden problemer, men det er da sikkert rigtigt at der er mere slid på en motor på 1600ccm der laver 160hk end der er på en selvdød VW 1.8 med 90hk.

    Når du så lige nævner KM/L så er en benzin VW ikke lige det sværeste at stikke.. Det er muligt at den har moment, men det er jo ikke det samme som at den ikke skal have noget at leve af for at slæbe sig selv.
    Japanerne er designet til at køre med flere omdrejninger, og det kan de gøre ganske økonomisk.
    En 160hk VTI kører 14km/l hvis man kører pænt, en VW 90hk 1.8 kører 12km/l og er faktisk aldrig rigtigt sjov at køre i, Hondaen har mere moment og kan fint trække en trailer.

    Og så er der mig bekendt ikke spjældhuse på nogle Hondaer.
    Det vaiable knast system er Honda's patent, de har lavet 5 forskellige vaianter af det, det de bruger på VTI og Type-R er det der er lavet til at give heste. De andre vaianter er mere eller mindre lavet for at gøre motoren mere økonomisk eller give motoren mere kørebarhed over hele omdrejnings feltet.
    Det toyota kører med er deres eget og det kender jeg ikke til, men jeg tvivler på at det du referere til er lavet til at´give heste.

    Det er fint nok du har farvede briller og ikke kan se de gode og de dårlige ting i begge lejre, det er dit tab, og du har jo lov at leve i en osteklokke og synes hvad du vil om andre bilmærker som du tydeligvist ikke har sat dig ind i.



  • #22   8. mar 2010 Rasmus F, du har helt klart styr på det, slet ingen tvivl om det... Synes bare det er lidt sjovt at du ud fra din profil har haft 4 Honda'er mod 13 VW...

    Du har helt klart ret i de ting du skriver, men som jeg også forsøger at forklare, så er det hele en smagssag vil jeg mene...

    Og på samme måde ligger der jo sikkert en del bag de overvejelser der er gjort under udviklingen af begge bilmærker...
    Hvor japanerne generelt overalt har haft en rivende udvikling har tyskerne nok mere stået på det kendte og ikke ændret det helt store...

    Nu sælger jeg til daglig reservedele til VAG, hovedsagligt VW/Audi, men af og til også Seat og Skoda...
    Men det er squ lækkert selvom et hav af forskellige motorkoder, så passer mange af tingene rundt på hinanden fordi det i bund og grund er det samme...

    Hvorvidt det forholder sig sådan hos Honda og andre skal jeg ikke kunne sige, det er dig der har styr på det;-)


  • #23   8. mar 2010 Det kan man nok ikke prale af :o) Japanerne er ret vilde med at lave om på alt så intet passer sammen.

    Foruden de biler jeg har i min profil har jeg haft 16 Hondaer, men har rydet ud i dem.

    Jeg er ret glad for mine Golf 1 og 2 og det er netop ganske rart at man kan montere den motor man har lyst til at køre med :o)
    Har da også lavet en Golf 1 G60 og en G2 VR6, sidst nævnte var dog en skuffelse i længden da den ikke er ret sjov, VR6 er blød hat og ikke race.
    Og nu har jeg søreme også en Passat 35i som den nyeste på stammen.. det får ingen ende


  • #24   8. mar 2010 Btw.. hvor er du resrevedels mand henne, jeg handler normalt med VW Næstved, men de har fyret den eneste af deres 3 reservedels folk der kunne finde de rigtige ting når man bestilte, så jeg er ved at være godt træt af at få de forkerte dele..

  • #25   9. mar 2010 Haha, det var da lidt trist, er hos VW i Sønderborg... Det er dog lidt langt fra Næstved...

    Men jo, VR6'ern er ikke den med mest spark i, så skulle 2.0 16v'ern være bedre, og fra 150 til 174 er jo ikke langt...


  • #26   9. mar 2010 Hehe.. det er nok lidt for langt for reservedele :o)

    Jeg ville også meget hellere have en 2.0 16V 150hk motor end en VR6. 2.0 16V'eren har et ret godt potentiale, og man kan relativt nemt hive mere end 174hk ud af den.. det er sjovt :o)


  • #27   9. mar 2010 jeg ville jo gerne runde de 200hk så jeg har henvendt mig til Stage3 og fået tid til montering af kompressor

  • #28   13. mar 2010 men hvis en vw diesel motor er så ringe så ved jeg sku ikke hvorfor jeg har set flere 1,9 TDI motor med 450hk og køre med 9000omdr.
    det er sygt og jeg vil selv se om ikke det er muligt at komme der op selv i en golf 2 men det koster nok det blege.!


Kommentér på:
VAG HVAD F***** ER DET ? :P

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce