1.679 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "VAG HVAD F*****"
Hvad betyder vag??
jaeh, hva f*** betyder det helt nøjagtigt?? /Daniel Lund
jaeh, hva f*** betyder det helt nøjagtigt?? /Daniel Lund
Skrevet af: Daniel L - 2. dec 2007
Fejlkode, hvad betyder det? (VAG)
VCDS Version: Release 10.6.0 Data version: 20100630 Sunday,26,June,2011,21:53:02:46862 Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 47 55 56 57 75 ...
VCDS Version: Release 10.6.0 Data version: 20100630 Sunday,26,June,2011,21:53:02:46862 Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 47 55 56 57 75 ...
Skrevet af: Inspirojectoline ! - 26. jun 2011
Spar penge på din forsikring
aug 2004
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 280
jul 2007
Følger: 77 Følgere: 77 Biler: 3 Emner: 131 Svar: 642
nov 2006
Følger: 79 Følgere: 77 Biler: 3 Emner: 17 Svar: 1.223
jul 2007
Følger: 77 Følgere: 77 Biler: 3 Emner: 131 Svar: 642
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
VAG konsernen rummer VW, audi, porsche, skoda Seat.
PSA konsernen er Citroen og Peugeot
De er ret gode til at bruge deres egne dele på de forskellige mærker
sep 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Biler: 8 Emner: 180 Svar: 799
nov 2006
Følger: 79 Følgere: 77 Biler: 3 Emner: 17 Svar: 1.223
jul 2007
Følger: 77 Følgere: 77 Biler: 3 Emner: 131 Svar: 642
dec 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Biler: 12 Emner: 29 Svar: 201
Og så har jeg læst et sted at knasterne skulle være anderledes,
men ved ikke om det er rigtigt..
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 139
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.791
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 2.326
Og ja mange sliddele er ens, sælger reservedele til VW/Audi... Og mange dele er de samme... Og i så godt som alle dele er der både VW og Audi Logo...
sep 2005
Følger: 49 Følgere: 46 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 282
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Jeg mener bare, hvis man i 1997 laver en 1.8 20V motor der yder 125hk og kører 12.7km/l, det er jo nærkest til grin når f.eks. Honda har lavet en motor i 1990 på 1600ccm med 150hk der kører det samme på literen.
VAG kan lære meget fra japanerne..
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 2.326
Så synes ikke de må sammenlignes på den måde....
Og hvor mange kører med den 1600 150hk som du nævner?
Hvis vi nu tager Toyota's 1600 16v GTI med 125hk fra ca. 88, den har 142 NM
Og så tager vi VW's 1800 8v med 90hk fra ca. 83, den har 145nm...
Ingen tvivl om at Toyota'en sikkert er mere livlig, men det er altså også et spørgsmål om høje omdrejninger, hvor imod VW'en trækker meget mere fra bunden, og det er jo en stil man vælger...
Og den 1.8 20v AGN du nævner har trods alt 170nm, ved så ikke hvor meget den 150hk du snakker om har...
Mener bare at det er 2 helt forskellige typer, og om VW er håbløst bagud ved jeg nu ikke...
Slet ikke hvis vi begynder at snakke diesel? Hvornår begyndte japanerne på det.?
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Det er klart den ikke har så mange NM da den jo ikke har ccm, og det kompencerer den så for ved at have en masse hk. Og små motorer skal have omdrejninger for at lave heste. Det sjove ved de motorer er at de har et ret godt moment og kan køre relativt langt på literen.
Momentet i en VW er jo ganske rart når man har brug for at overhale i 5 gear over en strækning på 3-4 km lige som de andre bløde hatte :o)
Hvor mange andre bare skifter et gear ned og udnytter motorens potentiale.
Til sammenligning så har en VW golf IV 1.6 motor 101hk, intet moment og kører 12km/l hvis man har medvind og kører ned af bakke..
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Honda har lavet deres første Diesel motor i den nye Civic og Accord, det er også noget af det bedste og det kører fantastisk.
VW lavede diesel i 70'erne og det var helt fantastisk dengang og op gennem 80'erne og noget af 90'erne.
De nye motorer de laver idag som pludselig kører en del længere på literen kender jeg ikke meget til men det lyder lovende hvis de ikke går i stykker hele tiden.
Mht. Moment så er det sådan et man på en suge motor laver moment efter hvor mange CCM motoren har CA. dvs det kan selvfølgelig godt svinge en del da nogle yndser at lave store motorter der absolut ikk elaver heste (VW 1.8 75hk) <- AAN og ANN motoren feks med laterlige 140nm, den 90 hk havd ekun 145NM
Men ellers er det ca 180nm på en 1.8 og 200nm på en 2.0
Honda civic Type-R K20A motor 201hk 200Nm, den japanske og engelske har 220hk og 200Nm
VW's fine 2.0 16V motor lavede 150hk og 180nm, VR6 2.8 laved 240nm osv.
Japanerne kan lave motorer.. det kan man altså bare ikke røre ved.
VW har af uforklarlige årsager forlængst monteret turboer for at lave 150hk på en 1.8 motor ;o) eller 180hk og sågar 220hk når det skal være vildt.. det laver Honda på sug på en gade motor :o)
Spøj til side, der er for og imod ved alle biler, men vigtigst af alt er, ikke at være blind for at der findes mange fantastiske muligheder der ude, og man skal ikke lade sig bilde ind at noget er enestående uden sammenligning.
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Der må man sige at producenter som Ford var lige at tabe sutten helt for få år siden da de kom med den fine Mondeo Mk1 :o)
sep 2005
Følger: 49 Følgere: 46 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 282
og nu ved jeg at toyota laver en 1,8L VVT-i motor som jo har variabel knast den smider 125hk med hvor er de.? og så går den måske 12km/l hvis du er heldig. den er sku langsommere end en vw 1,6 motor med de 101 hk. og mindre trækkraft end den. og da specielt hvis der kommer en trailer efter.
og jeg har lige kørt i en sportsvan D4D til øen og hjem med en max hastighed på 140 og ingen ting i bag. rummet andet end en hunde hvalp og så en kammerat og der kørte den sku kun de 14,1 km/l hvor en 115hk PD motor fra vw hvade gået de 19km/l hvis du havde kørt 150 men okay de laver jo ikke andet end lort vw, men mig finder du sku aldrig en japser. så hellere en 3 hjulet cykel på flade dæk da.
Men uden tvilv at sådan en honda som du snakker om den er god på bane hvor den vælter i omdr hele tiden men det er sku ikke det bedste i det danske land hvor man jo har noget bykørsel også og så er det lidt træls at skal høre alt den motor støj fra de mange omdr for at man kan udnytte momentet.
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Jeg har en bekendt der har kørt 400.000km ud af hans accord's 520.000km
Og har set flere VTI 160hk motorer der har rundet 400.000km uden problemer, men det er da sikkert rigtigt at der er mere slid på en motor på 1600ccm der laver 160hk end der er på en selvdød VW 1.8 med 90hk.
Når du så lige nævner KM/L så er en benzin VW ikke lige det sværeste at stikke.. Det er muligt at den har moment, men det er jo ikke det samme som at den ikke skal have noget at leve af for at slæbe sig selv.
Japanerne er designet til at køre med flere omdrejninger, og det kan de gøre ganske økonomisk.
En 160hk VTI kører 14km/l hvis man kører pænt, en VW 90hk 1.8 kører 12km/l og er faktisk aldrig rigtigt sjov at køre i, Hondaen har mere moment og kan fint trække en trailer.
Og så er der mig bekendt ikke spjældhuse på nogle Hondaer.
Det vaiable knast system er Honda's patent, de har lavet 5 forskellige vaianter af det, det de bruger på VTI og Type-R er det der er lavet til at give heste. De andre vaianter er mere eller mindre lavet for at gøre motoren mere økonomisk eller give motoren mere kørebarhed over hele omdrejnings feltet.
Det toyota kører med er deres eget og det kender jeg ikke til, men jeg tvivler på at det du referere til er lavet til at´give heste.
Det er fint nok du har farvede briller og ikke kan se de gode og de dårlige ting i begge lejre, det er dit tab, og du har jo lov at leve i en osteklokke og synes hvad du vil om andre bilmærker som du tydeligvist ikke har sat dig ind i.
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 2.326
Du har helt klart ret i de ting du skriver, men som jeg også forsøger at forklare, så er det hele en smagssag vil jeg mene...
Og på samme måde ligger der jo sikkert en del bag de overvejelser der er gjort under udviklingen af begge bilmærker...
Hvor japanerne generelt overalt har haft en rivende udvikling har tyskerne nok mere stået på det kendte og ikke ændret det helt store...
Nu sælger jeg til daglig reservedele til VAG, hovedsagligt VW/Audi, men af og til også Seat og Skoda...
Men det er squ lækkert selvom et hav af forskellige motorkoder, så passer mange af tingene rundt på hinanden fordi det i bund og grund er det samme...
Hvorvidt det forholder sig sådan hos Honda og andre skal jeg ikke kunne sige, det er dig der har styr på det;-)
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Foruden de biler jeg har i min profil har jeg haft 16 Hondaer, men har rydet ud i dem.
Jeg er ret glad for mine Golf 1 og 2 og det er netop ganske rart at man kan montere den motor man har lyst til at køre med :o)
Har da også lavet en Golf 1 G60 og en G2 VR6, sidst nævnte var dog en skuffelse i længden da den ikke er ret sjov, VR6 er blød hat og ikke race.
Og nu har jeg søreme også en Passat 35i som den nyeste på stammen.. det får ingen ende
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 2.326
Men jo, VR6'ern er ikke den med mest spark i, så skulle 2.0 16v'ern være bedre, og fra 150 til 174 er jo ikke langt...
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Jeg ville også meget hellere have en 2.0 16V 150hk motor end en VR6. 2.0 16V'eren har et ret godt potentiale, og man kan relativt nemt hive mere end 174hk ud af den.. det er sjovt :o)
jul 2007
Følger: 77 Følgere: 77 Biler: 3 Emner: 131 Svar: 642
sep 2005
Følger: 49 Følgere: 46 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 282
det er sygt og jeg vil selv se om ikke det er muligt at komme der op selv i en golf 2 men det koster nok det blege.!
VAG HVAD F***** ER DET ? :P
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside