{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.174 visninger | Oprettet:

Thomas Skjøth indstiller driften. {{forumTopicSubject}}

Så var der en mere der gav op.


Fynsk vognmandsfirma indstiller driften
Selskabet Thomas Skjøth International Transport A/S, der bor på Håndværkervangen 11 i Årslev, har i onsdags indstillet driften fuldstændig.

Siden fredag den 5. marts har virksomheden ikke sendt nogen lastvogne af sted og i onsdags var det så helt slut. Firmaet har fået mange kørselskontrakter annulleret og har derfor valgt at lade vognparken blive hjemme.
- Det er det eneste rigtige at gøre, siger vognmand Thomas Skjøth til Danmarks Transport-Tidende og fortsætter.
- Du kan roligt skrive, at så længe fragtniveauet er som det er, kan det ikke lade sig gøre med danske lastvogne og danske chauffører. 15 chauffører har i den forbindelse mistet jobbet, og foreløbig har kun en fundet et nyt job.
Thomas Skjøth har drevet vognmandsvirksomhed siden 1996 og råder over 14 vognmandstilladelser og et tilsvarende antal lastvogne med tilhørende materiel.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Thomas Skjøth indstiller driften.
  • #1   15. mar 2010 Det var en af dem jeg slet ikke havde regnet med ville lukke.... Godt nok kan man sige det om mange, men....

  • #2   15. mar 2010 Lad os håbe den nye overenskomst kan hjælpe bare en smule på dagens danmark da. .:(

  • #4   15. mar 2010 Trist... Han kørte da ellers en del for Albani i Odense, gjorde han ikke? Hvad kørte han ellers med? Synes jeg har set ham høre med nogle EKV trailere en gang imellem, men om det var for Albani ved jeg ikke...

  • #6   15. mar 2010 han kørte alt

    liller
    era
    beton elementer
    albani
    arla
    osv


  • #7   15. mar 2010 Ok. Stadig ærgerligt. Har en gammel skolekammerat der har kørt for ham. Han sagde ellers at det var et udmærket sted at køre.

  • #8   15. mar 2010 Er det ikke Frode Laursen der kører Albani? Eller tager jeg helt fejl.

    Engang kørte han da også for Alpi, Dachser/Haugsted, Kuehne & Nagel/GT Spedition.

    Hyler : Firmaet han overtog biler fra er Lars R. Jacobsen. smiley


  • #10   15. mar 2010 Ja. Lars R. Jacobsen kørte jo også Albani-kørsel... Så det er der sgu nok ikke penge i, eller hvad? Ved da ikke om Frode har Albani, men jeg har set både Thomas og Lars kører med det.

  • #11   15. mar 2010 altså, frode lauersen har overtaget pack kørslen og pack har lager for albani i odense. og lars R jacobsen får en pæn timeløn for at køre fra albani og ud til pack. ingen km i det og ik ret meget diesel, derved jo intjening, bilen køre 24 timer i døgnet.. smiley

  • #13   15. mar 2010 yep det er, har thomas ikk været i lære hos liller i sin tid, mener jeg de sagde da jeg var i lære hos liller?

  • #14   15. mar 2010 hyler - hvorfor har du både fået nyt navn og billede ?

  • #17   15. mar 2010 jah der er noget om det, det var både da dennis og de gamle gutter der kørte syd på, både med sten osv jo jo. goe gamle tider

  • #19   15. mar 2010 okay det var da sjovt...fair nok.

  • #20   15. mar 2010 Ja det er trist at endnu en bukker smiley

  • #21   15. mar 2010 Hyler du kan ikke gemme dig for os smiley :-) smiley

  • #23   16. mar 2010 thomas schøt er udlært chauffør ved liller trans og kørte også for liller her til sidst men en rød volvo ...

    det er surt at han skal lukke, men jeg tror os bare det er en slags standbey ind til tiderne blir bedre


  • #24   16. mar 2010 ja der bliver sgu godt ryddet op i branchen må man sige.men sørgeligt at se etablerede vognmænd går på røven.men det er tiderne lige nu..

  • #25   16. mar 2010 det er som jeg hele tiden har sagt.. undskyld mig men i alle sammen sanakker og røven går vi har kørsel og vi har bla bla bla, det er ligemeget hvor meget kørsel man har hvis det ikke gir noget, og som ansatte får i nok ikke hele sanheden af vide med priser osv. så desværre er det endnu en der måtte gi op. men på den anden side er jeg nød til at sige så blev der jo mere til mig, det er hårde tider, og kampen er hård men den stærkeste overlever. Dem som er gået konkurs har måske kæmpet men ikke hårdt nok hvis man ser sådan på det. Den anden vej rundt er det godt der bliver ryddet ud i de danske vognmænd da der er nogen som kører til underpriser, (desværre for mange nu) og de bukker under først, jeg er hverhen hellig eller god men startede lige inden den såkaldte finanskrise og lever stadig. det kan man så bruge eller lade være, men har ikke sænket priserne har ikke kørt for dsv som alle foreslog, og jeg har klaret mig, det er der mange DSV leverandører der ikke har,

  • #26   16. mar 2010 Der er da igen tvivl om at det er sundt at der bliver ryddet lidt ud i de danske vognmænd, men det er ikke nødvendigvis dem der kører til underpriser der ryger ud. Der kan jo være mange af dem der tager en fornuftig pris som mister kørsel til de billigere, og på den måde må lade bilen stå stille og tabe penge. Det er kan også være vejen til konkurs... Men som du med andre ord siger Jan R: Der er ikke noget så galt - uden at det er godt for noget.
    Og det er helt korrekt. Det bliver nok aldrig som det har været, men det kan være at der bliver lidt efterspørgsel på vognmænd igen, når først vi har sorteret nogle flere fra. Men man kan så ærgre sig lidt over at der både ryger gode og dårlige vognmænd i farten. Det havde jo været perfekt hvis det kun var de brodne kar der gik nedenom og hjem...


  • #27   17. mar 2010 helt enig Thomas F.

    Men bare vores banker kan tjene nogle penge så er det jo nemt at lukke kassen for alle de andre,


  • #28   17. mar 2010 har da set flere biler kører siden :S

Kommentér på:
Thomas Skjøth indstiller driften.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce