{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.104 visninger | Oprettet:

jaa hip hurra ?????? {{forumTopicSubject}}

var til samtale i dag ved en vognmand og det gik rigtigt fint også siger han du kan godt få job her og vi har os en trækker til dig her, yes tænkte jeg bare enlig ud og arbejde men så siger han så men folk her skaffer selv deres kørsel så skaf noget kørsel der giver minimum 350kr i time plus moms eller 6,60pr km med minimum 600 km om dagen så kan du få bilen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jaa hip hurra ??????
  • #1   22. mar 2010 oki det lyder da godt nok vildt sys jeg.

  • #2   22. mar 2010 men tillykke med jobbet

  • #3   22. mar 2010 vil da ikke sige jeg ahr job for hvor skal jeg skaffe kørsel henne

  • #4   22. mar 2010 Prøv DSV smiley

  • Henrik E
    Henrik E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 3 Emner: 7 Svar: 148
    #5   22. mar 2010 Er det normalt ? Så er det ikke nemt , at starte fra bunden, som chauffør.

  • #7   22. mar 2010 Sikke da en dør !!!

    Han kan jo lige så godt sige han ikke vil ansætte dig, var det så enkelt at få kørsel til de penge, så stod hans bil nok ikke stille.


  • #8   22. mar 2010 Jamen æ hyler ved du af egen erfaring at DSV giver mindre end 350 kroner i timen da?
    Hvis det var mig der stod i situationen ville jeg lige prøve at snakke med dem først, inden folk begynder på den sædvanelige nedhakning af firmaer..


  • #10   22. mar 2010 hmm.er sgu da en undelig måde at ansætte folk på.tvivler nu også på at dsv og fl vil betale den timeløn.

  • #11   22. mar 2010 æ hyler: hold da din kæft mand, du tager kraftedme da godt nok tingene hårdt skal jeg da lige love for. Men det er sgu da rigtigt som jeg siger at straks man nævner et firma bliver det hakket ned.

  • søren j
    søren j Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 19
    #13   22. mar 2010 Ha han er da ikke for klæg ham der vognmanden hvis han tror du kan gå ud og finde noget der kan give det han vil have. lad ham lede vidre selv det er da ikke vær at bruge mere tid på sådan en fidusmager

  • #14   22. mar 2010 Det ville vist også hjælpe lidt hvis vi kunne snakke lidt pænere til hinanden herinde ! smiley

    600 km om dagen ved DSV vil jeg da ikke mene er urealistisk... Hvis han ellers bare hører ved den rigtige afdeling. Fragt kniber det jo nok med 600 km om dagen, men kører han løstrailere fra fx Esbjerg kan det jo sagtens lade sig gøre. Og uden at kende taksterne ved DSV tror jeg bare nogen vil gøre det ringere end det er. For sjovt nok så alle dem, der hakker på dem kommer tit med en DSV trailer efter senere på året....

    Luffe : Der er ikke andet at gøre end at ringe rundt til de store speditører. Måske er du jo heldig og de mangler en bil og til den rigtige takst.


  • #16   22. mar 2010 Hvor mange af jer kender helt præcis kilometer/timetaksten ved DSV lige pt? Jeg tror kun der er en herinde, der kan komme med det helt præcise svar - Morten Frandsen.

  • #18   22. mar 2010 jamen jeg ringer rundt i morgen, jeg ved bar eikke rigtigt om jeg spiller min tid for jeg syns han virker til at være dyr især i den her tid ....


    dsv vil han ikke køre dk for, samrt freay og hcs vil han ikke køre for ....

    men jeg prøver liller frode i morgen også må det være det


  • #19   22. mar 2010 Pedersen: Ja, for Frandsen er da den eneste der kører DSV eller har gjort for nylig..... Og vi andre kunne jo heller ikke finde på at undersøge deres priser, nej nej nej nej... Og da slet ikke fordi vi er nogen der i forvejen selv har knoklet med at holde vores bil i gang.... så nej, det er da selvfølgelig KUN MF der kender DSV's dumpingpriser.... Det siger da sig selv...

    TAG JER DA SAMMEN UNGER...... I ANER JO TYDELIGVIS IKKE HVAD I SNAKKER OM!!!!


  • #20   22. mar 2010 Og til emnet: Det var da lidt træls for dig luffe, men en vognmand med den indstilling, tror jeg ikke er svær at finde. der er da vist biler nok der står stille som vognmændene gerne vil have ud og køre.

    Men evt. kunne du prøve Frode Laursen. Jeg ved de lige har søgt vognmænd, men om der er nogle fornuftige km i det, ved jeg ikke.


  • #22   22. mar 2010 æ hyler: ....

  • #23   22. mar 2010 Morten L. K: Jeg tror jeg fik det formuleret lidt forkert det jeg skrev, og det beklager jeg da. Jeg ved ikke hvor mange vognmænd eller chauffører, der kører eller kender priserne ved DSV. Men jeg siger da bare at han må da vide det. Jeg siger ikke i andre ikke gør det, men det var lige et navn jeg kunne komme på. Hvis du kan fortælle det eller en anden så er det fint. Jeg skrev det kun fordi DSV blev skudt ned med det samme da Morten J foreslog det.

    Der er da ingen tvivl om at der er flere af jer derude, der kender priserne ved DSV, men jeg tvivler på det er alle og dem, der skynder sig at sige DSV skal man bare holde sig fra, hvor mange af dem kender den konkrete pris?


  • #25   22. mar 2010 æ hyler: det skulle da vel aldrig være mig du hentyder til...

  • #26   22. mar 2010 såså drenge i skulle ik skændtes....

    hmm prøver

    frode laursen
    bring
    liller trans i morgen


    men jeg har os en jobsamtale mere i morgen og ved ikke om jeg burde ligge mine kræfter i den først også derefter arbeje i kørsel



  • #27   22. mar 2010 luffe: synes du skal tage den jobsamtale først, og så knokle med kørslen bagefter hvis ikke den samtale går positivt! smiley

  • #29   22. mar 2010 æ hyler: Nej, ikke ligefrem truffen. Men når man skriver det på den måde som du gør, og ikke har røv nok i bukserne til at sige hvem, så kan man godt selv regne det ud smiley

  • #30   22. mar 2010 æ hyler: Det var ikke dig jeg mente. Som du selv siger, er du ældre end mig, og efter min opfattelse har du da også et rimelig godt kendskab til branchen.

  • #32   22. mar 2010 Æ

    selfølig er der overskud til det har ikke andet at lave hehe


  • #34   22. mar 2010 Hold da helt kæft mand.

  • #35   22. mar 2010 morten j

    det heder hold bøtte heheh



  • #37   22. mar 2010 luffe-lynge: okay far, smiley

  • #38   22. mar 2010 stop nu med det muderkastning og spec. dig æ´hyler. hold jer til emnet eller diskuter over pm.

    til dig luffe. ville jeg også lige bruge tiden på næste samtale og se om det er bedre ellers respekt for dit gå på mod. men tror sku det bliver svært at komme ind nogle steder og få den pris dan forlanger. ved ikke med bluewater, thermotransit eller hvad de nu hedder alle sammen hp-terkelsen, men prøv dig frem kan være du kan være heldig


  • #39   22. mar 2010 æ hyler: altså, først hakker du ned på DSV fordi jeg giver det som et forslag til luffe-lynge som et sted at søge, og nu går du personligt på mig..
    Tror du ikk at du som den gamle kælling du efterhånden er blevet at du skulle til at tage din p-pille og så skride i seng så er du her da ikk til at svine os andre der prøver at hjælpe til, mere.


  • #40   22. mar 2010 Og som Marius siger, hold jer til emnet, det gør jeg i hvertfald fra nu af.
    luffe-lynge: du skal bare klø på over for ham vognmanden, og så se at få ringet rundt smiley
    og JA! det tør jeg sgu godt sige selvom jeg ikk har erfaring.


  • #42   22. mar 2010 som før sagt: jeg prøver på at hjælpe, men det er jo ikke godt nok, gamle kællinger ved jo altid mest, i krisetiderne er det sgu da med at prøve hele vejen rundt, har jeg ikk ret i det? og selvom vognmanden stiller de krav op, kan man sgu godt hente nogen aftaler ind, fx på papir og så fremlægge det for ham, FOLK KAN ÆNDRE MENING!

  • #44   22. mar 2010 marius...

    tak for jeg gøre hva jeg kan vær eneste dag jeg ved at være sindsyg af at gå hjemme så er snart villig til at prøve alt...

    jeg har sågar søgt arbejde som rengøringsmand..

    men tager samtalen i morgen og så ser jeg på det bagefter...

    æ og morten, vær nu lige søde ved hinanden,


  • #45   22. mar 2010 kan du ikke læse? citat: "som før sagt: jeg prøver på at hjælpe, men det er jo ikke godt nok"
    Vil da meget gerne undskylde til dig for at jeg, gik mod din forholdsregel om at være et dumt surt svin overfor andre.
    Det var så sidste besked angående vores diskussion herinde fra min side af!


  • #46   22. mar 2010 Frode har lige søgt biler:) men de har fået nok nu.
    og hvis du vil køre frode skal man hvis købe en bil der så kan du kom ind med det samme:D ihvertefald da jeg sku køre for finn igen prøvet vi dem. og der kun vi kom ind hvis vi købte en bil der.


  • #48   22. mar 2010 nej der er slet ikke noget problem

  • #49   22. mar 2010 Hvis det er en 3 akslet bil, så er det nok ikke meget galt, at du kan få de der 6.60 pr km på Århus havn med containere, men det kommer nok til at knibe at få nogen til at love 600 km hver eneste dag. Og hvordan med afregningen, må det gerne være computer kilometer? Eller skal det være afregnede kilometer? Hvis det skal være det sidste skal du jo køre tæt på 700 for at få afregnet for 600.

    Omvendt så er der betaling for ventetid udover en vis tid ved containere der også tæller op. Tages det med, så behøver du ikke køre så mange kilometer.


    Mht DSV, så er det bestemt muligt at køre 600 km pr dag for dem, både med løstrailer og i deres køleafdeling, men du kommer ikke i nærheden af 6.60, hvis du er rigtig heldig lander du 40-50 øre lavere. Der udover er deres kredit horibel lang. Så det er ikke så underligt de allerede er valgt fra.
    Alt i alt, så virker forslaget ikke ret seriøst.


  • #50   22. mar 2010 hahahahaha.. 300 - 350 i timen... og 6.6 pr km.. arrrghhh den er ikke gangbar lige nu, md mindre det er med moms... eller man leje en trailer eller selv stille med en Det er krise tider, og alle kæmper om km'erne.. der er utrolig mange der holder stille... ikke os. Men mange

  • #51   22. mar 2010 Morten S : Er det ikke noget med DSV kører på løbende måned + 45 dage

    Morten Frandsen : Hvor mange biler har du egentlig, der kører for DSV? smiley


  • #52   22. mar 2010 jeg har en del, har købt et selskab, så det går fremad.. hvorfor?

  • #53   22. mar 2010 Jeg ved udmærket godt du har overtaget et selskab. Jeg er bare nysgerrig intet andet. Det er mig personligt, der vil vide det og jeg er sådan set ligeglad med hvad du får pr kilometer, så det er ikke derfor jeg gerne vil vide det.

  • #54   22. mar 2010 lige nu har jeg 14.. og en på værksted.. så nu må jeg vente til der kommer flere tilladelser.. så kommer der nok noget nyt igen... eller noget

  • #56   22. mar 2010 Morten F : Okay... Det var bare det jeg ville vide smiley Tillykke med overtagelsen af Pep siden det er et stykke tid siden og held og lykke med forretningen! smiley

  • #57   22. mar 2010 der er flere takster på timeløn, alt efter hvilken afdeling du kører i . Nu kører jeg selv i 3 afdelinger dernede, og når vi kører dc om aftenen, giver det ca 7 kr pr km. Hvis du omregner, 700 pr tur.. Men kører du km penge, får du 210 når du er ude ved kunderne og 290 hvis du kører lokalt.. Men det andet er lidt ude i hampen..
    Og tak for den hilsen.. Der skal jo være nogen der trodser krisen.. så må det briste eller bære.. Forhåbentlig det sidste.. Har ihvertfald en god flok chauffører der yder det bedste de kan


  • #59   22. mar 2010 og priserne er ens alle steder.. DSV danner precedens for taksterne de andre steder... Så det er ikke kun dem der presser priserne ned, det er alle sammen... Og kunderne.. de vil jo oz spare penge

  • #60   22. mar 2010 6,60 kr pr km, dahm utroligt det kan lade sig gøre at drive foretning når e underbyder hinanden,, hehe luffe held og lykke, hvis du ville køre eksport så har jeg noget til dig... både blomster til holland og ture til italien, noget for dig?

  • #61   23. mar 2010 Hva med i Itella, Kolding?? De gav da 400 kr i timen.... De betalte bare ikk for læsningen af bilen i Kolding...
    Men ved ikk engang om Itella eksisterer mere...


  • #63   23. mar 2010 Luffe

    Du kan prøve DAKA Hedensted. Der kører bilerne uden skive, så der burde være km nok om dagen, men vil lige sige at jeg ved intet om priser og km-taksterne derude.


  • #64   23. mar 2010 ronni

    det er pænt af dig men jeg vil helst ikke køre export da jeg har små børn..
    men det ender nok med at jeg skal give efter...

    jeg ved godt han er dyr med hans priser men hva skal man snart gøre for at komme igang igen...



  • #65   23. mar 2010 Den med 600km om dagen... kan nu godt lade sig gøre, men så skal man bare finde de rigtige ting at køre med...

    Feks.
    (med risiko for at starte en ny diskution)
    DSV sjælland / jylland..
    3½ time (249km) fra Esbjerg til Kbh... og retur.. så skal du bare finde de resterende 100km på de resterende 2 timer...

    350Kr +mormor... kan også lade sig gøre... selvf. alt afhængi af hvad bilen er bygget op til...
    Feks tank... eller badekar... landevejs kørsel...etc.

    At sige det bliver nemt... ville være at lyve for dig.. men det er IKKE umuligt.


  • #66   23. mar 2010 Tommy K : Nu er det DAKA kørsel jo på kontrakt og bliver kørt af faste vognmænd. Så tror ikke det kan lade sig gøre at komme direkte ind til Daka smiley

  • #67   23. mar 2010 Futte.

    Det er din nye kollega du skriver med smiley


  • #68   23. mar 2010 Okay... Æ Hyler... Er det stadig Bent der er lager chef derover?? har arbejdet der i ca. 4 mdr.

  • #69   23. mar 2010 Pedersen

    Er alt kørsel ikke på kontrakt? smiley
    skrev også jeg ikke vidste meget om det smiley


  • #70   23. mar 2010 det er ikke nemt at finde nohet kørsel folk i den anden ende nærmest griner når man siger prisen

  • michael h
    michael h Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #71   23. mar 2010 ikke for at blande mig, men er der nogen af jer der ken komme med nogen priser på¨kørselen ved inden i slår hinanden i hjel... Og jeg mener æ-hyler og morten j...

  • #73   23. mar 2010 Futte

    Hvem betaler 350 i timen for en trækker der skal trække et badekar?


  • #74   23. mar 2010 Morten S...
    Det har jeg ingen anelse om... og som jeg skrev.... det kommer også and på hvad bilen er bygget op til..


  • #75   23. mar 2010 Futte

    Hvad du får i timen har da ikke noget at gøre med hvordan bilen er bygget op, med mindre der er bygget helt specielt op - Det er jo klart, at det er lettere at få mere for at køre, hvis ikke der er ret mange der kan løfte opgaven.

    Nu nævnte du bare tiptrailer og så blev jeg nysgerrig, for det er da snart alle der har hydraulik på. Og det tip jeg har kørt, det har været ret dårligt betalt. I hvertfald hvis man ikke ville køre med overlæs. Så det var oprigtig nysgerrighed.


  • #76   23. mar 2010 Nogle biler er bygget med kompressor, nogle med hydralik, nogle er bygget som buggi-trækker.. nogle ander som tandem trækker.. og nogle helt andre mangler en aksel. (forsøger ikke at støde nogle)

    Så længe man ikke ved, hvad bilen er bygget til... er det jo rigtig svært at vide, hvad for noget kørsel bilen KAN lave... derfor jeg nævnte forskellige "tyber".....


  • #77   23. mar 2010 Futte

    Jeg er enig langt hen af vejen, der hvor kæden for mig hopper af, det er såmænd ved, at man forlanger 6.60 og min 600 km pr dag. Det kan man stort set ikke opnå uanset hvad type bil man har.

    Det er da klart, at der nok sidder en eller to herinde der kender til et sted eller to hvor det kan lade sig gøre, men det er ikke det der er normen, slet ikke. Og at en vognmand stiller den slags krav til en chauffør under en job samtale finder jeg useriøst. Det er jo ikke chaufføren der skal finde kørsel til bilen med mindre der var en aftale om det i forvejen.

    Som jeg har nævnt tidligere, så er det ikke så svært at få 6.60 pr km, men der halter nok med 600 AFREGNEDE km pr dag. Det mange glemmer er, at der typisk mangler 10% af kilometerne i forhold til de kørte når afregningen kommer.

    Og hvad er 350 i timen værd, hvis man kører 60 km pr time, så er det under 6 kr pr km. Det giver ingen mening at stille så mærkelige krav op. De tjener kun et formål, nemlig at det ikke skal kunne lade sig gøre. Ja og så kan vognmanden føre sig frem og sige, at han da har en bil en chauffør kan få, velvidende, at det ikke kan lade sig gøre.


Kommentér på:
jaa hip hurra ??????

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce