638 visninger
|
Oprettet:
Jacob E [Order42]
Online Tilmeldt:
3. maj 2004 Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.342
Online Tilmeldt:
3. maj 2004 Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.342
at skrue ned for boostcontroller {{forumTopicSubject}}
http://image.made-in-china.com/2f0j00qMvtOigYaTpe/Manual-Boost-Controller-003.jpg
Ja, jeg har sådan en fætter i min bil, men jeg synes ikke jeg kan skrue ned for den. Jeg vil gerne have den kun kører med 0.65bar som motoren originalt kører med. Men ligemeget hvor meget jeg skruer på den så kører den op på 1 bar.
Jeg kiggede så slangerne gennem og fandt dette: http://blah.dyndns.dk/ash_nissan/24/CIMG0807.JPG
Men kan det være grunden til den helet iden kører med 1bar?
Og hvor finder jeg en ny af de slanger?
http://image.made-in-china.com/2f0j00qMvtOigYaTpe/Manual-Boost-Controller-003.jpg
maj 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 915
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.342
jeg har slet ikke rørt ved den før. Den sad i bilen da jeg købte den. Men jeg ser ingen grund til det ekstra slid på motoren at de sidste 0.35 bar giver.
Men om den er vendt forkert ved jeg ikke. Det tror jeg da næppe da den er totalt idiotsikret. Men igen... Vacuumslangen til det ur der sidder i bilen så sådan ud: http://blah.dyndns.dk/ash_nissan/24/CIMG0804.JPG
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.342
Eller er det omvendt?
maj 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 915
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.342
nov 2006
Følger: 95 Følgere: 88 Biler: 3 Emner: 51 Svar: 393
men hvis du har lukket den helt er det underligt at
den kun laver en bar den burde bare blive ved
med at lade intil motoren fuel cutter
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.342
Så det er modsat dette? http://www.blah.dyndns.dk/photo.jpg
nov 2006
Følger: 95 Følgere: 88 Biler: 3 Emner: 51 Svar: 393
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.342
nov 2006
Følger: 95 Følgere: 88 Biler: 3 Emner: 51 Svar: 393
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 110
Har du kontrolleret at din aktuator virker. Hvis wastegate ventilen ikke åbner kan den jo ikke komme af med trykket...
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.342
Jeg har en BOV monteret. Men hvordan tester man om en aktuator virker?
nov 2006
Følger: 95 Følgere: 88 Biler: 3 Emner: 51 Svar: 393
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 110
Aktuator og BOV kan sagtens være til 1,0 bar og så kan du ikke justere dem længere ned...
nov 2006
Følger: 95 Følgere: 88 Biler: 3 Emner: 51 Svar: 393
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 110
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.342
Den skåner turboen ved at lukke den overskydende luft ud så det ikke går tilbage og bremser turboen.
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 110
Hvis man kun bruger wastegaten fjerner man masser af kraft i turboen.
Problemet kommer så lidt for dem der godt kan li lyden fra en åben BOV og ikke laver recirkulernde BOV og derved ikke snyder LMM. Med åben BOV vil motoren få for meget benzin og kører dermed dårligt med BOV mens den lufter ud.
nov 2006
Følger: 95 Følgere: 88 Biler: 3 Emner: 51 Svar: 393
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 110
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.342
Ja, det tror jeg sgu næsten også er det bedste
Men jeg får en kammerat til at se på det en af de nærmeste dage. Også må jeg bare lade være med at få den til at opbygge noget tryk i mellemtiden
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
at skrue ned for boostcontroller
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside