1.060 visninger
|
Oprettet:
Flere HK (200SX S13) {{forumTopicSubject}}
Jeg har gået lidt og overvejet at opgradere std. turboen på min bil. Har læst mig lidt frem til at de fleste anbefaler noget i stil med 2860RS'eren som en god opgraderings turbo.
Min bil kører med følgende opsætning nu:
HKS Filter 200mm.
Forge Blow Off.
Autobahn 88 FMIC
Japspeed Stage 1 Chip
3" Mongoose udstødning med 5" afgang.
Spec. Stage 3 Sports Kobling
Bleedventil
Vil 2860RS'eren passe sammen med denne opsætning? Og hvad skal jeg evt. mere sørge for at få smidt på for at det virker optimalt?
Tænker evt. på nogle andre tændrør, anden benzinpumpe osv, hvis dette da er nødvendigt.
Mvh. Niclas
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
mar 2007
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 76 Svar: 226
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.467
+min. en walbro 255l. tror jeg det hed.
aug 2009
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 137 Svar: 2.546
okt 2004
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 101 Svar: 634
aug 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 483
okt 2004
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 101 Svar: 634
aug 2009
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 137 Svar: 2.546
444 dyser
300 lm luftmængde måler
stage 3 chip
har prøvet den en lørte opsætning bilen køre meget ujævnt i tomgang.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
T25g = stage 1.5 (kræver indkøring)
T28 = stage 2
Hvis man læser på SXOC. Du kan godt lave 220hk på din alm T25 turbo med en srørre benzinpumpe. T25g'eren er god for 260-270hk. T28 er 300+. men så er du osse deroppe hvor indmaden bliver hårdt belastet.
Man siger 270 er max for standard indmad. Men igen.. kommer an på så meget for tror ikke ECU'en kan følge helt med når du flytter omdrejningbegrænseren som stage chips gør. Så en kvallitets motorstyrring er et must på et tidspunkt.
okt 2004
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 101 Svar: 634
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
Men ja man kan da prøve selv men det er sgu da fedt at kunne trække på andres erfaring. Og så kigger man på hva folk har lavet af HK og med hvilke setup's og så tager man bare gennemsnittet og skruer sin op på det.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
NU laver jeg 0.5 - 0.6bar og er lige så hurtig (måling mangler). ;P
aug 2009
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 137 Svar: 2.546
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
T25'eren er kendt for at miste pusten efter 6000rpm og det er altså ikke smart for det er ECU'en ligeglad med. dvs du får en upræcis blanding helt oppe ved 6000 - 7500 området.
Jeg fattede ik hvorfor min blev ved med at tabe pusten efter den lavede fuld tryk. Så skift turbo uanset hvad vil jeg sige. SÅ lukker jeg røven.
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
Hvis du har standard dyser i bilen og yder 300hk, så vil dyserne have en duty cycle på over 130%, hvilket bestemt ikke er sundt. Man skal regne med at du presser bilen til næsten den dobbelte effekt af standard. Pumpe og dyser er bestemt ikke rated til dette.
En opgradering til større benzinpumpe og dyser vil koste sølle 1500kr, og så passer det direkte til en stage 3 chip.
Nicklas: Jeg har en billig turbo til salg, som er plug and play på din vogn, med armerede slanger og albue som passer direkte på.
Hvis du vil ramme omkring 300hk er det også super at opgradere til en Z32 afm. Og ja det kan godt være en standard LMM kan holde til det, men hvis du opgraderer, vil flowet være meget større, dvs ved samme effekt kan du altså køre med lavere ladetryk. Og hvem vil ikke gerne have sin motor og turbo til at holde lidt længere?
mar 2007
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 76 Svar: 226
Hvis vi nu siger at det ikke skal være en 2860RS'er, men en 2860R turbo istedet, har jeg så forstået det rigtigt at den ikke behøver få skiftet benzinumpe, dyser osv, men at den skal kørees ind selvfølgelig?
Altså jeg ville være fint tilfreds med under de 300HK, bare jeg ved at det kan holde. Så mener folk at det er bedst at skifte dyser, benzinpumpe osv så vil jeg da rette mig efter det. Har bestemt ikke lyst til at skulle skifte motor istedet.
Skal måske lige nævnes at der er skiftet plejlstænger og plejllejer i motoren tidligere, så de ikke har siddet i siden 1992.
aug 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 483
Dyser kan du holde std. og så kan du køre på en horsham Stage 2 chip
mar 2007
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 76 Svar: 226
mar 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 115 Svar: 1.574
Så det billige og gode alternativ til lige knap 300hk, vil være at få en turbo fra en sr20det, stage 2, og så 1bar ladetryk, så skulle du gerne hente 300hk.
Dog er dysserne som Claus skriver hårdt presset, men mine holder endnu efter 10000km så jeg vil ikke være bange for at køre med det.
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
Lige på benzinsiden er jeg meget sart, for du kan ikke se når en enkelt cylinder begynder at gå magert:)
Jeg ville gå efter en horsham stage 3 chip, 444cc dyser, z32 afm og en benzinpumpe. Så har du dig et super lækkert samt holdbart setup:) Samlet omkostninger bliver omkring 2500kr:)
aug 2009
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 137 Svar: 2.546
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
Sjovt at René's yder 10 hk mindre ved 0,3bar s mindre tryk.
okt 2004
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 101 Svar: 634
Men ja, skift da den benz pumpe, det er billigt, og så kommer du også af med nogle penge! Mener man kan blive ved med at købe hvis man vil!
aug 2009
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 137 Svar: 2.546
den lader max op til 320
claus kig på min dano 3 billede i min profil
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
Ulstrup, hvad var dit setup, da du lavede 339hk?
okt 2004
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 101 Svar: 634
2860rs'er
600ml dyser
fmj motorstyring
osv osv osv...
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
Der findes nok et hav a kina modeller, som svinger lidt.
okt 2004
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 101 Svar: 634
Flere HK (200SX S13)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside