{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Job til erfaren container chauffør
  • #1   14. maj 2010 Hvis linket driller.

    Chauffør søges til container kørsel
    RUDBECK TRANSPORT ApS
    (Arbejdspladsen ligger i Haderslev kommune)
    Kun henveldelser med minimum 5 års erfaring inden for container kørsel
    i ind og udland.( Århus-Hamburg,Bremerhafen)

    Staffeattest vedlagt.

    Bopæl indenfor radius 60 km fra Vojens.

    Kun henveldelser pr. Email. rudbecktrsp@post.tele.dk


  • #2   14. maj 2010 ikke et sted jeg vil anbefale. og man skal nok også regne med at der er en del distrubations kørsel om natten, det er et firma med rigtigt meget udskiftning af folk.

  • #3   14. maj 2010 Det er i hvert fald et spændende firma.... smiley Men 5 års erfaring til at køre tossekasser er det ikke lige rigeligt?


  • #4   14. maj 2010 Pedersen

    Har du kørt kasser?

    Marius

    Ja det er ikke længe siden de søgte en til en masse blandet. Så jeg tænkte godt at der var rimelig godt gang i udskiftningen.


  • #5   14. maj 2010 Nej jeg har aldrig kørt kasser.

  • #6   14. maj 2010 det er lige før de får ny chauffør hver 14. dag,

  • #7   14. maj 2010 Pedersen

    Og på trods af at du aldrig har kørt kasser, så udleder du, at det ikke kræver den store erfaring. Måske du skulle sendes på rundtur til lidt frihavne i europa, så kan vi jo se hvor let du synes det er. ;-))

    Jeg ved godt, at man siger at kasser kan alle køre, men tro mig, jeg har set mange erfarne hærdede export chauffører smide hånklædet, fordi der er mange ting man skal vide som man slet ikke berører når man kører almindelig export.

    Jeg gætter på, at grunden til, at Rudbeck vil have en med min 5 års erfaring med kasser er, at de har forsøgt med nogen uden og det har nok ikke været den store succes.


  • #8   14. maj 2010 Jeg beklager så at jeg har haft denne holdning til jobbet som "tossekasse"-chauffør ud fra det jeg har set/hørt fra folk, der kører herhjemme. Så sent som idag snakkede jeg med en fra Ancotrans, der syntes det var meget nemt at køre kasser. Han kørte så også kun herhjemme.

    Men det skal så også siges til mit "forsvar" at det ser meget nemt ud, at hente en kasse i Århus om morgenen for at køre til Hirtshals og bakke til rampen og holde der i en time og køre til Svenstrup og læsse mælkepulver og derfra til Århus igen. Det lyder ikke af meget fysisk arbejde i hvert fald:) Jeg kan godt se det kan give problemer når man kommer ned til Eurogate i Hamborg, hvis man ikke ved lidt om det, men ellers "tror" jeg da stadig ikke det er det store problem at køre - Ikke her i DK i hvert fald.


  • #9   14. maj 2010 Pedersen

    Jamen vi kan ikke blive uenige om, at der ingen fysisk arbejde er uanset hvor man kører kasserne hen, forskellen ligger i om man kun kører her hjemme eller om man kommer syd for "stregen" - Der henne i udlandet, der er forholdende lidt større end her hjemme, der er mange terminaler i de enkelte havne, der er stadig told papirer der skal håndteres, omend det er blevet meget mindre de sidste år, men det er slet ikke væk endnu.

    Faktisk var det ikke for at punke dig, det var tilfældigt du lige skrev det som stort set alle andre tænker - Mit indlæg var mere for at henlede opmærksomheden på, at de kræver lidt mere hjerne end mange går rundt og tror, hvis altså man skal ud laf landet, som man jo skal ved Rudbeck.

    Jeg indrømmer gerne, at sådan en "kasse" tjans her hjemme, det er det ultimative job for de lidt mere mageligt anlagte, der er både tid til middagslur og der udover er der ingen aktiviteter der giver sved på panden. Altså med mindre man kører bybil for Dania som Kræmer Jr. var ved at fortælle om den anden dag, så kommer man sgu til at svede. ;-))


  • #10   14. maj 2010 Jamen det er også helt i orden. Og der skal da også være plads til en lille diskussion engang imellem smiley

  • #11   14. maj 2010 Eurokai, Bukai og Cta ligger jo lige op ad motorvejen, men værre når man skal ud på schubberne.. Jeg var engang på afrikakai, mener jeg den hed, det er godt nok et stykke ude..
    Prøvede engang og komme på Bukai med et læs frost, ind på tolden også af med kassen i en fart, men næ nej sådan skulle det ikk gå, tolderne kiggede mærkeligt og ville klippe vetenær plompen, han skulle ikk ha kassen her. Skal lige siges mit tysk er ikk super godt og gode råd var dyre, ud og råbe på walkien, hjælp problemer, fik så fat i en kollega der kunne hjælpe,det viste sig så efter lang tid at speditøreren havde lavet en skrive fejl, den skulle på Cta. Så efter lang tid fik jeg en seddel i hånden og over på Waltershof også gik turen til cta. Klipper de vetenær plompen kan firmaet miste statstilskudet.
    Nøj jeg var træt af at jeg ikk fulgte bedre med i tysktimerne..
    Men derfor forstår jeg godt han vil ha chauffør med erfaring i Hamborg og Bremerhaven..


  • #12   14. maj 2010 Thomas

    Hvis Veterinærplomben mangler når kassen når sin destination, så kommer den retur. Så det er noget møg hvis det sker. Og ja AfrikaTerminal er langt ude, det er såvidt jeg husker Shuppen 28 - Det er næsten helt inde i byen, der er nok 10-15 km fra Waltershof.

    I Rotterdam er der 42 km fra den første containerterminal til den sidste som er Maersk Havens 8200 så vidt jeg husker.

    Når man ved hvordan tingene virker i de forskellige havne, så er det lige før man kan klare sig på den halve tid i forhold til en ny mand. Så ja, det er ganske forståeligt de vil have en der ved hvad han går ind til, at det så kan blive svært for dem hvis det er et dårligt sted at være er jo en anden snak.


  • #13   14. maj 2010 vil give anco chaufføren ret det er nemt når han har lært det og kan det for det er ikke altid bare og køre til Hirtshals og bak til rampen

  • #14   14. maj 2010 Morten
    Ja det skal nok passe med den hed schuppen 28, har dog kun været der den ene gang, det var jo kun 90 -91 vi kom på normalt. Det er da et stykke vej i Rotterdam, men den er jo også giga stor den havn..
    Ja første gang er aldrig sjov og specielt ikk i Hamborg, forkert afkørsel så havner man jo enten på cta eller waldershof og med alt det told, så kan man hurtigt ryge i problemer.. Men har også prøvet og komme på Cta, rent byt og 15 min efter er man på motorstien igen, det var rent luksus, men så er der alle de andre gange hvor man har holdt i kø fra den ene havn til den anden....


  • #16   15. maj 2010 Har prøvet det med 2 kasser engang, den bagerste skulle læsses på løgstør rør og den anden på dhl padborg, jeg kæmpede en kamp med at få den forreste til rampen ved dhl, det lykkedes men det tog sin tid..
    Skulle ha chassiser lige som hollænderne, hvor de kan skilles ad på midten, genial løsning...
    Også er det træls og få 2 fyldte på cta, når man skulle ned og vende dem bagefter, ved ikk om det stadig er sådan?


  • #17   15. maj 2010 Thomas

    JA det er ren luksus når det en sjælden gang virker, men oftere virker det ikke jeg har mere end en gang fulgtes fra Padborg med en der skulle til Bremerhaven og jeg skulle bare til Hamburg, men alligevel kom jeg senere tilbage en den anden - Det var sgu surt, tingene gik lidt bedre i Bremerhaven. Da jeg kørte kasser i sidste omgang fra 2000 - 2004 var 80 % af vores export til Bremerhaven og Rotterdam, det var dejligt.

    Hamburg er bare et hul!


  • #20   15. maj 2010 Grunden til de 5års erfaring er pga de ik vil have unge folk ansat derude:) de ser helst man er over 25. jeg hva til samtale ved dem for et år siden og alt gik godt og jeg sku køre med tip trailer men så kun det ik give nok penge for dem selvom de have en der kørte det:) så fik det ikke,

  • #21   15. maj 2010 så svært er de tossekasser nu heller ikke smiley

  • #22   15. maj 2010 Intet er nemmere når man ved hvordan man skal gøre....Men indtil det sker er det altså ikke bare lige....

  • #23   15. maj 2010 Har kørt skibscontainer i et år og det er der da overhovet ingen arbejde i, kan man finde ud af og køre lastbil kan man køre container sværre er det ikke

  • #24   15. maj 2010 Peter....

    Ja sjovt var det og se dem med samme holdning som dig holde i waltershof og ikke ane hvad de skulle...Eller komme hjem fra Bremerhafen med T5´erne sammen med de andre papirer.....Jow jow...Superhelte har der været mange af gennem årene.... :-)))))


  • #25   15. maj 2010 Michael K jah superhelt det er jeg sku, men contailer kørsel er sku for kedelig, sku sjover at komme ud og snakke med kunderne men godt som begynder job

    Andreas: jo det var det men hvis polaker kan køre kasser til Hamborg og div andre steder kan vi andre vel også


  • #26   15. maj 2010 Peter...

    Ja gu er det kedeligt, men det er ikke bare lige som du beskriver det der... Har set mange superhelte stå og småflæbe når de stod i tolden og ikke vidste hvad de skulle gøre, og som sagt kom hjem med en T5´er der ikke var blevet afleveret, og uden den lille slip på T1´eren....Det er toldpapirer jeg mener med de T1 og T5, hvis du skulle være i tvivl.. smiley

    Det samme er der med genset, og forkøling og hvad vil du ha´.....Men....ALT er jo pisse nemt når man ved hvad man skal gøre ikk.. ;-)))


  • #27   15. maj 2010 Du har jo hvertfald styr på det, det kan man da høre ......

  • #28   15. maj 2010 Peter...

    Ja det har jeg....Det fik jeg nemmerlig ved at lære af dem der vidste noget da jeg selv stod og var rundtosset over alle de papirer og procedurer der nu engang er med det kørsel der.... Jeg er nemlig så dum at jeg skal lære tingene før jeg kan dem... :-))) Men sådan er der jo så meget.......


  • #29   15. maj 2010 dygtigt smiley

  • #31   15. maj 2010 Andreas H..
    "Var det ikke også kun i lille Danmark? :D"

    Du kan kraftedeme ikke komme at fortælle mig at der er udfordringer i at køre caontainere til hamborg, bremer haven og syd for paris for Dania nu også kører hen.. haha


  • #32   15. maj 2010 Hvis man kan lide og stå oppe på Århus havn og lukke vand i af ørene, have travlt med hvad alle de andre laver, for det er jo altid dem der får de gode ture.. Så kan man godt være kassehoved smiley

  • #33   15. maj 2010 jeg kan sgu godt huske første gang i hamborg med en der sku smides af på cta og hente en på bukai. alle de lorte papir og finde rundt på den pis havn, og formaningerne hjemme fra om ikke at køre i frihavnen med en til cta var fuldstændig strengt forbudt......
    Jeg begynde allerede og svede i padborg. det er ikke bare lige og finde rundt i hverken den ene eller den anden havn der nede, jo når man har lært det.

    Og efter noget tid så fløj man jo rundt der nede og vidste hvor alt var, og blive sendt på afrika havnen i hamborg, så tror man virkelig man er kørt forkert. det er satme langt væk på stien.

    Bare papir arbejdet er et kapitel for sig selv, så jeg syntes ikke man skal udtale sig om kørsel man ikke har prøvet, det var nemmere at køre kød til italien, end og have en tur til rotterdam med kasser.


  • #34   15. maj 2010 Andreas H Det kan du tro at jeg gør.. Men man er jo altid ny i det, når man ikke har været der før i udlandet.. Så hvorfor gøre container havene så specielle ? :).. 10 steder med stykgods i paris er måske nemmere end at finde rundt på de havne ?haha

  • #35   15. maj 2010 Søren

    Det er muligt du tror at det er svært at levere 10 steder i Paris, men det er jo ikke værre end at køre fragtbil i Danmark, men det er da rart at se, at Brdr. Svendsen er sådan nogle super fyre der bare kan det hele på den halve tid.

    At køre stykgods er lige så let som at klø sig i røven, der er kun fragtbreve at forholde sig til, men det er da klart du gerne vil gøre dit stykgods køren til noget farligt svært, for det skulle jo nødig hedde sig. at det er noget alle kan fikse.

    Men fint nok hvis du tror, at det at køre kasser ud af Danmark er lige så let som at læsse to gange i Vejen og så køre tilbage til Århus - Man kan sige du er lykkeligt uvidende. ;-))

    Husk på, der findes ikke noget så let som en kludebil med stykgods i, der er altid tid til det meste og det vi ikke når i dag, det ordner vi i morgen. Det er jo ikke uden grund, at østbilerne er så rigt repræsenteret indenfor netop stykgods i kludebiler - Det er simpelthen fordi det næsten ikke kan gå galt.


  • #37   15. maj 2010 luk nu røven med det pis med superhelte og alt det pis, du får det jo til og lyde som om du selv er gud og kan alt ting selv smarte, når du køre container får man en tom kasse på ud og læsse den, får div papir med som skal afleveres også af med kassen.

    der kræver 25 steder med en disp. bil da meget mere, der kan jeg da fortælle dig at det smarteste er at starte i middelfart hvis man har noget der til også læsse af hen over fyn når man skal lysse i nyborg, det er forhåbelig alle der kan det også alligevel ikke, og det er tit noget der skal nåes på sammen dag, sku ikke noget med at sove på kildebjerg på vej hjem ligesom hvis man kørte kasser

    også stop det super helte snak morten s (super sej)


  • #38   15. maj 2010 peter må give morten s ret i får det til og lyde som om det er lige så ment og køre kasser som og tage sin jakke på når man skal ud og hvis du mener det er jeg godt nok bange for det ikke er ret meget du har kørt kasser

  • #39   15. maj 2010 Peter kør en tur til Hamborg med en container, så kan vi høre din udtagelse bagefter..

  • #41   15. maj 2010 har kørt container i et år, dog ikke Hamborg da det kun var tyskerne der kørte der ned og har heller ikke sagt jeg gjorde, men søren var der nede 2 gange og han kom da hjem igen og endda inde for samme dag.

    men har kørt her hjemme og det var der sku ikke mange ben i, det er vel ligeså let som at køre fulload men det jo bare min mening og det får åbentbart jeres pis i kog så, men hvem vil ikke gerne køre til Engesvang eller Padborg også vente i 1-2 timer også køre tilbage til Havnen også holde i kø


  • #43   15. maj 2010 hardu et problem med det så siger du bare til da ??

  • #45   15. maj 2010 uddyber lige: (citat : har du et problem med det så siger du bare til da) er du træt af at jeg udtaler mig som jeg gør, bare fordi jeg er 23 må jeg vel godt ydre mig om hva jeg syntes om div ting, eller skal jeg have kørt i 20 år inden jeg kan det ??


  • #46   15. maj 2010 Peter : Du skal være folkepensionist og have minimum 40 års erfaring i kørsel med den enkelte type gods - I dette tilfælde containere.

  • #47   15. maj 2010 kun tyskerne nu har jeg os kørt anco og gør det for tiden igen og jeg har altid fået lov til og køre tyskland for anco... og fordi man har været der nede 2 og kommet hjem samme dag det sjove er hvis du skal på told og til vet inde i hamborg inden du kan køre ind og få kassen af og når du køre hamborg får du ikke bare et stykke papir du skal smide i skuffe 106 på csc... siger heller ikke at din mening er forkert når man køre her hjemme men man efter min mening kan man ikke udtale sig om noget man ikke har prøvet eller man har prøvet et bar gange prøv og kør det et halv år og så sig hva du mener så er man ved og ha prøvet nogen af de udfordringer der er i det

  • #49   15. maj 2010 men man kan ikke sige det er nemt hvis man ikke har prøvet det... men det er min mening

  • #51   15. maj 2010 da vi kørte for anco, blev alle de danske biler der kørte over grænsen trukket hjem for det var jo billiger at få tyskerne til at køre der ned, de fik jo 1 kr mindre pr km end os dansker, men kan da godt være de har ændret på det her efter det er krisetider.

    men har ikke sagt det er let at køre til hamborg, kun at det er meget let at køre her hjemme, sig til hvis jeg har skrevet andet da, men hvis man kan tysk kan man vel bare snakke med dem der nede på havnen


  • #52   15. maj 2010 HM: du lyder til at have prøvet det.... dygtigt

  • #53   15. maj 2010 H M
    det er bare så hyggeligt og få sådan en tur eller ik komme til den ene havn efter den anden og få det samme svar at de ikke vil modtage den smiley så bliver man så glad....

    Peter
    vi kørte tyskland før krisen i krisen og efter krisen og fik hva vi skulle ha


  • #55   15. maj 2010 okay jeg snakkede med 4 chauffør/vognmæd der var blevet trukker hjem og køre fordi tyskerne skulle køre det.

    men hva fik i så pr km eller det vil du vel ikke sige ??


  • #56   15. maj 2010 RM???

    har der også i hele mit liv, min fatter er vognmand og min onkel var stor vognmand indtil han lukkede da der ikke var penge i det mere, så kender til brancen


  • #58   15. maj 2010 jah hva er RM

  • #59   15. maj 2010 Nej det vild jeg ikke det er min hemmelighed hva vi får. skulle gerne kunne bruge den hvis jeg bliver træt af min vognmand og vil finde en anden

  • #60   15. maj 2010 i får vel ikke det sammen som hvis i kørte i kr, men mindre i er kommet meget på kontoret, for ifølge de mail som vi stadig får er priserne da blevet sænket

  • #63   15. maj 2010 jah så vi i Børnehaven igen, viste så ikke lige vi kaldte Roland Munch for RM, tror nu nok jeg ved hva RM er, kender da en disponent der her arbejdet i RM´s disp afdeling i Horsens inden det blev DSV


  • #65   15. maj 2010 jah jah men hvor skulle jeg vide fra at RM var Rolang Munch om jeg må spørge ??

  • #66   15. maj 2010 jov det fik vi og nej vi kommer ikke på kontoret vi har bare en special aftale. prisen blev sænket i krisen men er lige kommet en stigning på 30 øre pr. kørt kilometer mere og så er olie tillæget også steget men kan ikke lige huske det...

    H M
    var det ikke anco der købte RM/DSV´s kørsel dengang hvor der blev lavet en kontrakt på hvor de ikke måtte røre container i nogen år mener det galdte til 2008 derstartede dsv da op med container igen


  • #67   15. maj 2010 Peter

    RM står for Roland Munch - Stor vognmandsforretning fra før din tid. ;-))

    Og så synes jeg måske du skal holde en ordentligt tone, eller admins her i gruppen kan måske svine folk som de lyster?

    Lad være med at kalde mig smarte, når din bror får en stykgods tur til Paris til at lyde som raketvidenskab, hvis man tror det er tilfældet, så har man nok ikke kørt noget der kræver bare et flig af hjerne endnu. Men det er så let at være hårde i filten når det hele kommer flyvende til en fordi farmand er vognmand, vær i glade for, at i ikke skal begå jer på almindelige markedsvilkår med den dumsmarte attitude i lægger for dagen.

    Da jeg var 23 var jeg også en super farlig fyr, siden er jeg blevet klogere og så har det nok ikke skadet sagen, at jeg aldrig er blevet hjulpet frem af at min far drev en forretning hvor jeg fik det hele serveret. Lidt respekt for tingene, andres erfaringer og en anelse ydmyghed har aldrig skadet nogen, det har det modsatte derimod.

    Og nej, distribution kræver sgu heller ikke det store udover en anelse kold blod i årene, hvor svært er det lige at køre en tur med 20-30 steder når man i dag kan købe GPS og andre hjælpemidler der kan planlægge og sortere for en?

    Men hvis du vil ha' testet dine evner udi distribution, så siger du bare til, så kan du da få en pakkebil med 115 steder, så kan vi jo se hvor hård du er - Det kan jeg nok arrangere når jeg har en der skal ha' fri. ;-))


  • #69   16. maj 2010 Dalby

    Jow, det var Anco der overtog alt det Roland Munch container kørsel da DSV solgte det fra.


  • #70   16. maj 2010 hva morten s er du kommet på kontor igen???

  • #71   16. maj 2010 mente jeg nok at det var sådan for den kontrakt udløb i 2008 jeg var en af de første der kørte container for dem da dsv startede op igen med det

  • #72   16. maj 2010 TEAM DALBY" bmw drengen C : okay det er da dejlig at priserne er komemt op igen

    Morten S : jo kender godt Roland Munch, det jo ikke 15 år siden det lukket vel og hvis du ikke ved det så har vi startet et firma mere hvor jeg står for alt ansvar for 3 biler så ved godt hav det drejer sig om, men nøjes bare med de 25-30 stder i Odense jeg har, så kør du selv den tur der


  • #73   16. maj 2010 Pedersen

    Du er jo hamrende useriøs nu, der er jo ingen der har snakket om 40 års erfaring, der blev stilet spørgsmål ved kravet om 5 års erfaring og det var vi så nogen der prøvede at komme med en forklaring på, det skulle vi så latterliggøres for - Fed stil i knægte kører herinde når tingene ikke går lige som i drømmer om.


  • #74   16. maj 2010 Dalby

    Ja, jeg sidder samme sted igen, de ringede i februar og spurgte om jeg ville komme tilbage, jeg fik så en god aftale om løn osv. så sprang tilbage - Så må vi se hvor længe jeg skal blive der, må indrømme jeg hellere vil køre.


  • #77   16. maj 2010 havde godt nok hørt at du var kommet på kontor igen... det kan jeg godt forstå du gerne vil jeg kom hjem i morges og er ved og glæde mig til og komme afsted igen i morgen aften

  • #79   16. maj 2010 hmm det undre jeg mig så over for RM havde da en DISP afdeling i Horsens da de lå nede på havnen og det er ikke 30 år siden da

  • #80   16. maj 2010 okay der kan man bare se da

  • #81   16. maj 2010 okay vidste ikke det med dfds kasserne men det andet vidste jeg godt.... så kan vi nok snart komme til og køre for den igen. det var rigtig godt og køre for den da de startede op igen det var jeg rigtig glad for

  • #84   16. maj 2010 jah det stod der jo så da jeg havde skrvet min undren smiley

  • #86   16. maj 2010 jah men 2 år er det ikke lavt sat ???

  • #87   16. maj 2010 jov jov så lærte man lige noget nyt i dag

  • #90   16. maj 2010 nej de er noget mere mørke idag, det kan jeg da se når vi er ude og køre for dem

  • #92   16. maj 2010 H M

    Jeg har i sagens natur også fået løftet en del kasser af og på ved ECH, det var der jeg startede og havde min første faste bil. Har haft min gang ved ECH siden 1983, så det var lidt træls da det blev solgt til IAT og senere lukket helt ned.


  • #94   16. maj 2010 er det pga af de skide toldparpire det er så forfærdelig svært ?? Lad os sige en stykgodstur igennem norge med farlig gods og lidt af hver ? Du skal have styr på dine T-Dokumenter dine Farlig gods papire dine cmr fragtbreve inden du forlader landet som mange kunder ikk sender med nu om dage !! derudover har du måske 20 steder op af hvor de 10 af dem ikke kan findes på navigationen fordi det er små landbrug ude i fjellende så har du snestorm og skal have dine kæder osv på sådan hele tiden !! vil i så stadig påstå at containerkørsel ned af en motorvej ind med toldparpir vetarnær parpir osv er det sværeste i verden ??

  • #95   16. maj 2010 halå vi skifter vi da hvist emne der er ingen der sige det er det sværeste i verden

  • #96   16. maj 2010 Frænde


    Gider du ikke lige finde det indlæg hvor der står containerkørsel er det sværeste i verden og så kopiere det, så vi kan se hvem der har skrevet det?


  • #97   16. maj 2010 jamen i får det da til og lyde sådan når søren kommer med han pariser tur kan alle finde ud af det når peter nævner sin distrbutionskørsel kan alle finde ud af det det er sådan ii hele emnet har siddet og skrevet og fortalt at det er ihh og åhh så svært !! Jeg har også kørt skibscontainere for TRI TRAIL det er sku ikke så forfærdeligt meget svære end alt andet hvis man gider og bruge sit hovede og tænke sig om !!

  • #98   16. maj 2010 hvor gik tritrail tur så hen????

  • #99   16. maj 2010 det var sku overalt Sydpå herhjemme osv smiley

  • #100   16. maj 2010 Nej ingen siger det er det sværeste i verden, men den der sang om at alle kan køre tosse kasser, den kan man godt glemme.. det er ikke det nemmeste i verden...
    jeg har det lidt sådan, at der er folk til alt kørsel, og jeg har været så heldig at køre for GNT hvor vi fik lov og prøve det hele, og jeg vil til hver en tid sige at det er nemmere at køre ophængt, stykgods eller tip ud af landet end det er at køre kasser, hvis ikke du kan blive "lært op" af en som kender til det, eller har en liv-line, så er man lidt på skideren. men sådan er det jo med det meste. har både prøvet nord på og syd på med både P og køle trailer, og det er der da absolut heller ingen ben i.

    At det så ikke er helt så fysisk krævende at køre kasser, kan vi godt blive enige om, der er ikke meget fysisk arbejde..


  • #101   16. maj 2010 Hvis ikke snart det mudderkansten stopper, ryger i ud smiley haha

  • #102   16. maj 2010 Morten S : Det var bare en joke - en usædvanlig dårlig en kan jeg godt se nu! Kald mig useriøs, men lidt sjov skal vi have. Jeg er sådan set ligeglad med om dig, HM og Peter kan blive enige for det vedrører ikke mig. Men jeg beklager da hvis du synes jeg er useriøs.

  • #103   16. maj 2010 HM : Jeg har også familie, der kørte ved Spetra og derefter kom han over til DFDS Roland Munch da de overtog Spetra i 2000 eller deromkring. Han kalder også stadigvæk DSV bilerne for Roland Munch og har præcis den samme holdning til DSV navnet og farverne som dig. Det er og bliver ikke det samme.

  • #104   16. maj 2010 Man behøver ikke at være særlig gammel for at kende den roland munch historie, hele lortet stod i lastbilmagasinet for ikke så lang tid siden smiley

  • #105   16. maj 2010 Søren : Det stod endda i maj-nummeret.

  • #106   16. maj 2010 Pedersen

    At jeg kaldte dig useriøs var jo ud fra at du mente det indlæg du postede med 40 års erfaring, du erkender selv nu at joken var dårlig eller malplaceret, så du er nok ikke helt uenig i min opfattelse af netop DET indlæg. Du ved udemærket at jeg normalt ikke mener du er useriøs!


  • #107   16. maj 2010 Selvfølgelig var det et useriøst indlæg og selvfølgelig var den lidt malplaceret , specielt når jeg ikke også var en del af diskussionen på det tidspunkt smiley Så jeg forstår udmærket godt du kalder mig useriøst - Det ville jeg også have gjort, hvis der var andre der blandede sig i en diskussion og skrev sådan noget smiley

  • #108   16. maj 2010 Og så for at komme tilbage på sporet, så er der jo ingen der har påstået man skal være professor for at køre kasser, slet ikke faktisk, der blev bare pointeret,at det ikke er lige så let som det umiddelbart lyder og ser ud til - Hvilket nok er grunden til de foretrækker en chauffør der har lavet hans begynderfejl med papirer, fejlindleveringer osv.

    Frænde's eksempel med Norge er jo meget godt, det er også noget andet end at køre Sverige og kræver også lidt mere omtanke - De vognmænd der kører Norge ansætter også kun sjældent helt grønne folk.

    Og så lad os da endelig få skilt tingene lidt ad, at køre kasser ind og ud af Århus havn udelukkende her i landet, ja, det er sgu nemt, det kan vi ikke blive uenige om, men at man har kørt kasser her hjemme kan slet ikke sammenlignes med det andet og selvfølgelig kan man som ny køre en tur til Hamburg og komme hjem igen samme dag uden at være kommet galt afsted, det er bare noget nemmere hvis man har en man kan ringe til, eller hvis man lige følges med en den første gang så man kan få de værste faldgruber forklaret - Så slipper man også for at bruge dobbelt så lang tid i havnen på at bytte som alle de andre. ;-))


  • #109   16. maj 2010 HM
    Har du kørt sammen med en der hedder Niels Steffensen fra Ildved af den gang ved Roland Munch?


  • #110   16. maj 2010 Haha der bliver skrevet så meget, jeg magter ikke og læse det.. jaja

  • #111   16. maj 2010 --------------------------------stop og tilbage til indlægget-----------------------


    Vil som sagt ikke anbefale dette job til nogle. da jeg kender de fleste som køre der,, med mindre man kan leve med at mia/frank sidder og overvåger en totalt, og bare man holder ind for at gå på toilet kan du resiker at de ringer hvorfor holder du der nu. osv osv. det er i hvertfald en af grunden til at rigtig mange ikke kan holde ud og køre for dem. og så er der mange der ikke kan finde ud af med dem frank.


  • #112   16. maj 2010 Marius : Det med at de sidder og overvåger har jeg også hørt. Og der er mange, der har sagt at de ikke kan med Frank. Men Mia er vist ikke så gal igen...

  • #113   16. maj 2010 nej mia er sku fin, det er også hvad jeg har erfaret. men Frank er der sku ikke mange der kan sammen med,

  • #114   16. maj 2010 Det er i hvert fald Frank man hører dårligst om...

  • #115   16. maj 2010 Lyder sgu som et lækkert sted med et fedt arbejdsklima. ;-))

  • Kristján K
    Kristján K Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 42
    #116   16. maj 2010 Jeg syns ad det er lidt surt ad virksomheden kan ikke sende den nye chauffør med erfaren kollega 1-2 gange inden han starter.. Grønne folk kan jo ikke blive erfaren uden ad få lidt undervisning..

  • #117   16. maj 2010 Marius Aristo
    Haha det er sku ligesom ude ved VB Transport så ':D


Kommentér på:
Job til erfaren container chauffør

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce