problem med køling {{forumTopicSubject}}
Hey folkens..
Jeg har er problem med min 2jzgte motor i min mk3... Jeg har lige renoveret hele motoren og haft den splittet ad i atomer..
Jeg fik så startet den op i går aftes og alt ok, men den ville bare ikke køle motoren..
Jeg har så i dag prøvet lidt af hvert men intet hjælper det..
Den nederste kølerslange forbliver kold mens den øverste bliver meget varm sammen med termostat huset. der er også masser af varme i kabinen
Vandpumpen er helt ny og det er termostaten også.
Jeg har målt temperaturen på termostat huset til 97 grader MAX men ingen åbning/flow i den nederste kølerslange..
Jeg har prøvet at fjerne den jiggel ventil på termostaten for måske at kunne fjerne noget luft..
Jeg har monteret en udluftnings-skrue på den øverste "varmeapparart" slange, der kom lidt bobler men ikke nok til at det løste problemet...
Jeg har prøvet at lave nogle bypass slanger der hvor turboerne var koblet på og indsugningsslangerne var koblet på..
Jeg har selvfølgelig også kogt termostaten og den åbner fint ved 82c
Alt dette er prøvet hvor fronten af bilen var hejst op så køleren er det højeste punkt og kølerdæksel skruet af...
Jeg kan kun selv se 3 muligheder der kan være galt..!
1. luft i systemet...?
2. forkert temp visning på både motorstyring og extern temperatur måler...?
3. tryk så temostaten ikke kan åbne..?
har i nogle bud på hvad der er galt, er ved at blive bims i hovedet..
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 147 Svar: 1.863
har selv bøvlet med det. har du prøvet at holde viskoseblæseren så den ikke køre i ca 5 min, men lidt forhøjet tomgang, så skulle din termostat gerne åbne. det gør den på min ihvertfald. når du har varme i kabinen, så skulle vandet gerne cikulere rundt i systemet..
min viste det sig at være en defekt viskoseblæser, den kørte for hurtigt rundt . men får ikke helt den nederste slange varm, men lun nu, hvor den var kold før
nov 2004
Følger: 32 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 32 Svar: 254
Jeg har haft et termometer i toppen af køleren hvor den vidste 90c og hvis vandet er 90c der er den det ihvertfald også ved termostat..
nov 2004
nov 2004
nov 2004
problem med køling
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside