{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra 8 til 16 ventiler!
  • #1   28. maj 2010 man tager toppen fra en c30se fra en omega a korter op, prøv og hør ved westspeed.dk de har de knaster der skal bruges til det. Så de ved helt sikker en del om det...

  • #2   28. maj 2010 Okay det er fra den af, super;)
    Har snakket lidt med Bo fra Westspeed, han siger han selv skærer knasterne til topstykket, men at de koster ca. 5000 pr. stk.
    Det ku være der var nogle som havde en anden løsning?
    Og mht. blokken så skal der vidst bores i den. Men er der ik nogen andre som har prøvet det!?



  • #3   28. maj 2010 Det er ikke helt let for der er forskel hvor kædestrammenren sidder.
    Du laver ikke en motor under 40.000 - 50.000 kr


  • #4   28. maj 2010 Hej det er meget mere end bare knaster. Her følger en bette liste over ting og der er sikkert blevet glemt noget undervejs..

    Topstykket skal skæres det helt rigtige sted,
    så skal der laves en plade til at slutte det af med,
    der skal laves knaster
    der skal bores nogle skylekanaler om
    og der skal bores noget oliekanal om
    , der skal speciel toppakning på,
    der skal laves kæde til samt knasthjul
    der skal ændres på forkammerhus (eller tages det fra 24V´eren.) Stempler til 16v skal der også i.
    Og så findes der ikke noget "standard" sprøjt eller noget man kan montere så du skal også ud og ofre penge på enten webere eller klapsprøjt,
    og du skal have manifolde til den,
    samt udstødningsmanifold.

    Det koster UDEN problemer 40.000 at lave sådan et topstykke. En god i400 motor (som det jo egentlig bliver) koster ca 100.000.- kr at lave med en 300hk.

    Risse har også alt hvad man skal bruge til det og de er billigere end Westspeed (det er der westspeed køber det meste af det de sælger


  • #5   28. maj 2010 her kan du se hvordan du skal gøre hvis det er.
    http://www.mantawelt.de/cih16v-projectone-07.htm


  • #6   28. maj 2010 Det bedste er at finde en original 400 motor. Der er en del i Tyskland til salg, de ligger på ca 120-150.000kr

  • #7   28. maj 2010 Shit mand... Har det som et lille barn som bliver sat godt og grundigt på plads;) tak for hjælpen, hehe. Der er virkelig mange ting man skal lave om.
    Det kan jo slet ikke svare sig! Tror bare jeg smækker nogle spjældhuse på istedet, og så drømmer om en 400 motor:)

    Men tak fordi i lige gad og forklare


  • #8   28. maj 2010 hehe... Det blev også min konklusion, men de køre nu også fint nok...

  • #9   29. maj 2010 Det er faktisk billigere at poppe en rigtig 24V´er totalt op smiley Sådan en kan strokes til 3,6 eller 4,0 liter, spjældhuse osv.. Omega A´erne kørte i sin tid med noget med 450hk med de maskiner på sug har jeg hørt smiley

  • #10   30. maj 2010 Lige præcis, det var dem de kørte DTM med smiley det er en vildt "peppet" evo500 motor

  • #11   30. maj 2010 C30XEi smiley

Kommentér på:
Fra 8 til 16 ventiler!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce