{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

MØDE!! {{forumTopicSubject}}

VI snakkede igår aftes på DTC efter race og blev enige om at holde møde på banen kl 18:00 på lørdag 31/7-2010.
For lige at høre folks meninger og holdinger og for at til rette nogen små ting.

Ronni har lovet og møde op, så vi forventer også en forklaring på hvor medlemmernes penge er og hva Ronni har i sinde og ligge i race fremover.

Så altså, MØDE PÅ BANEN KL. 18:00 31/7-2010

Vh Crew

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MØDE!!
  • #2   25. jul 2010 ok ses lørdag smiley

• #3   25. jul 2010 har egentlig heller ikke det store at sige.
    men kommer sgu af lige vel.

• #4   25. jul 2010 Vil også forsøge at komme. Og håber på at have fundet de sidste stumper til tidstagningsudstyr. Så vil jeg præsentere det på mødet.

Mikkel er du sikker på at bilen stadig kan køre på det tidspunkt, der har du jo haft den i et par dage smiley

• #5   25. jul 2010 mick p.

det lyder ellers rigtig godt. håber du får fat i det.

• #6   25. jul 2010 Mick P hvis du mangler signal kabler fra start til slut, ligger inde med en del ruller 8 leder kabel,

• #7   25. jul 2010 Anders K. Det lyder fornuftigt, men er nærmere følere til 201 m mærket, skal have fundet nogle som kan bruges dertil.

Så satser mest på at det bliver en fremvisning, af styringen og hvilke muligheder man har, og så nogle test. Men hvis jeg finder nogle ting, kan vi nok godt lave noget tidstagning på den ene side af banen.

Smider lige en kopi af brev jeg sendte til jalle, omkring de planer jeg har taget udgangspunkt i. Og det er jo kun prototype endnu, så kom endelig med forslag, til forbedringer og sådan.

KOPI!
    Indtil videre har jeg følgende ide.
    Der står 1-2 lysfyr midt på banen ved start, der er to tryk på det ene fyr, start og reset.
    -Ved start tænder rødt lys.
    -3 s. efter tænder gul lys.
    -3 s. efter tænder grøn lys, og tidstagningen starter.
    Så det bliver ligesom formel 1, med at alle lamper lyser til sidst, og så kan vi lave sådan at de slukker når de skal køre hvis det har interesse. Samtidig er der ingen tvivl omkring hvornår man skal starte, for så behøves der ikke stå en gut og vifte med hænder, når der er grønt lys eller (hvis de skal slukke) kører man, og tiden starter også der.
    -Ved 201 m. mærket, skal der være en stander midt på banen med to reflekser(STANDEREN KAN MÅSKE UNDLADES HVIS JEG FINDER NOGLE FØLERE SOM KAN KOMME TIL AT FUNGERE PÅ ANDEN VIS), og på hver side af banen skal der være en føler en til hver bil.
    Så skulle det gerne kunne fungere, har ikke lige fundet nogle følere endnu, selve styringen koster omkring en tusse (ER BLEVET TIL LIDT MERE 1500 ca.). Men nu laver vi noget test først, for det som jeg sagde, kan jeg kun få tiden op på min pc, kan ikke smide den op på en diode tavle. Kan selvfølgelig lade sig gøre, hvis vi køber en som man kan programmeres, ligesom de der lysaviser til bagruden.

Efter sommerferien, skal jeg forsøge at få fat på energi horsens, og se om de har et gammelt lysfyr eller to til at ligge, som vi kan få, så kan det være der skal findes nogle nye pære til lamperne men de koster jo ikke meget.

Har bygget styringen op omkring ovenstående, og tidstagningen starter ved grønt lys. Skal forsøge at vise det så godt som muligt på lørdag. "Hvis jeg får tid til at komme til mødet"

• #8   25. jul 2010 mick P der skal vel også være føler ved start linjen så man kan se tyv start smiley

• #9   25. jul 2010 Ja det vil jeg også mene anders smiley
    Men indtil videre er planen at jeg kommer smiley

• #10   25. jul 2010 Anders K.
    Det kan godt være det bliver en nødvendighed, men havde ikke regnet med det i første omgang, da jeg gik ud fra at man kunne se dette, men fint du siger det. Det skal jeg bare huske at tage med i programmet så, heller ikke noget problem.

• #11   25. jul 2010 smiley men du kan bare skrive hvis du mangler hjælp til noget elektrisk, evt istedet for de store lys kunne man lave nogle små diode nogen, som er mere mobile, skal jo tænke på det skal kunne fjernes på sekunder hvis poli kommer smiley

• #12   25. jul 2010 Det lyder virkelig godt mick p

kæmpe skulder klap fra mig af. !

• #13   25. jul 2010 pis skal arbejde til kl 18 der men skal gøre hvad jeg kan for at komme

• #14   25. jul 2010 Anders k du tænker sku da os på det hele smiley
    Kunne godt ske man bare skulle bygge noget selv, med nogle lysdioder i serie. Havde ikke lige tænkt på det med politiet, men de plejer jo også bare at komme for at kunne køre race smiley
    Men lad os da lige slå hovederne hårdt sammen og finde på noget gøgl.
    Arbejder du med elektronik til daglig?

• #15   25. jul 2010 jeg kommer jeg har lige aflyst en familie Fødselsdag..
    Var jo godt nok meningen det skulle have været min første fri lørdag i år..

• #16   25. jul 2010 det blev så ikk til noget med den fridag alligevel jalle smiley

• #17   25. jul 2010 Kurosuke smiley skal der nok blive taget højde for smiley men ku forstille mig politiet lettere ville acceptere at vi ikke har en vifte mand til at stå mid på banene...

• #18   25. jul 2010 Fuck politiet og hva de mener om det.. Det er for at lokke lidt hurtige biler til som kan teste.. Og hvis det kan pilles væk hurtigt så opdager de det nok ikk.. Men nok dumt hvis der står noget på midten efter 201 m.. hvordan ska vi få det fjernet hurtigt..

• #19   25. jul 2010 Henrik. Vi kører det ned smiley
    Vi tager det op på lørdag, så må vi snakke tingene igennem, og se hvad holdningen er til det. Og finde frem til hvad der skal være og hvad der ikke skal være. Dumt at smide penge i noget man ikke vil bruge. Så lad os tage emnet op på lørdag, og drøfte det igennem der, så kan vi se hvad folk mener, og har af forventninger.

• #20   26. jul 2010 om der står en kegle midt på vejen eller ej.. det rager dem et stykke selv det afsåærings skildt vi har i den anden ende er de ligeglade med....

• #21   27. jul 2010 vi ses lørdag

• #22   27. jul 2010 Det ska bare fjernes før de kommer.. Når vi har en for enden af banen til at holde øje og flere hen mod ppladsen så har vi tid til at opdage de kommer og få det fjernet..

• #23   30. jul 2010 ja det ser jo lovende ud.. men nu er vejret jo ikke en undskyldning for ikk at møde op.. og støtte sagen

• #24   30. jul 2010 håber jeg får tid smiley så kommer jeg sku på de nye fælge smiley

• #25   31. jul 2010 Ang følere kan i evt bruge nogle induktive aftastere med variabel afstand. det vil give muligheden for at sætte en bitte kasse fast i hegnet i begge sider så der ikke er noget der skal fjernes i midten hvis police kommer.

• #26   31. jul 2010 Men vi kan jo som sagt ikke sætte noget i vejen medmindre vi fræser en rille i vejen og lægger noget ned ?

• #27   1. aug 2010 Induktive følere kan slet ikke række så langt, så vil ikke kunne fungere til formålet. Jeg har fundet nogle diffuse photoaftastere, der er dog også som Torkild J siger en unøjagtighed. Og ja en rille i vejen eller laser aftastere er det eneste som bliver 100 % nøjagtig. Men så kan man også godt slippe 3000 kr pr stk, hvis man skal have noget der virker. Den billigste løsning er diffuse aftastere eller lysgitter med 2 reflekser på midten det er mellem 800 - 1200 kr pr. stk.

• #28   1. aug 2010 Og jeg beklager at jeg ikke kunne møde op til møde og race i går, og vise det udstyr frem som jeg havde fundet.

Kommentér på:
MØDE!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce