{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.858 visninger | Oprettet:

Rejsefeber..Kender i det...? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens..

Nu har jeg efterhånden kørt på Sverige og hentet "tomme køer" i 6 måneder og er i bund og grund rigtigt glad for mit job..

Jeg passer mig selv, har ansvar for at der er tomt embalage rundt på slagterierne osv og jeg ved præsist hvad jeg tjener om måneden og kan planlægge min fritid uden problemer da jeg altid ved hvornår jeg er hjemme osv..

Alt i alt et rigtigt luksus job taget i betragtning af det er et "eksport" job..

Men alligevel er jeg for tiden vanvittigt hårdt ramt af "rejsefeber" !!

Jeg trænger sååå meget til nogle gode ture sydover !!

At køre ud med en trailer lastet med 10-20 aflæsninger til Holland, Belgien, England, Spanien eller bare noget der SLET ikke minder om Danmark eller Sverige..

Ikke at vide hvornår man atter vender snuden hjem mod lille Danmark.. Om der går en uge eller om der går 6 uger inden man igen ligger hjemme på sofaen..

At komme rundt og se noget andet end det man har set hverdag det sidste halve år..

Er det bare mig der er et utaknemligt skarn eller har i det også sådan af og til ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rejsefeber..Kender i det...?
  • #1   27. jul 2010
    Dig der er et skarn.. men forstår dig godt.. smiley

Har det selv rigtig godt.. men vil så meget hellere ud og køre nogen lange ture..

• #2   27. jul 2010 tja.lidt er du vel claus..hehe.men kan godt følge dig.har det selv på samme måde med mit job.det kan måske svinge 1-2 timer på lønsedlen.derfor er jeg gået i gang med at søge andre græsgange,da jeg ikke har en fremtid hos leif som dagchauffør,da mine planer er at flytte nordpå senere på året.nøjes så bare med at søge kørsel herhjemme da export ikke lige er mig.men vi har jo ikke lov til at klage os der har job..

• #3   27. jul 2010 Du er ikke et utaknemmeligt skarn, jeg har det akkurat lige så dan og det er helt galt for tiden. Man er ikke et skarn bare fordi man har et godt job - Sådan som vi har det er vel udelukkende et udtryk for, at vi har været rigtig glade for det vi har lavet tidligere og måske ikke er helt færdige med det, uanset hvor meget vi tror og mener vi er er blevet ældre, mere fornuftige og nu bare vil have et godt job. Det er bare ikke altid nok.

Faktisk var jeg næsten kommet helt over det og videre med mit liv, så fik jeg lige en lille dosis eksport trucker da jeg var ved Rise i vinters, det var åbenbart nok til at rippe op i såret hvis man kan sige sådan. For helvede jeg savner det. Det behøver hverken være Italien, Spanien, Portugal eller anden "forchromet" lidt Tyskland, Holland, Belgien eller andet i den stil kunne sagtens gøre det. Guderne skal vide, at jeg har og stadig kæmper en kamp for ikke at springe på en afløsertur sydpå. Helt galt blev det her den anden dag, da jeg kom fordi en lokal handelsmand der har handlet 3 gamle PBA biler ind, så rykkede det da helt i den gamle, så kone og barn var lige tvangsindlagt til en tur ind og se på gamle lastbiler. *suk*

Heldigvis har hun forlængst vænnet sig til, at det er sådan jeg fungerer og kom jeg i morgen og sagde, "hey skatter, jeg suser lige syd på med en frigo på ryggen" - Så ville hun smile og sige god tur og pas på dig selv.

Der er vel kun at sige; en gang trucker, altid trucker. Og så er vi åbenbart nogen der ikke rigtig regner det der køren Sverige og Norge som "rigtig" eksport - Gjorde vi det, så ville vi jo ikke sidder her og længes.

Jeg håber mit går i sig selv igen, gør det ikke, så er jeg bag rattet på en stor bil inden det bliver vinter.

• #4   27. jul 2010 hvis din vognmand tillader det kan du få nogle ture til frankrig, spanien, england osv hvis i lyster? dt er udemærket betalt. i kan altid ringe og høre mere om det,, jeg tager til tronheim i morgen kl 9,30 fra padborg så skal først sejle fra fredeikshavn-goteborg kl 20, så i må endelig skrive eller ringe hvis i får brug for lidt andre ture smiley

// Ronni

• #5   27. jul 2010 Personligt har jeg det bedst med at komme hjem til konen og ungerne hver dag.

Men ja er jo begyndt at kører delebil. Så kommer hjen hver dag. SÅ det er jo super skønt.
    Men lige nu er jeg igang med 3 ugers ferie. Og har lige taget hul på 2. uge..
    Glæder mig faktisk slet ikke til jeg skal arbejde igen. Nyder bare det her lige nu...

• #6   27. jul 2010 Du skal jo være glad for du har det job du har - Hvilket du jo også er... Men jeg kan personlig godt forstå du har denne "udlængsel" da det jo er den samme tur du kører om og om igen, så kan det nemt blive for ensformigt og man gerne vil ud og prøve en anden tur , bare engang imellem.

Nu siger du, at du gerne vil sydpå en tur - Hvorfor så ikke høre Preben om du kan få en af de ture til Tyskland eller Holland efter ko-huder, som jeg ved i har nogle biler, der kører. Der må da være en af de chauffører, der skal have fri eller evt. også er interesseret i at bytte tur en enkelt gang - Det var da en mulighed selvom det ikke bliver dit ønske opfyldt 100 % - Du får jo ikke 20 af/pålæsninger, men du kommer da syd for grænsen og det kan vel tage lidt af udlængslen.

• #7   27. jul 2010 Puha kender det kun alt for godt, nu er jeg så ekstra hårdt ramt i og med jeg slet intet job har, men for satan da, bare jeg ser en bil der minder en smule om en eksport bil, så er jeg klar ti lat pakke rygsækken.... men gør jeg det ved jeg også at sengen pludseligt er MEGET stor når jeg kommer hjem igen hvis i forstår... ;o) :o( Men jeg har tit haft tanken om at prøve at høre nogle af alle jer der sejler ud fra Frederikshavn og kommer retur samme vej, om en af jer kunne tænke jer at have et sludre chartol med på slæb en tur...:o) Men det er endnu kun blevet ved tanken, selv om jeg nu har gjort lyd af det, men der er jo flere ting der skal falde på plads for at det kan lade sig gøre... Men kender det kun alt for godt... :o)

• #8   28. jul 2010 My sport.

Ej altså, er du gammel eksporter? Der kan man se. Det havde jeg slet ikke fanget. Sløve mig!

• #9   28. jul 2010 har kørt delebil i alle de år jeg har kørt nat.så savner helt vildt at have min egen vogn at køre i,og ja et par nætter ude om ugen tager jeg sgu også gerne.har været med på exportture.er sgu hyggeligt nok som passager og køre lidt.men hvis der ikke var nogen til at køre det,ja så ville det jo kun være udenlanske chaufføre der skulle køre vores gods.syntes da du skal tage imod det tilbud ronni kommer med,eller høre din egen vognmand om en bytter en gang imellem..

• #10   28. jul 2010 Jeg kunne da også godt tænkte mig at køre nogle længere ture af go til, men ved at jeg bliver træt af det i længden smiley

• #11   28. jul 2010 Har sku aldrig kørt export den længste tur jeg har haft syd på er til hannover:D
    Og nord på er lillehammer:)
    men har altid drømt om at køre syd på, men er sku godt tilfreds med at køre herhjemme, dem kan jeg da også forstå, selvom jeg køre lidt øst på når jeg er på sjælland:D

• #12   28. jul 2010 Jeg holder mig nu ganske fint til det skandinaviske smiley Er ikke så tosset med at store varevogn sydpå smiley

• #13   28. jul 2010 Hehe så ska du da til og køre for Håkull i stedet for. Det er vist meget variende af hvad jeg er blevet fortalt.

• #14   28. jul 2010 Jr Kræmer

Ja det er alle mulige steder hen... De læsser/losser i Norge eller i Nørresundby og så kører de sydpå. Det er både Tyskland, Benelux, Italien, Spanien, Portugal osv...

• #15   28. jul 2010 Det der Håkull, det lyder som et hit, hvis altså bare det der Norge ikke var med. LoooL

Norge stinker bare alt for vildt. Det optimale må være et køre til/fra Nørresundby. ;-))

Vi har forøvrigt leveret en del på deres terminal i Nørresundby med de Kurerbilerne.

• #16   28. jul 2010 Jesper, så skal du køre for det der MLK transport fra tørring, de kører også snart på kryds og tværs her i europa.. haha

• #17   28. jul 2010 Morten

Det er da "bare" op til Sandnes/Stavanger...

• #18   29. jul 2010 Hey folkens smiley

Nå jamen det er da rart at se det ikke kun er mig der har det sådan af og til !! Og ja jeg er MEGET glad for mit job og bytter det ikke bare sådan lige ud !!

Men som Morten S siger, er man gammel sydgående eksportdreng så er det der norge/sverige bare ikke det samme..

Og ja kan da sikkert få lov til at køre en af de andre ture til D eller NL i ny og næ.. Det er jeg da ikke i tvivl om.. Men det er bare lidt bøvlet da de biler køre med udgangspunkt i Rendsburg i det tyske..

Og nej det behøver da ikke være en tur med 20 lossesteder, det var jo bare for at sætte det hele lidt på spidsen.. Hehe..

Og som Morten også skriver så må jeg nok kravle ind i et hjørne indtil min trang går i sig selv igen.. Og bliver den der på trods af det må jeg jo bare tage det op til revision om nogle måneder !!

Lige nu er det jo sommer i dk eller sådan cirka da og så er det jo fedt at holde fri hver anden dag smiley !!!

• #19   29. jul 2010 Pedersen

Jeg ved godt hvor Håkull bor, jeg er kommet forbi nogen gange - Men altså for mig er Norge bare noget lort, uanset om det så kun er til Oslo eller lige i land med færgen. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg giiiiiiideeer det bare ikke.

• #20   29. jul 2010
    Nogle lange ture op i Sverige/ Norge kunne jeg godt tænke mig.. Der er sgi for varmt dernede sydpå til mig.. omend tøserne selvfølgelig har mindre tøj på.. smiley
    Men man kan vende det om og sige at hvis de så ser godt ud oppe nordpå med megen tøj på.. uha.. Ja så kan det sætte tanker igang.. fniis.

• #21   29. jul 2010 Det er sgu ligemeget om de har mindre tøj på nede syd på som f.eks i frankrig.. For pigerne der er fandeme nogle ikke så pæne noen.

• #22   29. jul 2010
    Dem skal jeg så ikke kunne udtale mig om.. Var en tur i Torre del Vieja (mener jeg nok det hed, ihvertfald syd for alicante) for et par år siden og der stod nogle tøser ved en rundkørsel.. ahem.. men bortset fra det var de altså mægtig fine.. smiley ligegyldig hvilken grund de så havde til at stå der.. *fløjter*

• #23   29. jul 2010 Har fået nok af export for nu, gider det ikke mere. Er mere end tilfreds med at få lov til at køre Fyn tyndt lige for tiden. Fyn er fin smiley

(og fulde af svin)

• #24   29. jul 2010 Det kunne være sjovt i sådan en tråd her, at vide hvor gamle folk er. Ikke fordi det er vigtigt man for at se om der er nogen sammenhæng mellem rejsefeberen og folks alder.

• #25   29. jul 2010 er 24 så mine "export" ture kan godt passe godt til min alder:P

• #26   29. jul 2010 Morten S

Tja jeg er 31 lige om snart !! Har kørt siden 97 da jeg blev 18..

Så køre efterhånden på 14 år og i den tid er det vel blevet til 9-10 år sydover og godt 4 år i det danske/svenske..

Og lige meget hvor meget jeg prøver at overtale mig selv til at acceptere det er eksport at køre nordpå så lykkedes det bare ikke rigtigt !!

Nej eksport så skal man altså ned og stregen ved Padby !!

Og mit hjerte banker især for Tyskland Holland, Belgien, Spanien og Storbritanien.. Men så længe turen bare går sydover så er jeg godt tilfreds..

• #27   29. jul 2010 Claus

Hvem har du egentlig kørt for som eksportchauffør inden du blev vognmand, hvis man må spørge?

• #28   29. jul 2010 Så sidder jeg bar her og vil vide en masse men fortæller ingenting selv. Flot!

Jeg er 39, startede med at køre eksport i 1989 da jeg blev 18. Har kørt stort set uden de store pauser indtil 2005. Det sidste år dog mest her hjemme. Siden har jeg haft gang i noget salg, mellemleder, leder, bestyrelsesarbejde og så har jeg undervist lidt - De sidste 3 år har jeg koncentreret mig om Kurerbranchen, de 2 første år som chauffør/vognmand, det sidste som disponent/daglig leder - havde så lige 5 måneder hvor jeg sad i stor bil igen her i vinters, nu er jeg tilbage som kombineret Vognmand/chauffør/Dispnent i Kurerbranchen´igen.

Så længe jeg kører Kurerbil og ikke kun sidder på kontor, så kan jeg nok holde mig lyst styret, kommer jo stadig ud og ser lidt, min bil er netop i disse minutter hjemkommet fra en tur til det østlige polen kun 150 km fra den Russiske grænse. Havde jeg ikke holdt ferie havde jeg nok selv været afsted.

Meeeeeen, uanset jeg kommer rundt i min Sprinter, så er det bare ikke det samme som at køre stor bil - Desværre ikke, for det er langt lettere. ;-))

Claus

Jeg har det på akkurat samme måde, for mig er Sverige bare en udvidet og meget kedeligere del af Sjælland, jeg kan slet ikke holde mig selv igang når jeg kører i Sverige, der sker bare ikke en bønne.

Der er kun en vej og det er syd på. Jeg har aldrig været i England i Lastbil, kun i Kurerbilen, men ellers er jeg enig, jeg har kørt rigtig meget Tyskland og Benelux og det var jeg meget meget glad for.

• #29   29. jul 2010 Man kan ikke komme udenom, at det der med lastbiler det er noget specielt og det er mere end et almindeligt arbejde - Det er og bliver en livsstil

• #30   29. jul 2010 Pedersen

Det er det der er essensen af det her. Hvis man bliver trucker fordi det er en drengedrøm, men man ikke har det store indblik i hvad det handler om og hvordan tingene hænger sammen, så er det kun sjældent man bliver hængende. Dem der er vokset op i branchen kan typisk ikke stilles ved ret meget andet - Ikke ret længe af gangen i hvertfald.

Jeg gad godt, at kunne lægge det af mig og sige til mig selv, "du har fået din dosis", men det kan jeg ikke. Og uanset hvor glad jeg er for at være meget hjemme nu i forhold til før, så ændrer det ikke på, at hvis jeg hører en V8'er komme brummende, så skal jeg lige kigge og drømme lidt. Så er det konen griner og gør nar og fortæller knægten hvor langt ud hans far er.

Men det er da lidt uhyggeligt det kan sidde så hårdt i en.

• #31   29. jul 2010 Pedersen :

Uha hvor har jeg kørt..

Søren & Jens i Kværndrup, Der stod jeg i lære og sidenhen kørte der som chauffør og vognmand, på bla. Italien og Spanien.

Per Johnsen & Co i Haderslev, Stykgods til og fra Holland..

JKN Transport i Vejstrup (senere TB Transport) Hvor jeg bla. trak for Ove Østergaard og Jens Ring med blomster i hele europa..

Holger Pagh i Børkop, lige inden de blev overtaget af AA i Padborg..

Og har jeg i kortere tid kørt afløser for bla. Carsten Andersen Langeskov, Kim Andersen Tommerup og andre af de vognmænd der har trukket for Ove Østergaard..

Og så blev det til noget tid ved Lindelse Godstransport inden jeg helt stoppede med at køre lastbil i knap 1 år hvor jeg i stedet kørte taxa..

Og så begyndte jeg for mig selv i 2005..

Så kom jeg tilbage til Lindelse da jeg stoppede for mig selv..

Og da de ikke havde mere at lave til nytår kom jeg jo så efter et lyn stop hos psykopaterne i Bajstrup ned til Preben og der har jeg så været i 6 måneder nu..

Håber dette lyn rids kunne bruges til noget.. Det krævede lige lidt at huske det hele.. 14 år er lang tid hehe..

Morten S

Mmmmm England, Wales, Irland, Scotland !! Er bare vild med det !! Kan bare varmt anbefales !! Har både kørt blomster derover for OØ og kørte fast derover med køl og frys det år jeg trak for Erik Johansen i Viborg inden alle hans biler kom på tyskerplader.. Det er bare kørsel jeg savner..

• #32   29. jul 2010 Morten S

Så kan det vist ikke siges meget bedre !!

Pedersen :

Nu kan det egnetligt godt være jeg er lidt langsomlig men hvem køre du egentlig for ?? Har aldrig fanget det... smiley Og hvor mange år har du efterhånde væet i branchen ??

• #33   30. jul 2010 37 år.har kun erfarring med export fra de ture jeg har været med på.(har jeg vist skrevet tidligere..):-)har dog været i kiel en enkelt gang i en bil i 6000kg klassen.men var kun en endags tur.så ikke meget export over det.har altid haft lysten til det,da jeg har fætre som har kørt og en enkel der selv har været vognmand.har en onkel der kørte i 40 år.de fleste hos torben rafn.min far har kørt bus.så et eller andet sted har det nok altid lagt i kortene jeg også skulle ud og køre.kan sgu ikke begå mig på en fabrik eller noget i den henretning.men kan godt følge folk i at når man har kørt export i mange år er det svært at slippe det igen,mens nogen dropper det helt.men hvor skulle alle røverhistorierne så komme fra ude i verden hvis alle ville køre herhjemme..

• #34   30. jul 2010 jan N

Så sandt så sandt !! Men man kan selvfølgelig også samle en røverhistorie eller to op herhjemme i dk smiley

• #35   30. jul 2010 Cllaus P.

ja det kan man da helt sikkert.:-)

• #36   30. jul 2010 28 (29 i morgen tak tak) kørt siden jeg var 18, startede i lære som 16 årig, praktik i 10. klasse hver torsdag og fredag, været med ude siden jeg var 7 år, i længere perioder hver lørdag.... Så i grove træk kan man sige jeg har +20 års erfaring med branchen hehe... De første 3 år gik med distribution, derefter eksport i et par år, så en natbil et par år, derefter flyttede jeg så til nordjylland hvor den har stået på eksport og til sidst 3 måneder som flyttemand, det gør jeg ikke igen...

Min referance liste ser således ud:

Johs. Olsen Transport A/S, Ishøj (lukket 6/99)
    Leif Kildegaard Transport A/S, Mørkøv.
    Knud Madsen Transport, Taastrup.
    Steen Gjeldstrup Transport, Karlslunde.
    Rygaard Transport A/S, Albertslund.
    Team Rygaard Transport A/S, Albertslund.
    Carlsberg Danmark, ølkusk, Høje-Taastrup.
    3X34, Christianshavn.
    EKV, Brøndby.
    Kim Johansen International Transport A/S, Greve.
    Vestegnens Transport Service, Karlslunde. Verdens bedste arbejdsplads, desværre lukket i dag.
    PK transport A/S, Serritslev.
    Niels-Kristian Kristensen, Haderup.
    PK transport A/S, Serritslev.
    Frederikshavn Flytteforretning.

Ind i mellem har jeg desuden haft deltidsarbejde på en Statoil i Høje-Taastrup, ved City 2, og været ansat som pædagog medhjælper på et bosted for sindslidende...

Jeg vil også mene min rejsefeber står mål med alder og erfaring...

• #37   31. jul 2010 Har det på præcist på samme måde det er 6 år siden jeg kørte sydpå men savner det stadig meget men jeg kan jo godt se at det kun er talibaner der køre det nu så det er der desværre ingen fremtid i.Så er det jo godt jeg er glad for mit job,men derfor kan man sagtens savne det

• #38   31. jul 2010 Mads B

Det er nu ikke kun østfolk der kører sydpå mere. Der bliver flere og flere danske biler, omend det går langsomt, det er i hvertfald mit indtryk.

Polakkerne f.eks. er jo ikke så meget billigere end danskerne mere, så bilerne skal hentes langt mod øst hvis der skal spares mange penge, det er hvad jeg har fået at vide af nogen speditører der har brugt en del østbiler.

• #39   31. jul 2010 Mie

Det handler ikke kun om lønninger, men i lige så høj grad om tilskud og lempelser de nye EU lande har haft som gradvis forsvinder.

• #40   31. jul 2010 Nok er østeuropæerne ikke så godt lønnet som skandinaviske chauffører og det vil de jo nok heller aldrig blive, men set i deres lønniveau er de faktisk ret så godt lønnet heroppe ved at køre lastbil - Det eneste problem er, at mange af de chauffører slet ikke gider at køre lastbil, men derimod gør det for pengenes skyld og det er deri den med skaderne lægger - Tror jeg i hvert fald. En umotiveret chauffør vil alle tider køre dårligere end en der er motiveret, som har lyst til at køre lastbil. Og det her er ikke bare noget jeg slynger ud - Der var et interview i TV2/Nyhederne for nogle måneder siden hvor de snakkede med en Kurt Beier chauffør, tror jeg det var og han fortalte, det jeg lige har skrevet med at de var forholdsvis godt lønnet heroppe fremfor hjemme i Østeuropa, men han ikke rigtig gad at køre lastbil, men gjorde det for penegens skyld.

At de så har fortjent mere i løn end de får nu kan vi vel kun blive enige om...

• #41   31. jul 2010 Jeg lå og kørte Ilskov - Helsingborg - Broby - Ronneby - Høje Taastrup - Ikast - Ilskov i godt et halvt år, 2-3 omgange om ugen i godt et halvt år. Det var også ved at være for meget for mig.
    Jeg har det også bedst med at komme rundt over det hele, men jeg har meget svært ved at acceptere deres arbejdsmoral (eller mangel på samme) og deres manglende effektivitet syd på. Det kan fandme ikke være rigtigt man skal bruge 1½-3 timer på en aflæsning med walkinfloor. Selve aflæsningen tager ½ time incl udfejning. Og der er bare så mange ting der kører meget nemmere nord på end syd på. bla. a. trafikken. den anden dag brugte jeg knap 3 timer ekstra på at køre fra Assens til Cloppenborg nede ved bremen. Det er jo syygt at det skal tage så meget længere tid - og oveni købet skal man kraftedme betale penge for at holde i kø... Neej, det bliver nok aldrig rigtig mig. Holland kan bedre gå, men man skal stadig gennem europas hæmoride for at komme dertil.

• #42   1. aug 2010 ligger da også lige min jobreference ind.

silkeborg flytteforretning
    herning godstransport.
    visti christensen.
    viborg flytte og bud.
    svend pedersen.(fragt.)(natteroderiets begyndelse.)
    ole revsbech.(sanistål.)
    nuværende i 4 år.leif møller.

så må jeg så se hvad der byder sig i fremtiden.:-)

• #43   1. aug 2010 Jan

Ser man det er du gammel HG mand smiley

• #44   1. aug 2010 ja det var jeg i ca 2 måneder.så var det sgu afgang igen.de var ikke helt normale i deres hoveder..hehe..

• #45   4. aug 2010 jamen jeg Kører eksport på NordNorge og jeg vil da helst ikke bytte det ud med andet smiley

• #46   4. aug 2010 Frænde

du kun hobby trucker smiley

Kommentér på:
Rejsefeber..Kender i det...?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce