{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.711 visninger | Oprettet:

Fy føj for en gang møg... {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg som min badevægt tydligvis indikere (ingen kommentare tak) en person der er glad for mad, god mad vel at mærke..

Og da det meste af min hverdag pt finder på vejnettet mellem Fyn og Sverige finder jeg det utroligt deprimerende at se hvilke forhold og muligheder vi chaufføre bliver budt rundt på de danske rastepladser..

Er det kun mig der synes at vi betaler alt for mange penge for noget mad der er af en alt for ringe kvalitet ??

Feks. 75 kr for biksemad fra plastikpose, varmet i microovn på Monarch eller noget af det andet sølle mad de servere til vanvittige priser..

Og hvorfor er det det efter kl 21-22 om aftenen er fuldstændig umuligt at få ordentligt varm mad ?

Man taler så meget om sundhed osv, men samtidig kan feks en dansk chauffør som køre i aften og nattetimer kun blive spist af med pølsehorn, tøre pizzastykker, franske hotdogs osv..

Nu har jeg kørt en stor del af europas vejnet tyndt gennem snart 14 år og har oplevet de gode forhold i feks Tyskland, hvor man altid kan få en gang varm mad, eller en frisk smurt sandwich..

Og derfor forbavses jeg stadig dagligt over at vi bliver, om jeg så må sige spist af med en gang pap med fedt på rundt på danske restepladser..

Heldigvis er der da enkelte steder som er ok, Statoil Ulkjær, Shell i Padborg og enkelte at Tulip´s Time Out.. Men jeg synes stadig det står meget tilbage at ønske..

Er det bare mig der har det sådan eller er i andre enige ??


Bliv klogere på dig selv og din sundhed
altomsundhed.dk bliver du klogere på kroppen, fødevarer, medicin, sygdomme og meget, meget mere. Med få klik bliver du klogere på dig selv og din sundhed.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fy føj for en gang møg...
  • #1   8. aug 2010 Det eneste gode sted der er at spise mellem Fyn og Sverige er da OK i Korsør... Men ellers dem du nævner også.

  • #2   8. aug 2010 danmark er og blir aldirg noget godt sted for en hårdt arbejde chauffør,

  • #3   8. aug 2010 Det er virkelig dårligt mad rundt omkring. Og især på Monarch.. Det er så meget under alt kritik.

    Også derfor jeg ønsker mig en mikroovn i vognmanden bil. hehe


  • #4   8. aug 2010 Monarch er da det værste omgang hundeæde - Ja man kan ikke engang byde hundene det mad og så er det bare dyrt - Jeg tvivler på man kan spise for 100 kr. der. Og det er da ikke engang en tiende-del værd.

  • #5   8. aug 2010 danmark er bare lort hvad næsten ALT angår synes jeg smiley Hvorfor betaler vi skat? det er for at politikere får løn, og de lover guld og grønne skove men der sker aldrig noget.. f.eks har der været på tale før at rastepladserne skulle blive bedre i dk, og er der sket noget med dem? NÆ!! nu kender jeg ikk så meget til tyskland og det der syd på, men ved da, at både i sverige og norge, der kan man få ordenligt mad rigtig mange steder, til HVER en tid på døgnet smiley

  • #6   8. aug 2010 Nemlig

  • #7   8. aug 2010 Jeg vil sgu hellere vente med at spise til jeg kommer hjem, som jeg nu gør.. smiley end at købe noget rundt omkring. smiley For som i selv siger, er det jo ikke andet end lorte mad.

  • #8   8. aug 2010 Jeg kunne ikke være mere enig med dig Claus, jeg har personligt ikke selv spist Monarc i flere år, andet end lige en fransk hotdog, netop fordi prisen er ALLLLLT for høj i forhold til hvad man får, og så smager det jo ikke en gang godt noget af det... Fy for den lede.... Næh, Tyskland og Holland de ved sgu hvordan man laver chauffør mad, Svenskerne er nu heller ikke helt tabt bag en vogn, men Danmark, føj for den lede...

  • #9   8. aug 2010 Man kan vel kun være enig.

    Lorteland når det kommer til at skulle leve på vejen. Og man gider jo ikke leve af brød og pålæg hele ugen - Jeg gør i hvertfald ikke og har aldrig gjort.


  • #10   8. aug 2010 Søren

    Jamen det kan jeg godt forstå, men når man ligger ude er det jo ikke nemt bare at vente med det varme med til man kommer hjem..

    Pt er det ikke så slemt da jeg jo er hjemme hver anden dag.. Men når man ligger ude hele ugen så er det møg træls at leve at rugbrød ugen igennem..

    Som Morten S siger, det gider man bare ikke !!

    Men generalt ser det da ud som vi alle er enige omkring dette emne !!


  • #11   8. aug 2010 Claus : Hvad så med at vi sammen prøver at gøre noget ved det??

  • #12   8. aug 2010 Mikroovnen er også bare min bedste ven da.. Fanme glad for det er i vores biler.

  • #13   8. aug 2010 Synes også at maden er rigtig ringe rundt i hele landet. Dog vil jeg lige sige, at på Knudshoved, som vist også er en Monarch, der var jeg inde og spise sidste sommer sammen med lillemor, og det var sgu god mad. I hvert fald den dag. Har så også kun været der den ene gang. Jeg går nemlig normalt også LAAAANNNGT uden om Monarch. Både på grund af kvalitet, men så sandelig også på grund af prisen.

    Men eller er mulighederne at sørge for sig selv, eller på en eller anden måde afsætte tid til mindre omveje for at finde bedre spisesteder. Og ja, efter kl. 21 er man sgu nødt til selv at gå på jagt, hvis man ikke vil leve/dø af Statoils pølsehorn og pizza lignende ting..


  • #14   8. aug 2010 Thomas W

    Jamen det ville da være en god ide !! Men hvordan dog ???


  • #15   8. aug 2010 Det er jo ikke bare sådan lige, at gøre noget ved det. Efter hvad jeg har fået FORTALT, så har Monarch noget kontrakt og noget eneret på at sælge mad på motorvejen i forbindelse med tankstationerne. Hvis det virkelig passer, så ser det sgu sort ud.

    Jeg har tidligere spist en del på det der spisested ude i Tåstrup tror jeg det er, der er også tankanlæg - Hed den "Cafe Fragten" eller noget i den dur? Den gang var det ok, men det er jo ved at være 4-6 år siden tror jeg.


  • #16   8. aug 2010 Det ville jo kræve at man fik en kæde på benene, og så åbnede dem ved afkørsler i stedet for ved rastepladser. Lidt lige som Tulip TimeOut gør i Ringe og Nyborg, og formentlig flere andre steder. Og så skal man jo bare have et stort flag, skilt eller banner som kan ses fra motorvejen...
    Og så er der jo alle de store landeveje, som f.eks 13´eren og 11´eren som også bliver brugt flittigt af transport branchen, hvor der også er rig mulighed for at åbne et snusket sted.... :).


  • #17   8. aug 2010 Men der er da ingen tvivl om at det ville være et muligt karriereskift for en chauffør. For vi ved jo hvad vi chauffører vil have, og hvad vi savner når vi tuller rundt på landevejene...

  • #18   8. aug 2010 Morten S

    Nej der er nok ikke de store muligheder fro at ændre på noget.. Og ja det hedder Cafe Fragten i Tåstrup, eller det hed da jeg var forbi sidst !!

    Nu husker jeg heller ikke hvad den hedder Rondellen eller sådan noget lige ved Ishøj afkørslen, også et godt sted ihvertfald tidligere men længe siden jeg har været derinde.. Desværre også et sted med alm. åbningstid..

    Thomas F

    Ja det er jo så afgjort en løsningsmodel og nok den mest realistiske af slagsen.. Klart en god ide med erfaring bag rattet hvis man ville starte op med sådan noget..

    Meeeen der er vist ingen af os herinde der har pengepungen og lysten til at slippe rattet så man kunne søsætte projektet..


  • #19   8. aug 2010 Hehe.... Med denne udvikling, må der da gå mange chauffører som aldrig kommer på landevejene igen. Så det kunne da være en ide til dem. Tror såmænd nok der kunne være penge i det, hvis bare man havde startkapitalen. Det er jo egentlig ganske almindelig billig mad de fleste chaffører efterlyser. Såsom: Stegt Flæsk med persillesovs. Frikadeller. Medister. Biksemad med spejlæg. Mørbradgryde. Flæskesteg med brun sovs og kartofler. Alt sammen noget der snildt burde kunne kokkereres og sælges for imellem 50 og 100 kr. pr.kuvert, og stadig løbe rundt.
    Og så lave nogle ordentlige stykker smørrebrød til dem der vil have det, og tilbyde "madpakker" til turen. Det hele serveres selvfølgelig med en valgfri vand eller øl... Det er kraftedeme noget der ville sælge... smiley


  • #20   8. aug 2010 Og så laver vi lige en hjemmeside, hvor man kan gå ind og se hvor nærmeste spisested er i forhold til ens rute. TOP DOLLAR!

  • #21   8. aug 2010 Thomas

    Lyder sgu som en god plan. Så kunne man da slippe for den kedelige rugklapper en gang imellem smiley


  • #22   8. aug 2010 jeg ved ikke om det eksisterer endnu.... jeg hørte på et tidspunkt et radio program.. (tror det var på p3) hvor de netop diskuterede mad...
    Jeg vil ikke hænges op på det.. mener det var op til noget mad-messe i kbh....
    Hvor de også i tlf snakkede med en "resturante" ... mener det var ved Hylkedal ved Kolding... hvor de havde spetialiseret sig i sunde retter, grovboller og madpakker til lastbil chaufføre... det kunne vi godt savne noget mere af....

    men ellers kan "morfar´s" ved Borup varmt anbefales... relativt god, "rigtig" mad... (altsår til kl 19...)


  • #23   8. aug 2010 Det er da en relativ smal sag at komme igang med en Tuilp Out eller hvad de hedder. De har bygget mange steder og næsten lige så mange steder har det ikke kunnet løbe rundt, så der står de tomme.

    Lige vest for Århus ved Galten er f.eks en.


  • #24   8. aug 2010 Den i Støvring står også tom

  • #25   8. aug 2010 Pedersen

    Jeg kender en der er ved GØL og han siger der står en del tomme. De er alt for dyre til den omsætning de kan lave. Problemet er, at folk ikke kører af motorvejen udelukkende for at spise, efter at det er blevet sådan, at man kan få pølser osv. ved købmanden på alle tankstationer osv.

    Mig og en kammerat snakkede nemlig om at lave noget ved en afkørsel, men fik så at vide ag ham ved GØL at det ikke var nogen succes - Ikke for Tulip i hvertfald.


  • Ronni O
    Ronni O Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 24 Følgere: 23 Svar: 21
    #26   8. aug 2010 Tjah, når jeg endelig ligger ude passer det næsten altid med at jeg spiser på enten OK I korsør, eller ved Shell i Støvring. Men monarch lort køre jeg osse udenom, fy for den lede rødbede. puha!

  • #27   8. aug 2010 Ok har jo prøvet at lave sund mad mm... men der var ikke nok opbakning til det...
    Men synes sku det er træls at komme rundt på de tankstationer mm og få en gang røv dårlig mad... Eneste sted jeg spiser er som regel de der tulip eller så den shell på 13eren...


  • #28   8. aug 2010 Mig og min familie har da overvejet at starte noget... men Monarch mm har jo eneret ved Vejvæsnet... Vi snakkede en gang om at lave en ordentlig restaurant for chauffører i sydsverige...

  • #29   8. aug 2010 ved Monark... kan der dog nævnes 1 enkelt relativ god ting......

    i Korsør.... går du ind til "resturanten" på tanken... siger du skal havde et chauffør kort... (mener det er 10%rabat...) kortet er gratis for lastbil chaufføre...

    og så kan deres friske landgangsbrød godt anbefales... dem de laver mens du venter.


  • #30   8. aug 2010 Mie

    Der har jeg lillemor igang allerede, så det skulle være det mindste problem. Desuden ville man jo typisk ansætte nogle, da man ikke kan være der så mange timer selv. Og der skal jo være døgnåbent til de kære chaufføre... smiley


  • #31   9. aug 2010 selv da jeg kørte om dagen fra 94 til 98,var det sgu et værre hundeæde man fik på de steder hvor der lå en monarc.så var det godt vi havde et spisted i kbh ikke langt fra firmaets lejlighed.det var og er stadig super godt mad.hvis man sultede når man gik derfra var det sku ens egen skyld.men kan da godt høre man selv skal have mad med når man engang skal ligge ude igen.alt afhængig at stedet man skal holde..:-)

  • #32   9. aug 2010 Mie>> Det kræver ingen uddaennelse udover et simpelt hygiejne bevis at åbne en restaurant fodkold, eller en fin restaurant for den sags skyld....

  • #33   9. aug 2010 Det har jeg ALDRIG hørt om i hele mit liv, kender til flere steder hvor hverken ejer eller "kokken" har bare noget der mindre om en kokke-uddannelse... Så jeg tror din veninde er blevet snydt en smule...

  • #34   9. aug 2010 Har da en kammerat der er uddannet mekaniker, som har en Cafe/restaurant. Ved ikke om hans kok er uddannet kok...

  • #35   9. aug 2010 Jeg tror nu, at hygiejnekursus osv er nok, Jeg kender også flere der driver spisesteder uden at være uddannet i køkken.

    Men det er da rigtigt, at der er mange krav.


  • palle o
    palle o Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
    #36   11. aug 2010 jeg er enig med claus det er sku noget være hunde æde man kan købe rundt om.
    Hvis man ikke har det skidt når man kommer, har man det sku bag efter.


Kommentér på:
Fy føj for en gang møg...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce