{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

Øv bøv - shit happens, men hvad så nu {{forumTopicSubject}}

Jah, brokkeindlæg fra mig igen smiley Denne gang er jeg helt væk fra sporet..

Jeg har jo før spurgt jer ad, har siden sidst fået lavet airbaglampen som det eneste. Har hele tiden været klar over de skærmkanter, der skulle laves.

Før jeg købte bilen fik jeg min mekaniker til at se den igennem før køb. Han sagde helt klart ok, og at den sagtens vil gå gennem syn - også med bagskærmene. Så dumme mig troede, at jeg endelig havde en bil kun med småfejl, jeg arbejdede for..

For 2 uger siden fik jeg ern synsmand til at kigge den igennem, for en sikkerhedsskyld. Og må sige jeg fik mig noget af et chok... Den forurener i forhøjet tomgang, det så lampdasonden, der skal skiftes, højre forhjulsleje er sløret (kunne jeg så godt fornemme, da jeg kun fik skiftet det venstre kort efter køb), der er huller i begge paneler, bremser skævt bagtil med 36%, højre bremser virker ikke. Alle bremserør i alle sider er tærret.

Det er ikke fordi det er meget af det rust, men det koster jo kassen..

Imellemtiden fik jeg sagt op på mit gamle arbejde, da jeg var sikker på jeg havde en anden i baghånden (dum som jeg var). Det blev så ikke til noget alligevel, så nu står jeg uden job, desperat kører jeg ud med ansøgninger hvor jeg nu kan komme til..

Nå skidt med arbejdet, mit største problem er hvad jeg lige nu skal gøre med dytten. Får nok snart iindkaldelse til syn, senest 5 nov. skal den være gået igennem, og den er jo stadig højt elsket, selv med de fejl,,,

Hvad ville I gøre.. Afmelde pladerne, stille den et sted privat og vente til man får job og råd til rep, syn og plader?
Beholde pladerne et par uger endnu, og håbe på der dukker et job op lige pludselig, så man kan prøve at få det til at køre? (det kan så ende i økonomisk katastrofe xD)
Sælge den? (Det ville jeg så helst ikke, men flere har sagt til mig sælg/skrot den bil!) Den er jo ikke meget værd som den står nu...
Eller har i andre idéer?

Vh Sandra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv bøv - shit happens, men hvad så nu
  • #1   31. aug 2010 hmm den er svær.. men du er da virkelig også bare uheldig synes jeg..

  • #2   31. aug 2010 men hvis jeg virkelig var glad glaf for bilen, så ville jeg nok afmelde den og få det lavet. men hvis det virkelig er noget gammelt lort, ja så sælg den.. smiley

  • #3   31. aug 2010 ville nok køre i den til den skal til syn og så håbe på og få et jod inden så man kan få den lavet og så få nogle venner til og hjælpe med og lave den hvis du kender nogle bil tosser

  • #4   31. aug 2010 Føler mig heller ikke særlig heldig for tiden, men giver da ikke op før jeg har prøvet alle muligheder.. Der er jo rep. til mindst 15.000, efter hvad jeg har fået af priser på div. værksteder. Min mekaniker vil jo pludselig ikke laveeller høre om den , mener endda jeg skal skrotte den.. Men for 3 mdr siden sagde han jo det var en god bil, der udover skærmkanterne i og abs-lampen ntet fejlede.. Tak for lort -.-

    Vil næsten skære min arm af for at få et arb lige nu, vil simpelthen ikke af med den..

    hvis jeg afmelder pladerne, får jeg ikke lov til at forsikre bilen igen, da jeg ikke må have noget over 90 heste. (Fordi jeg er nystartet og har en skade fra januar mdr) Jeg var nede på knæ foran forsikringsmanden, for at få Hr. Sedan forsikret, og det lykkedes, idet jeg lovede ham det er den sidste bil over 90hk til jeg bliver elite. Afmelder jge pladerne, er det point of no return..

    Forsikringen koster mig 1200 om mdr (12.500 +12% om året) for ansvar, vægtafgiften skal jeg have betalt denne mdr senest og min ulykkesforsikring der kræves for bil.

    Om ikke andet, så kom jeg i det mindste ud med det xD


  • #5   31. aug 2010 hehe.. der må da være andre forsikrings selsskaber der vil forsikre dig så.. smiley
    Men ja lyder til at du generelt er uheldig smiley


  • #6   31. aug 2010 Kender måske én, han sagde i hvert fald han ville kigge på det smiley

    En anden side af sagen er,at nogen render rundt og ridser min bil, tydeligvis med en nøgle.. Det skærer i hjertet hver gang jeg ser en ny ridse.. Den på spøjlen og venstre side af bilen er ret ond.. Kan man gøre noget ved det?

    Altså sidst jeg snakkede om at sælge den brød jeg sammen, så den idé hælder jeg nok ikke mest til.. Om jeg så dør økonomisk, vil jeg nok hellere have den stående et sted, hvor jeg kan pusle om den hist og pist smiley


  • #7   31. aug 2010 Hehe det er min skæbne Thomas, altid modvindtil mig xD Haha smiley Ej, det gik da meget godt da jeg havde min første bil, så mon ikke tiderne vender en skøøøønne dag smiley

  • #8   31. aug 2010 Hvilket forsikringsselskab har du siden du ikke må have mere end 90hk under hjelmen. Lige det krav har jeg sgu aldrig hørt fra nogen som helst forsikringsselskaber

  • #9   31. aug 2010 Hehe, det håber jeg Sandra smiley

  • #10   31. aug 2010 Miilo . hvis de ikke er skifte fra ny så er det jern bremse rør der sidder på

  • #11   31. aug 2010 Det er fordi jeg er nystartet, og som sagt kørte galt i januar mdr, som gik gennem forsikringen. Kun derfor det er sådan..

    Miilo, han sagde jeg netop ikke har kobberrør... Ja, men er du også nystertet og med skade gennem forsikringen? smiley smiley

    Vh Sandra


  • #12   31. aug 2010 Miilo . så er de blevet skiftet for den kom men jern standard

  • #13   31. aug 2010 Jamen er du også kørt galt? Det er nemlig den skade jeg har der gør det så dyrt.. Der røg jeg jo 2 år tilbage, hvilket jeg så ikke kunne, da jeg var nystartet hehe.

    Før jeg kørte galt, betalte jeg 6.900 for min gamle 106'er om året med 10.000 i selvrisiko. Efter jeg kørte galt betalte jeg 13.700 om året for min anden 106'er, den fik jeg så pruttet ned til 10.500 og stadig 10.000 i selvrisiko. Nu har jeg 5.000 i selvrisiko og betaler 12.500+12%, da jeg betaler mdr-tligt (Har lært det, da jeg fik lov at betale alle de 10.000 i selvrisiko for den skade jeg lavede på modpartens bil)

    Er det til at finde rundt i ? xD


  • #14   31. aug 2010 har du haft nogle skader siden du ikke må have mere end 90 heste??
    fostår ikke rigtig hvorfor de ting skal koste 15000 reparere, det er ikke så slemme som det lyder til.. har du ikke en "mand" der kan køre bilen på værksted for dig, for jeg synes du har fået lidt overpris på disse reps..


  • #15   31. aug 2010 Ja jeg har nemlig haft en skade.. Båttede op i røven på en Ignis med 60km i timen.. ALT gik gennem forsikringen, modparten var ikke til at rokke i.. Så et er grunden til at jeg har en dyr forsikring.. Kan ikke forklare det bedre, men mener selv det er velfortjent.. Har i hvert fald fået en ordentlig lærestreg, der kostede mig kassen.. En totalskadet bil, 10.000 i selvrisiko jeg fik lov at betale og en masse bøvl med div. forsikringer..

  • #16   31. aug 2010 Lamagra:
    Ja jeg synes også det er dyrt, når det er så lidt.. Men de siger, at det er fordi der skal svejses nye plader og bruges en masse timer på det, hvis det skal laves ordentligt, og så koster malingen også kassen, såvidt jeg har forstået. Hvad jeg kan huske, så har ALLE sagt 6.000 bare for skærmkanterne med maling, fordi der skal skæres af og svejses på osv.. Og så har jeg ikke hørt en pris under 3.000 For at få skiftet Lampdasonden, de siger at den koster det meste.. Resten kan jeg ikke huske den præcise prisfordeling på, kan kun huske jeg tabte kæben, da jeg hørte mindst 15.000kr


  • #17   31. aug 2010 En lambdasone til deoen koster omkring 1700,- så den er ret dyr, men det tager 15 minutter at skifte den, så 3500 så er det sgu også betalt.

  • #18   31. aug 2010 Og nu skal du høre, Lamagra - Min "mand" er min bil haha smiley Og den har lidt svært ved at køre sig selv på værksted uden mor her smiley

  • #19   31. aug 2010 Uh, hvorhenne??? Er de lige så rustne?

  • #20   31. aug 2010 Det ellers en rigtig fin Deo du har dig, bare forkert farve smiley Gid min var i lige så god stand...

  • #21   31. aug 2010 Nice smiley SSølvgrå er ikke pæn, men meget praktisk - så kan du ikke se, når der kommer støv på den ;P haha

  • #22   31. aug 2010 Men hey, nu bor jeg også i kbh, det har også rigtig meget at sige når man snakker forsikring smiley

  • #23   31. aug 2010 Miilo - Smiler, ja okay smiley Min får også mange ture i hånden smiley

    Bo - Tak, hvis jeg finder arb, vil jeg meget gerne smiley


  • #24   31. aug 2010 hvad for noget arbejde søger du??

  • #25   31. aug 2010 Tja, jeg er ikke kræsen, så tror faktisk jeg vil tage lige hvad der kommer.. Vil bare gøre alt for at holde bilen kørende...

  • #26   31. aug 2010 vis jeg var dig så ville jeg afmelde pladerne, stille den et sted privat og vente med og lave den

  • #27   31. aug 2010 Jah, men hvad så hvis jeg ikke kan forsikre den igen uden det koster kassen ? ? -.-

  • #28   31. aug 2010 så skal du prøve tryk jeg fik min mondeo v6 forsikre hos dem da jeg var nystartet og jeg gav ikke så meget så vidt jeg husker

  • #29   31. aug 2010 Tryg er rigtig fyrt for mig, fordi jeg har den skade jo.. Har ringet til dem og de krævede kassen for at få den forsikret.. det tog mig en uge at finde ud af jeg nok skal beholde mig forsikring smiley

  • #30   31. aug 2010 okay lyder mærkeligt ellers topdanmark eller se om du ikke kan finde en der kan lave det sort

  • #31   31. aug 2010 Drop de skærmkanter til senere - hvis de er rigtig slemme og kan rive, er det faktisk iorden blot at give dem en god gang gaffa - så den ikke kan rive længere. Få en ven/veninde til at skífte lampa og bremserør - med lidt snilde er det ikke så svært - den skal blot luftes ordentligt ud.

    Forhjulslejet kræver det rigtige værktøj i form af en presse - det kræver nok en fagmand eller autodidakt.

    DROP ham der kiggede på bilen for dig inden du købte den - han burde have set det.

    Forsikring er GF normalt de billigste for unge - du er ikke bundet til et selskab blot fordi de har betalt en tidligere skade for dig - de skal nok få pengene igen.

    TRYK, codan, if og fair er generelt nogle møgdyr så længe man er under 30.


  • #32   31. aug 2010 Bremse rør er ikke så sjove og skifte på en Mondeo da de går op over tanken så den skal ned

  • #33   1. sep 2010 De ser da ikke så slemme ud de skærmkanter, "pynt" dem lidt og få dem lavet når du har råd. Du kan købe en orig. spraylak hos Ford den passer perfekt i farven og koster ikke alverden.

    Du kan sagtens "trække" synet jeg har flere gange kørt omkring 3 mdr. over sidste synsdato før jeg fik brev om at NU skulle den synes eller ville de hente pladerne så du har masser af tid og løbe på.


  • #34   1. sep 2010 jeg synes også du skal vente med få den lavet/synet indtil du har "bedre" råd, lige i dette tilfælde ville jeg nok afskaffe mig bilen hvis jeg var dig. se om det kan betale sig at sælge den som den er,( den sidste tosse er ikke født endnu ) der er garanteret en der vil købe den som den er. fordi du bruger 15tusind på bilen, bliver den ikke 15tusind kroner mere i værdien..

    eller som de andre siger, pil nummerpladerne af, "gem" den lidt endnu også find en "fætter mekaniker2 der kan lave det til det halve. jeg kender et par stykker i køge der kan lave det for dig og evnt kan syne det for dig..



  • #35   1. sep 2010 Det er heller ikke skærmkanterne jeg tænker mest på, det bare "bare" en kosmetisk fejl, den kan sagtens gå gennem syn med dem, sagde manden smiley Det er de andre fejl jeg er mest bekymret for..
    Det med at trække synet ud i nogen mdr er faktisk en god idé, hvis det kan lade sig gøre smiley Måske er jeg heldig og få arb til den tid, så bliver den shinet op igen<3

    Mht forsikring, så snakker jeg privat med min forsikringsdirektør, og han har givet mig den billigste pris, som jeg fandt hos Gjensidige. GF vil have mere end jeg betaler nu.

    Altså nu ville jeg selv synes at bilen vil være de 15.000 værd, når jeg nu har tænkt mig at beholde den de næste 4½ år, til jeg bliver elite. Nu ved jeg, at min motor kører som en drøm og intet fejler, så hvis jeg passer på den, får skiftet olie jævntligt osv, så tror jeg faktisk godt det kan betale sig? Eller er jeg helt væk med min tankegang? smiley

    Jeg kan jo ikke få ret meget for den i den tilstand, og ja sidste tosse er ikke født endnu.. Men nu har jeg jo selv købt 2 stks "katten i sækken", og det vil jeg ikke byde andre.. xD Det så sur røv xD

    Tak for jeres svar smiley





  • #36   1. sep 2010 jeg har lige set din fotoalbum smiley har du smidt den i havnen eller sådan noget, kæft den er rustet smiley


  • #37   1. sep 2010 Sådan så den ud, da jeg købte den desværre. Det irriterer også mit øje, også fordi det spreder sig stille og roligt.. Har kun haft den i 3 mdr..

  • #38   1. sep 2010 hvad gav du for bilen i det tilstand?


  • #39   1. sep 2010 Jeg gav min gamle 106'er (Den røde på min profil, som var nysynet) Og 5.500 oveni..

  • #40   1. sep 2010 Men ved købet sagde sælgeren at bilen også var nysynet og det kun var venstre forhjulsleje, airbaglampen og skærmkanterne den var gal med.. Og min mekaniker bekræftede det (Han kørte en tur i den, kiggede i motorrum og fik den på liften.. Så jojo, jeg var godtroende..)

  • #41   1. sep 2010 Hmmm, nysnet med en defekt airbaglampe... Det lyder suspekt.
    Jeg tror dog du skal have dig en anden mekaniker, for det lyder ikke til at din mekaniker har ret meget forstand på biler hvis han sagde at den så meget sund ud... Ford har desværre en tendens til at ruste, hvilket ellers er ærgeligt for det er skam nogen ganske gode biler, jeg har jo selv en at køre i, men den er også rusten, og det er noget man skal tage med i faktoren når man køber en gammel brugt ford.


  • #42   1. sep 2010 Ja, jeg bruger ham heller ikke mere, efter jeg fik deo'en kigget igennem. så må jeg jo finde en anden - igen igen igen ... -.-
    Ja, synes også ford kører godt - det med rusten har jeg hørt rigtig mange gange, så der må være noget om snakken.. Ærgeligt, ærgeligt...


  • #43   2. sep 2010 Forstår sku godt at du vil beholde bilen, der er fanme en lækker bil smiley

    Den med skærmkanterne burde kunne ordnes nogenlunde med spartel (og en masse zink) Se evt. min Mondeo der har jeg lavet begge skærmkanter på den måde (og jeg er ikke mekaniker, er studerende )

    Ham den første mekaniker lyder ikke som den bedste eller mest ærlige, kan sige at jeg kører til Korsør fra Ballerup hver gang min Mondeo skal laves, da der er en gammel super god Ford mekaniker med eget værksted der, jeg griner simpelthen hver gang jeg får en regning fra ham og arbejdet har altid været 100% i orden...

    Bare 2 eksempler, renovering af aircon 750kr alt inkl. Skift af gearkasse og kobling samt nogle bøsninger 12000kr alt inkl. smiley

    Men lige nu ville jeg nok give det en chance, der er trods alt noget tid endnu til november.


  • #44   2. sep 2010 Mark SP, 12k for at få skiftet kobling og gearkasse, det er sgu en kende dyrt synes jeg. Det kan snildt gøres meget billigere.

  • #45   2. sep 2010 Mark, det lyder sq billigt med aircon, min virker nemlig heller ikke hehehehe. Kan du sende mig hans adresse via pb måske? smiley



  • #46   2. sep 2010 Jeg kan sagtens lave de skærmkanter unden der skal en hel ny til og male dem med Original spray maling så det blir godt det der er værst er bremserørne det er noget være møj..

  • #47   3. sep 2010 Ja det er.. Jeg har lige fået at vide af min ven at jeg ikke skal ligge flere penge i den bil, han har vist mig så mange ting der skal laves om et år osv osv.. Jeg ville jo gerne style bilen, men efter en snak med ham, fandt jeg nok ud af, at det vil aldrig ku lykkedes mig. Har nu bestemt mig for, at bilen skal sælges, evt som den er.. Kan godt få lavet enkelte ting, for mine feriepenge, men så skal den også skydes af.. Jeg får ikke råd til den smiley

    Frank, jeg vil meget gerne tage imod dit tilbud med skærmkanterne, hvis det ikke er noget der koster en bondegård smiley Så får jeg den i det mindste at se, som jeg ønskede mig i 3 mdr xD

    Men skærmkanterne kan den godt gå gennem syn med, har jeg spurgt om.. Det er de andre ting den falder på..

    Tak for hjælpen bg smiley


Kommentér på:
Øv bøv - shit happens, men hvad så nu

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce