{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

bremse upgrade på V6 ? {{forumTopicSubject}}

Hvad er der af muligheder for bremse-upgrades til min V6'er ?
Jeg synes nemlig at den føles lidt tung under opbremsning, men ikke mærkeligt når man også har en '07 Corsa der kan standse på en 5 krone.

jeg tænker... evt. VR4 bremser? standard kit fra brembo og lign. ?

eller nogle andre nyere modeller fra mitsu som passer lige over?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bremse upgrade på V6 ?
  • #1   3. sep 2010 Kan ikke lade sig gøre med vr4 bremser da de er 5 huls og vi køre med 4 huls. Eller jo hvis du flytter hele svinerriet:)

  • #2   3. sep 2010 ja det er så det..

    men hvordan er det med VR4 bremser? flere stempler i caliper? og større skiver, passer det ikke?

    jeg så nemlig inde på http://www.clubvr4.com ,at der var en som havde smidt dem på en alm. V6, men det betød så brug af det ene hul fra standard, samt bore 3 nye.

    men hvad med caliper? passer den lige over? for så kan man vel finde nogle aftermarket skiver der kan bruges..


  • #3   3. sep 2010 EVO 5 bremser passer ikke på din, da det er en Avance model.. Der skal du op i EVO 8/9 bremser.. Men det kræver stadig 5 huls hjulnav hele vejen rundt.. Du kan også tage bremserne fra en 7g Galant dynamic 4.. den kører med dobbelt stemplede kalibre foran og burde bremse bedre.. denne konversion kræver bare at du skifter spindel foran til den almindelige 7g/8g Galant.. EVO 5 bremserne skulle du vidst også kunne køre med, hvis du skifter spindel..

  • #4   3. sep 2010 VR-4 kalibrene kan du montere direkte på din.. da det er en Avance.. skiverne passer ikke, som tidligere sagt, da de er 5 huls..

    Hvad du end vælger, så kræver det enten, at du skifter spindel eller konverterer til 5 huls hjulnav.. Jeg kender ihvertfald ikke noget man lige umiddelbart kan montere på Avance modellen..


  • #5   3. sep 2010 ok.. så avance er simpelten anderledes i forhold til en almindelig Galant fra samme årgang? må indrømme at jeg troede at det kun var udstyrs niveauet der var til forskel.

    men vr4 kalibre skulle passe lige over? da det så kunne ske at man fandt nogle eftermarkeds skiver der passede i størrelsen, OG havde 4 hul smiley

    men er forskellen på avance kalibre og VR4, at VR4 er til større/bredere skiver, samt flere stempler?


  • #6   3. sep 2010 Ja.. en Avance model er ikke helt magen til.. blandt andet kører den også med aluminiums forbro, det mener jeg ikke de almindelige gør..

    Jeg har ikke helt styr på hvordan VR-4 bremserne ser ud, men går næsten ud fra at de er større diameter end de almindelige, men ja kalibrene skulle passer direkte på


  • #7   3. sep 2010 Bjerggaard -> jeg tror at når du bruger ordet "Avance", mener du i virkeligheden "Facelift"...:)

  • #9   4. sep 2010 *350hk Mitsu* - Skal ikke kunne sige det 100% for alle.. Men ud fra den Avance model jeg har set.. Så kører den med en anden spindel i forhold til min 98 Galant. Der er større afstand mellem de to monterings boltene der spænder kaliberen fast.. Og den kørte også med aluminiums forbro, hvilket min heller ikke gør.. Ved ikke om disse forskelle afhænger af årgang eller udstyrs model..

  • #10   4. sep 2010 Kim B> bremserne er skiftet så sent som i maj, af 350 hk mitsu smiley før jeg købte den.

    den bremser fint, men i forhold til en meget nyere bil, som vores corsa er den lidt længere om det. to vidt forskellige biler, men bedre bremser er altid godt smiley hellere det end hurtigere optræk smiley


  • #12   4. sep 2010 syntes nu heller ikke min galant stopper særlig hurtig, men er nok fordi jeg har haft en cupra med MEGET bedre bremser.

  • #15   4. sep 2010 vores skiver bliver hurtig skæve på grund af varme. Skæve skiver = hurtigere nedslidte klodser.

  • #16   4. sep 2010 Altså vores=os med aut gear.

  • #18   4. sep 2010 Bjerggaard-> det har du fuldstændig ret i. Fra midt i 99 (facelift) fik alle Galanter en anden spindel, hvor der er længere mellem boltene til kaliperen, så de kunne klare 276mm bremseskiver istedet for 256mm på ikike faceliftede modeller. Alubroen kom først i marts 2000. Så Hergeirs Avance her kører faktisk stadig med en stål forbro...

  • #19   4. sep 2010 Og mht bremserne, så ja, de er svage. Vores biler kører også med en masse forskellige kalipere foran. Der er et-stemplede, to-stemplede, faceliftede, ikke faceliftede og desuden er der flere forskellige udgaver af et-stemplede, som jeg slet ikke kan finde rundt i efterhånden. Nogle af dem bider bedre end andre. Der er også forskellige bremseforstærkere... Fælles for dem er, at de bliver meget hurtigt varme og "trætte". En enkel opbremsning på afkørselerampen kan være nok til at gøre dem skæve...

    Har købt en tysk GDI for et par måneder siden og der jeg kørt hjem, bemærkede jeg straks, at den bremsede virkelig godt. Bremserne har slet ikke fadet på noget tidspunkt, ligemeget hvor hårdt jeg bremsede og uanset hastigheder. Der jeg kom hjem, tog jeg skiverne af og fandt ud af at de er meget tykkere foran end vores standard bremser. De kunne lige præcis være inde i vores standard kaliper, var de bare en millimeter tykkere, gik den ikke... Jeg ringede til ham, der solgte den til mig, men han vidste desværre ikke hvor de skiver kom fra. De er fra en Mitsubishi, bare ikke fra en Galant, selvfølgelig. Muligvis en Eclipse? Så hvis jeg kan finde ud af hvad for en bil de kom fra, er det 100% redning for vores bremseproblemer...:)


  • #20   4. sep 2010 det ville være rigtig fedt, da jeg i det mindste har overvejet nogle bedre skiver (hvis de fandtes) og nogle aftermarket klodser, med mere bid i end standard.

    hvor meget vægt forskel er der på sådan en alu forbro i fohol til stål? og ville den bare kunne smides på min istedet for? hyggeligt vinter projekt smiley


  • #21   5. sep 2010 Det bliver en lang vinter så:) Udover forbroen skal du have en ny tandstang og krængningsstabilisator, så det passer på alubroen... Og alle disse dele. inkl. aluforbro er ikke de billigste reservedele at skaffe og stort set umulige at finde hos ophuggere...
    Og de vejer sgu næsten det samme........


  • #22   5. sep 2010 hehe.. bare et galant newbie spørgsmål så smiley ville kun være interessant hvis nu det var en "nøjagtig kopi" af stål versionen smiley

  • #23   14. okt 2010 http://cgi.ebay.de/Sportbremsscheiben-MITSUBISHI-GALANT-VI-EA-vorne-vorn-/220667300386?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3360cbca22

    De skulle være ret gode i kombination med originale Mitsubishi klodser

    (Linket her er for de faceliftede Galanter med 276mm skiver)


  • #24   14. okt 2010 det var dem jeg skulle have haft.

  • #25   14. okt 2010 Du skulle have haft dem her (256mm):

    http://cgi.ebay.de/Sport-Bremsscheiben-vorn-vorne-MITSUBISHI-GALANT-E3A-/370313912777?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item56386de1c9

    850,- for et par inkl. forsendelse er sgu ok pris...:)


  • #26   14. okt 2010 nope har lige fået 276mm skiver på den inden syn:)

  • #27   14. okt 2010 ser godt ud, skal vist have bestilt sådan et sæt når jeg har fået skiftet det styreled..

Kommentér på:
bremse upgrade på V6 ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce