{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.679 visninger | Oprettet:

E39 523ia problemer {{forumTopicSubject}}

Copy/paste for en ven der har problemer med sin 1996 E39 523ia

"Jeg har en Bmw 523i E39 Automatgear fra 1996. Jeg har et problem. pludselig er det som om den ikke kører på alle cylindere .
Den lyder underlig i tomgang den hopper og bilen ryster nærmest. og bilen ryster når den kører ved lave omdrejninger. Det startede med at jeg kørte hjem fra en ven da en kontrollampe pludselig lyste med fejl i gearkassen og den gik så i safemode og kunne kun køre i 4 gear hjem.
Da jeg kom hjem slukkede jeg bilen og tændte igen der var advarselslampen gået ud igen, Jeg kørte en tur og den kørte perfekt igen. Dagen efter begyndte den stille og roligt med de rystelser og det er værst i tomgang og ved lave omdrejninger det ryster og lyder som om den ikke har gang i alle 6 cylinder!!
Det ryger også lidt fra katelysatoren!! Nogen der kan hjælpe mig og kender dette problem?? "

Det er så hans beskrivelse af fejlen.

Vi kørte i den i dag, og vi oplever massive vibrationer i 1700-2200 RPM feltet i øverste trin, Men hvis vi smækker den i Sport mode (S4, går ikke højere end 4 trin) så er den til at holde ud i +2500 RPM. Den ryster også i tomgang.

Men når man gir den lidt at æde så lyder det som om alle 6cyl kører men ikke når den står i tomgang.

Ingen tegn på at toppakning er røgen da olie farve er fin, den drikker ikke vand og temp er rigtig flot.

Nogle der kan give en ide om hvad det kan være ?

Mvh
Helgi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E39 523ia problemer
  • #1   3. okt 2010 hejsa.
    Har oplevet før at det kan skyldes tændspole,benzinpumpen ikke pumper nok tryk. kig efter benzin tryk regulator, for hvis den ikke holder nok tryk kan den køre på den måde,havde selv en problem på den måde med min e38.
    Hvis din kølerblæser er en eller to vinger knækket af så kan den også køre på den måde.


  • #2   5. okt 2010 Jeg vil lige sige da min tændspole lavede vrøvl.. Da kørte bilen fint med lave omdrejninger.. Men lige så snart den havde være over 3000-4000 omd bare en gang... Så lød det som den ikke kørte på alle cyl og så gjorde den det hele tiden. Kørte første normalt igen efter den havde stået slukke et stykke tid... Jeg syntes ikke dit problem lyder helt sådan.. Men det er jo bare min erfaring.

  • #3   6. okt 2010 mange tak for hjælpen alle smiley

    Det viste sig at være en defekt tændspole smiley


Kommentér på:
E39 523ia problemer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce