762 visninger
|
Oprettet:
i lørdags {{forumTopicSubject}}
hey ville bare takker folk for en go aften...og sige det var fint ræs....
mar 2006
Følger: 129 Følgere: 124 Biler: 6 Emner: 55 Svar: 666
apr 2009
Følger: 58 Følgere: 61 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 234
sep 2004
Følger: 60 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 1.603
Ligeså helt rart at se Ronni i Hedensted, uden der dagen efter var fuld af tråde herinde, med mere eller mindre seriøst indhold....Bliv endelig ved med det, det er alle helt sikkert bedst tjent med .....
Lige en sidste ting, ved ikke om det er mig der er ved at blive/være en sur gammel mand, men jeg har altid syntes at det er helt ok, lige at varme dæk inden start, men al den brænden dæk af ved start , er ikke ok.
1/ det flyver rundt med småsten bagud .
2/ Så nogle af de dæk, der sad på de biler der lavede brænder, de var ikke af nyeste dato, så faren for dæk-eksplotion lige foran publikum er kun et spørgsmål om tid, før det sker, med hvilken følger ?????
3/ Det er ikke alle der er helt vilde med at stå og indånde den giftige røg ved start...
4/ Og når der er gang i den, laver det en prop af biler der gerne vil køre , det de er kommet for, nemlig ræs.
Så hvis dem der absolut er kommet for at brænde dæk af , så kunne de jo køre 30.meter ned af striben og gøre det, og så når der ikke er lang kø bag start...
Bare lige min mening og ikke for at starte en diskution på Morten,s tråd....
sep 2005
Følger: 112 Følgere: 118 Biler: 12 Emner: 162 Svar: 962
sep 2004
Skrev at det ikke var fordi der skulle startes en diskution, men vil lige piontere at jeg har været med i Streetrace , du stadig gik i 6 - 7 klasse. Og nej brænder festival er i Karup.
Læs nu hvad jeg skriver... Lav de brændere nede af banen, af sundheds og sikkerheds grunde.
Hvis det stadig ikke er sevet ind, så prøv at Google Streetrace og se hvad det går ud på...
sep 2004
Endnu en grund til at køre ned af banen, ud over de andre grunde. Asfalten bliver fuldstendig ødelagt ved start, hvis flere biler gang efter gang laver brænder på samme sted. Og det fremmer ikke vores sag, for ikke at blive smidt væk...
Så ned af banen og gør det tilfældige steder, hvis man absolut skal lave brænder...På forhånd tak.....
apr 2003
Følger: 60 Følgere: 61 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 586
Syntes ikke det skal gøres af hensyn til publikum, for så kan dem der ikke vil have giften af afbrændte dæk i hovedet bare gå længere op af banen..
Min mening...
Men dette emne er vel noget der skulle tages op i et af crewets møder??
Men syntes ikke jeg har hørt en mening fra crewet??
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
skal det være rigtig godt så skal motoren stå i begrænseren til lortet exploderer, og til sidst så skal dunken væltes om på taget.
det er fandme streetrace så det gør noget.
det skal sku være en rigtig brænderplads og det skal self foregå lige midt på startlinjen.
nej kom nu ind i kampen streetrace er 201/402mtr race hvor man self også varmer dæk op, men det har sku ikke noget at gøre med en brænderplads.
jeg ved at der i esbjerg er faktisk snak om at lave en seperat plads hvor disse løjer kan foregå.
sep 2004
Ja , lad os da få lavet det hele om til en brænder-festival
Ja , lad os da ødelægge ideen om streetrace og den gode stemning..
Ja . lad os da bede dem der ikke vil have et sprængt dæk eller fælg i hovedet og ikke indånde giftig røg , om at enten blive væk, eller gå hen hvor de ikke kan se noget.
Ja, lad da de "nye" 18 til 25 årige lave om på 15år gamle Ideer/reglerne og få lukket Streetrace.
Ja, lad dem der har hurtige og finere biler få lidt steenslag, af nogle ældre brænder-biler, det er de helt vilde med, ellers kan de jo også bare blive væk, hvis de kommer for at køre ræs...
Efter min mening, så styrer dine nye tiltag , bare for vildt, så lad os da kalde det for det i gerne vil have "Hedensted brænder lørdag.....
Bare lige min mening
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 66 Svar: 603
sep 2004
jan 2008
jan 2008
apr 2009
sep 2004
sep 2005
sep 2004
Men håber at Crew, tager det op, inden det er for sent. Og får lavet nogle retningslinier.
Og så må man jo følge deres beslutning, uanset hvad det måtte være.
Om ikke andet, så skal der nok blive et andet sted , der bliver kørt Streetrace lørdag, for seriøse Streetracere vil der altid være.....
jan 2008
sep 2004
dec 2006
Følger: 80 Følgere: 79 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 480
Efter i lørdags, tror jeg ikke der er ret mange, som gider komme til ræs længere. Det er sku blevet for koldt...
Synes det er fin underholdning, for det er alligevel de samme biler, som altid kører streetrace.
Synes så til gengæld, det er skuffende, at der er så mange biler, som holder parkeret på parkeringspladserne. Hvad er det? Nok 5 procent af dem som kommer, som rent faktisk kører ræs.
Kom dog ud og prøv jeres biler af, med mindre de kun er beregnet til at holde stille...
apr 2003
Nej, brænder-festival blev ikke nævnt i min udtalelse
Nej, jeg sagde ikke jeg ville ødelægge idé´en om streetrace kultur
Nej, Jeg bad ikke nogen om at få et spængende dæk i hoved!?!?! <- WTF???
Nej, det er kun crew-folk der skal "styrre" og "bestemme" derude!!!
Nej, JEG VIL IKKE HAVE STENSLAG
Jeg tror du er blevet så gammel at du ikke kan læse de 19-25 åriges tekst,, så måske du skulle finde et forum kun for de der er ældre end dig!? <-- og hvis du skal have dette forklaret så betød det Ironi...
Prøv nu at læse hvad der står og ikke hvad du forstår,,
og lade hver med at tale ned til andre som du så fint formår at gøre!
for det kan alle med lidt seriøsitet finde ud af..
Det jeg hentyder til er sku at der ALTID har været nogle der lige skulle brænde dæk af på sådan en aften, DET er da en del af bil kulturen, at der så er nogle der går over stregen og brænder dem af til de sprænger og flyver over det hele, er ikke accetabelt i det omfang at det kan skade andre!
Min pointe (som skrevet før) var at dem der ikke kunne tåle lugten af røg kunne lade hver med at stå lige der hvor der bliver lavet en brænder,, hvilket der jo som i/du selv skriver bliver gjort ved start området. når jeg ikke gider lugte på det mere, jah så går jeg sku,, stedet er for fanden offentligt, så hvis jeg ikke kan lide lugten af bageriet jah så flytter jeg mig sku? <- hvor svært kan det være?
--> og forresten så er du da god til at lave statestik hvad angår seriøsitet og alder, så måske du skulle begynde at forhøre hvem der vil have dæk afbrænding og hvem der ikke vil, og så give en tilbagemelding til Crew så kan de jo tage en demokratisk beslutning
apr 2003
Nissan Silvia
Lexus IS200
BMW´en fra esbjerg
Dodge Ram 500
Toyota Supra
Osv Osv. og flere af dem er da biler med et MEGET godt udseende...
sep 2004
Ja det er nok kun små 10% af dem der kommer , der kører ræs..Og heldigvis, hvis der skulle klemmes 200/300 biler igennem start i Hedensted eller andre steder, ja så kom det til at tage timer at få et ræs...Og ja, nogen bliver hjemme, når temperaturen falder. Jeg har personeligt været i Esbjerg året rundt i noget over 10år Og været Formand samme sted. Og brugt oseaner af tid på møder i det ganske land og med folk fra alle mulige organisationer og embeder , så vi måske frem i tiden, kan få Streetrace ind på lukket bane og under lovlige forhold.
Jeg ved godt at mange er lideglade med om det bliver lovligt og så er vejen frem også al den ballade og ødelagt asfaldt.
sep 2004
Aldersforskel eller ej, så snakker vi nok forbi hinanden, jeg kan skam også godt gå hver gang der bliver lavet brænder på start stedet.
Det ændrer bare ikke min holdning om brænder på startlinien.
Og hvad jeg kan høre når jeg står ved startstedet, samt mine kammeraters mening om samme problemstilling.
Og nej, det har ikke altid været normalt at der bliver lavet brændere, og slet ikke i startområdet. Før i tiden skedte det en sjælden gang og det var da lidt fedt, nu er det jo mere reglen end undtagelsen...
Og sidst men ikke mindst så kan det jo være ligemeget om der også er større biler der laver brænder, selv om det nok mere er en kraftig dækopvarmning... Men Arno BMW , laver normalt først brænder når han er kommet lidt væk fra start, i hvert fald alle de gange jeg har set det
apr 2003
Enig Enig Enig,,, det er blevet værer i denne sæson med dæk afbrædning,, men hvis det skal gøres noget seriøst ved problemet, i det omfang at der IKKE kan komme personskade ud af det, så skal det jo forbydes, eller flyttes et sted hen hvor man lige så frivilligt som nu, kan se på det eller lade hver.
For hvis man som vi begge foreslår, rykker det op ad banen (set fra startlinien) så er problemet med "sikkerheden" der jo stadig,, de biler som har rykket op ad banen og laver en koger, har jo gjort det mindst lige så vildt som nogen andre gør det ved start området, og ham Arno, hvis det er ham fra Esbjerg vi snakker om, så er det korrekt han har rykket op ad banen og laver god afbrænding til stor underholdning for publikum (og mig selv), men det han gør er lige så farligt som dem med forhjulstrukne biler gør ved start området, for han laver jo den berømte "Donut" og det flyver stenene jo ikke kortere af, eller færre steder hen af? og slet ikke når bilen er baghjulstrukken?
Så konklusionen må vel være at der nærmer skal tages stilling til hvorvidt det overhovedet skal være okay at lave en Brænder "på banen"
Eller har jeg misforstået din pointe?
sep 2005
sep 2004
Nu ved vi jo begge at det er på offentlig vej det foregår, så i realiteten kan folk gøre eller ikke hvad de lyster, men når det er sagt, så tror jeg ikke vi er ret langt fra hinanden.
Der hvor jeg gerne vil henad er at der fra ca. 25m før start linien og til startlinien , bliver varmet dæk op til ræs.... Og vil man lave en rigtig koger, så man kunne rulle 15 - 20 meter over stregen og starte sin koger.
sep 2004
Jeg har jo heller ikke sagt at nogen har brut nogle regler, bare om det ikke var muligt, at man kunne finde et kompromi, så alle kan være med , uden at skulle være til gene og sikkerheden kunne blive så optimal som muligt....
apr 2003
Så står vi sku samme sted alligevel
sep 2004
Det er bare ok.....
sep 2005
Følger: 325 Følgere: 500 Biler: 10 Emner: 56 Svar: 314
apr 2009
jan 2010
Følger: 60 Følgere: 58 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 1.773
Hvem var den udspurgte?
Casper R
Jeg tog han i det, (hvis det er den uden nr plade)
Så fik han ellers en skider.
Da brænderne på INGEN måder hører til på p-pladserne. !
sep 2005
apr 2009
jan 2010
Følger: 60 Følgere: 58 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 1.773
i lørdags
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside