1.012 visninger
|
Oprettet:
XENON`??? {{forumTopicSubject}}
hey FFF!
jeg overvejer groft at smide xenon på min focus nu her. men så var det jo at jeg kom til at tænke på lovgivningen omkring det for jeg vil jo helst ikk betale bøder for det hele tiden jo
men når nu der er lygtespul på og jeg har lygteregulering inde i bilen er det så ikke nok når nu jeg køber et par godkendte lygter og xenon kits med det hele?
ved ikk helt om det skal være 6000 eller 8000k hva er "bedst"?
mvh Benjamin
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 99
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
1; lygten skal være E godkendt
2;der skal være lygte spulere ikke nok med visker
vasker på lygten
3;lygten skal juster sig selv automastik ved hjælp af føler
på forbroen og bagbroen
meget muligt at andre har fået synet deres biller uden disse tiltag men endten har syns manden sovet i timen ellers har han været ligeglad, i hvert fald er synet ikke i orden efter forskrifterne.
dette er fundet ved hjælp af aplus syns virksomheds egen papir som jeg har fået fra en aplus synsmand
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 128 Svar: 351
Du kan da bare lade værre med at sidde og glo over i den anden vejbane og bare passe din egen kørsel.. det er sku det samme med langtlys det blænder sku ikk hvis man bare lader værre med at glo lige ind i det.. det kan godt være det irriterede men tror sku ikk at dem i modsatte bane lige smækker den bakgear og bliver ved med at ligge lige ude foran dig.. et kun lige et par sekunder det irriterende og det er det..
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.681
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 128 Svar: 351
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 104
Prøv at kigge på side 7, hvor der bla. står:
Xenon and halogen Twin headlight systems
Ford Focus Facelift (10/01 ��) and Ford Focus (10/98 – 09/01)
No matter whether you choose the powerful xenon or halogen light technology, you will certainly be deciding in favour of more safety
and better visibility in the dark. The twin headlight look gives your Focus a powerful, trendy appearance. The design trim can be
painted according to your requirements. The set with xenon low beam is type-approved and contains an automatic headlight levelling.
The legally prescribed lens cleaning system (8WS 008 559-001) is available optionally.
Som jeg oversætter det, så har Hella fået typegodkendt et ombygningskit, hvor reguleringen sker i selve lygten, så dette må da være kittet og lygterne der er lige til at smide på din bil :o)
feb 2008
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 4 Emner: 27 Svar: 60
de lygter med angel eyes man nu køber er de med automatisk lygteregulering eller er det et sæt man kan købe et sted? evt link hvis i har:)
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
ingen tvivl om at mange unge (ja dumme) individer med gamle biler med reflektore er skyld i at jeg er meget irriterret over det blå blændne lys.
tågelygter er også forbudt i alm vejr så ingen tvivl om det også er et nono.
nu blev xenon opfundet pga når folk bliver ældre så opfanger de ikke deforskellige farver på samme måde mere. og der skulle laves et alternativ til de rigere gamle med dyre biler.
min løsning er somregl..
blinde mennesker skal ikke køre bil. nemt og fornuftigt.
skal du bruge mere lys så er + 20-60 % pære opfundet. sammen med DE lygter. er det ikke nok søg en optiker. er det stadig ikke nok så er en førehund en løsning.
XENON`???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside