{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Købt defekte fælge {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Jeg skriver her for at få et godt råd.
Så til jer der ikke kan bidrage med gode råd, i behøver ikke at skrive!

Jeg har her igennem BG købt fire fælge, de ser umiddelbart fine ud ingen skrammer eller betydelige ridser.
Problemet er at det ene fælg har en blød bule, højst sandsynligt fordi den har kørt med meget lavprofil dæk.
Det bekræftes af at der på bagsiden sidder en ordentlig stor mængde afbalancerings klodser diagonalt overfor.
Så "nogen" må ha prøvet at kompencere sig fra problemet....
Fælgene er solgt som 100 % iorden, jeg troede hans ord og benyttede mig af at en bekendt kørte forbi og afhentede dem.
Derfor så jeg dem ikke, kun ud fra de billeder der var i annoncen, og ud fra hans ord lød de ok.

Hvad ville du gøre hvis du havde smidt 4000,- efter fire fælge hvor ihvertfald det ene er defekt?

Hilsen Søren

Hvad gør man i en sådan situation? Jeg har med bedste pædagogiske evner forsøgt at få ham til at refundere det ene fælgs pris sådan at de evt. kan rettes eller købes et andet.
Men svaret er blot at de er købt som set, og det kan han da for såvidt godt have ret i men under falske forusætninger: "de er 100% OK" var svaret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købt defekte fælge
  • #1   1. dec 2010 Det er desværre en chance man tager når man køber privat, ved godt jeg er en bitch og sige det, men du kan intet gøre sådan rent juridisk, du kan jo ikke bevise han vidste det... så han har jo ikke umiddelbart handlet i ond tro selvom der findes mega idioter derude så han har da helt sikkert vidst det....

Overvej altid HVAD man køber brugt og overveje risikoen frem for at købe noget du ved er i orden evt. med garanti.

• #2   1. dec 2010 vis det er på bag siden/ modsatte side af ydersiden. så kan du rette det med en stor håndhammer og en træklodt. og er det meget slem kan du tage det værste med en flaske dunkraft også slutte af med hammer og træ klos.
    for lydder jo til at han ikke er til at tale med så for at du kan få noget glæde af dem ville jeg prøve det jeg har skrevet.

• #3   1. dec 2010 Evt. kontakt lmopretning.dk i silkeborg han er pisse dygtig og kan rette dem op uden de skal omlakeres for dig.. og er det bare den ene fælg kan det gøres for et par hundrede, ovenstående løsning... ehhh lyder vist mere skadelig end godt er, husk lige det er ALU, ville være ked af en flækket fælg ihvertfald en dag på motorvejen smiley

• #4   1. dec 2010 René: Ja den har jeg tænkt, men det kunne jo være en herinde avde det gyldne trick.

Rasmus: Det er desværre på ydersiden, og det er Ronal Turbo fælge som stå flot i original lak, defor ville jeg være ked af at skulle lakke dem.

Har dog snakket med LM pretning som mener at kunne fikse det men det var jo ikke med i handlen at de skulle laves..

Hilsen Søren

• #5   1. dec 2010 Jeg har alle hans oplysninger, FB profil, ved hvor han bor, har endda snakket med hans mor for at få ham i tale.
    drengen er kun 18 år men temmelig hård i filten..

Hilsen Søren

• #6   1. dec 2010 Ville nødigt skulle sende 1000 volt igennem ham...

• #7   1. dec 2010 Rene ved godt det er alu og det kan os fint give sig er jo ikke flere cm vi snakker om de fælge jeg har gjordt det på var det slemmeste ca 1cm. og de blev rette på den måse jeg beskriver og kørte kanon bag efter de fik en afbalangcering.

• #8   1. dec 2010 Hvis ikke du har en underskrevet købs konrakt, er jeg bange for du selv hænger på det. Desværre.

• #9   1. dec 2010 Rasmus>> Tænker bare at ofte kan man jo ikke engang se noget er galt med fælgen men alligevel kan den godt være møg skæv? Men går ud fra hvis det er en decideret bule du kan bruge din løsning, jeg ved bare eks. LM Opretning ikke opretter "buler" da aluen derefter vil have nemt ved at flække.

• #10   1. dec 2010 På en 15 tommer fælg har den en "flad" del af omkredsen på ca. 4-5 cm

• #11   1. dec 2010 jeg ville da aflevere fælgene på adressen og bede ham hæve 4k pr. omgående.

• #12   2. dec 2010 Du har ret til at lade handlen gå tilbage, hvis varen ikke lever op til beskrivelsen i annoncen.

HansPassatTTDIHald

• #13   2. dec 2010 Jeg ville nok gøre som Scarface. For han har jo solgt dem på en løgn. som du selv siger.. så har modparten sagt god for de er 100% iorden. Men det er de jo ikke.

• #14   2. dec 2010 jeg prøvede det samme sidste år.. jeg købte et par fælge til min kærestes bil, hvor ham jeg købte dem af sagde de havde siddet på hans fiat punto. men jeg opdagede det først da det blev sommer og de skulle på. ja så kunne SLET ikke være der... så nu har jeg et sæt fælge jeg ikke kan bruge til en skid...

• #15   2. dec 2010 Thor hvor tit skriver man købs kontrakt på brufte ting? set i bagklogskabets lys ville det nu ha været en udemærket idé.

Hilsen Søren

• #16   2. dec 2010 Jeg har stået i nogenlunde samme situation bare som sælger.
    Ikke fordi jeg fortalte manden en løgn men fordi fælgene ikke passede på hans bil.
    Også solgt uden købskontrakt osv.
    Han kom tilbage med fælgene og sagde han ville have pengene tilbage.
    Så stod vi og diskuterede lidt frem og tilbage.
    Klart jeg som sælger siger det er da ikke mit problem du køber noget der ikke passer på din bil, men pyt.
    Der er nogen love rundt omkring det, der siger man har ret til at aflevere tingene tilbage i et vidst tidsrum.
    Hvis jeg var dig ville jeg ringe til forbruger styrrelsen. Det er dem der ved hvad der er rigtigt og forkert.
    Held og løkke.
    Jeg håber du får dine penge retur.

• #17   3. dec 2010 tror jeg hade taget en snag med den kægt har også lige købt nogen fælge til en e34 men da jeg fik dem monteret er det til en e39 så lidt støre i navmål men de kunne da centeres

Kommentér på:
Købt defekte fælge

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce