{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.304 visninger | Oprettet:

Samler gamle supraer - hobby {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige fortælle jer om min store interesse...
Toyota Celica Supra årg. 82-86
Jeg samler biler nu mens man kan og har nu 4 supraer stående...
2 køreklar og restaurerede
1køreklar men ikke restaureret , den har lige 1 dags rustarbejde så går den såmænd igennem syn igen...
Og så 1 som kan laves istand men den kræver nogle ugers arbejde,,, den står mest som reservedels bil i øjeblikket
Jeg vil tro der kun kører 15 stk rundt med plader på efterhånden og det tal falder år for år.

Og selv om jeg ikke har brug for flere så gør min interesse for de biler at jeg bliver nysgerrig når jeg hører nogle har sådan en bil og jeg skal lige høre deres historie..

Har I det ligesådan ???????????? bare nok med andre bilmærker..
Jeg blev forelsket i modellen i 1996 og købte der min første hvor der var en reservedelsbil med i stumper, så var det jo let lige at hente en reservedel i kælderen og skrue den på...
I efteråret 2001 faldt jeg så over en supra som stod på motorvejen ved århus med en ødelagt motor, jeg fik sat en seddel i vinduet og manden ringede til mig ....
Det endte med at jeg købte den og jo mere jeg skilte den ad jo mere ville jeg lave den istand.
Så sommeren 2002 blev den galvaniseret i bunden og rust+malerarbejde lavede jeg selv...
I 2008 fandt jeg så den røde og den måtte jeg også lave, den kører jeg i idag --130 km om dagen ( her burde jeg finde en lille diesel bil,,, men så vil jeg have 6 biler stående og det passer ikke ind i min fornuft og jeg har heller ikke pladsen til det.)
I efteråret 2010 fik jeg så tilbudt en reservedelsbil med nogle lækre lædersæder i og dem måtte jeg eje, så den blev købt og lædersæderne renoveret og sat i min supersupra ( den jeg aldrig skiller med af med ).
I november fik jeg så et tilbud fra en ældre bekendt om at købe hans bil, og da jeg vidste hvordan han har passet på den ( ikke vinterkørt i mange år og aldrig kørt råddent.)

Den måtte jeg også bare eje, netop fordi den er i så fin stand ,,, ved dog ikke helt endnu hvad jeg skal bruge den til. Måske den bliver solgt til en som vil passe på den.

Til sidst vil jeg spørge jer om I har det lidt på samme måde med at ville redde biler ??????

Bilerne kan ses under min profil herinde...dog er min første ikke lagt ind her og min reservedels bil heller ikke.

I må gerne give dem en stemme hvis I syntes om dem....

Jeg er nyt medlem af denne gruppe og håber I kan lide mit indlæg selvom det er meget anderledes..
Hans Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samler gamle supraer - hobby
  • #1   12. dec 2010 Jeg har det præcis lige sådan, bare med Autobianchi/lLancia A112.

    Jeg havde en den gang jeg var omkring 18-19 år og ville for et par år siden have en igen til hobby brug. Der fandt jeg ud af at der kun var 15-20 stk. tilbage i dk.

    Siden er det mere eller mindre blevet til en slags "redningsopgave" og det piner mig meget hver gang jeg ser en der er for dårlig til at renovere så den må hugges op.

    Jeg har hentet flere biler hjem fra udlandet og sat i stand og opbygget en fint netværk mellem A112 ejere og nogle Fiat 127 ejere da det mange steder er mekanisk den samme bil. Jeg tror jeg ved hvor de fleste A112ere findes i landet. Men bliver alligevel overrasket gang på gang når der dukker en "ny" en op på markedet. Der står altså mere rundt om i lader og haller, end man lige tror.

    Så du er ikke alene smiley


  • #2   12. dec 2010 Syntes der er et fedt indlæg, især når man har sin egen særhed som mig smiley

    Har og har altid haft, et uforklarligt afhænigheds forhold til Granada, har ikke lyst til at forkrome dem, men fortrækker dem som hverdags bil på trods af at det apsolut ikke er den bedste øknomi man kan vride ud af et køretøj! Men det vil jeg blæse på smiley

    Har 2 stk.Granadaer. Den ene er hverdags bilen og den anden(Som er rimelig sund stadig) står som reservedels bil, men har lidt svært ved at plukke den smiley

    Min Far er ligeså tosset på det feldt som jeg, da han nu er ejer af 3 stk Mercedes 280SE W116.........Og skal lige sige, at der er ikke nogen af dem der har veteranstatus, så vægtafgiften er noget han kan mærke smiley

    Så kan kun sige; At hvad hjertet banker for smiley


  • #3   12. dec 2010 Jeg har haft det sådan med ældre Celicaer (før 1982), men har desværre måtte sande at pladsen og tiden ikke er der til det mere, så nu er der kun en enkelt tilbage smiley



  • #4   12. dec 2010 Jeg er også medlem af supra klub og har været det siden år 2000 så jeg kender virkelig mange supraers historie og forfald også..
    Jeg har idag kigget på en lille peugeot 106 diesel til at køre på arbejde i ,, da jeg har 130 km daglig på arbejde , men kan ikke lige se hvor meget jeg sparer,, jo jeg sparer mange benzinpenge , men skal så betale en ekstra forsikring og vægtafgift og så tror jeg ikke der er sparet noget ...

    Min røde supra har jeg stillet i benzin forbrug og har været helt oppe på 13,3 km på literen ifølge triptæller.
    Justeringen har både givet flere kræfter og længere på literen... Normalt går en supra 2,8 max. 11 km på literen og i by ca. 8 km/literen.

    Til Jesper
    I Fredags holdt jeg ved siden af en ældre celica,, ( den model du kan lide ) og hilste på ham.
    Så igennem Randers kom han op på siden af mig,, en ældre mand og vi kom til noget køkørsel,, hvor han for sjov gassede op ,, han kendte nok også til min model supra ,,, det var lidt sjovt og spændende så jeg måtte lige lave en lille brænder til ære for ham hehe vi har kun det skæg vi selv sidder på hehe
    Håber jeg ser ham en anden dag... jeg påskønner virkelig de gamle ra 28 modeller.. de er kønne mini mustanger.
    HH
    HH


  • #5   12. dec 2010 Hehe sjovt smiley

    Har du været nede ved Supra Visby? Han har en del MA61'ere stående.

    Min far havde også 3 ma61'ere, men han er her desværre ikke mere.


  • #6   12. dec 2010 Er helt bidt af de gamle Fiat 12-7'ere smiley Specielt mk. 1.
    Har i øjeblikket 2 - En gul maskine som bruges til hverdag og en rød der er blevet restaureret, senest med ny motor (billeder dog ikke på bilgalleri). Lige pt er der dog ikke så mange penge i kassen da jeg er på skolebænken, men håber på at kunne få skrapt lidt penge sammen til et lille racer projekt til næste vinter..

    Ved ikke hvorfor jeg er vild med det gamle lort smiley Men den har sku bare en vis charme sådan en gammel tøffert..


  • #7   12. dec 2010 Nej , jeg har ikke været dernede...
    Desværre blev supraklubben delt op i 2 klubber pga. af en formand som ville bestemme selv ,, så nu har vi 2 klubber med få medlemmer i begge... til skade for medlemmerne .
    Men kender godt Dennis fra gamle dage med 1 supraklub.
    www.sonid.dk der er billeder fra vores træf.
    HH


  • #8   12. dec 2010 jeg ville gerne have fingerne i en datsun 120a f2 mine forælder hade en men da "den første" skrot pramie på 6000kr mener jeg det var i ca 1994 røg den desvære på huget den skulle have været lavet da den var næsten rust fri ,men jeg finder desvære nok ikke en her hjemme

  • #9   12. dec 2010 Hans Henrik R: Du er helt sikkkert ikke alene.....

    Jeg har det helt på samme måde med mine gamle Fiat biler.
    Havde det ikke været på grund af plladsmangel og manglende økonomi, så havde jeg helt sikkert flere......


  • #10   13. dec 2010 Anders A
    Jeg mener at have hørt i mine arbejdskollegaers nærhed om en fiat 127 som måske var til salg ,,, fik ikke helt fat i det men jeg skal være sammen med dem igen på torsdag,,, så vil jeg lige forhøre mig nærmere hvad det var med den fiat 127
    Er du evt. interesseret i sådan en ????
    Kender ikke dens stand ,, men jeg orientere når jeg får relevant info.


  • #11   13. dec 2010 Hans Henrik R: Har sendt dig en pm smiley

  • #12   15. dec 2010 Danny R.
    En mere til din samling hehe
    http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1141002

    HH


  • #13   15. dec 2010 Har luret den, men skal være en GL eller Ghia med 2,8i for at passe til gardinerne LOL ;-D

Kommentér på:
Samler gamle supraer - hobby

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce