{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.131 visninger | Oprettet:

For høj CO% og Lambda tal {{forumTopicSubject}}

Hej Honda Club

Jeg har en Civic fra 94 og har lige været til syn men den blev dumpet på CO% ved forhøjet tomgang.
og Lambda tallet står på 1,085 (Data 0,97-1,03)
(ny lambda-sonde og udstødningen er 100% tæt)
Hvad kan årsagen være til disse to ting???

På forhånd tak!
MVH Christian R.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For høj CO% og Lambda tal
  • #1   18. dec 2010 hvis du er uheldig kan en defekt toppakning også gøre den ikke spiller max.
    Men umiddelbart lyder det som om din udstødning er utæt et sted siden både lambdatal og co tal er for høje.. og er det noget uoriginal lambdasonde du har fået sat på????


  • #2   18. dec 2010 Som Kenned osse nævner det, så kan en uoriginal lambdasonde godt være årsagen til problemet.
    Da jeg købte min, sad der en uoriginal på....Den havde samme problem til syn som din, den blev så udskiftet til en original og wupti problemet var løst.
    Det jo en fint følende "symaskine" vi har med at gøre...he he smiley


  • #3   18. dec 2010 kan den uoriginale lambdasonde være årgasen til for høj CO% i forhøjet tomgang? smiley men ja det er en uoriginal lambda sonde der er blevet sat på.

    Men CO% kommer over 0,5 og svinger helt vildt


  • #4   18. dec 2010 så må jeg jo bare have en original sonde på da den jo er følsom smiley

  • #5   18. dec 2010 Det lyder lidt underligt.. For højt lambdatal er = mager blanding, men for høj CO er = for fed blanding?

  • #6   18. dec 2010 Honda KAN IKKE køre med uoriginale sonder..... har du en uoriginal sonde på en honda laver den en spænding mellem 0.2-0.8 mV
    Dette kan styreboxen ikke tolke på da den skal have en spænding mellem 0.2-0.8V og ikke mV..

    Jeg har lige haft samme probs på min, og jeg prøvede med 3 forskellige slags uoriginale sonder... også en denso sonde som er "original honda" men same shit..
    Hjalp først med de originale.

    Fejlen ligger i at styreboxen ikke kan "forstå" det signal sonden laver, men den lave spænding, og derved kan den ikke just. tænding/brændstofmængde og luft. derfor får du en Højt lamdatal ( selvom det skulle være mager blanding ) og en høj CO da den smider brændstof ind og ikke ved hvor meget luft den får... håber det er lidt forståligt det jeg skriver smiley


  • #7   18. dec 2010 Plambech - I<3JDM !
    Ikke noget med katten af gøre han har det høje lamdatal smiley det blander katten sig ikke i smiley


  • #8   18. dec 2010 Mr. Japanese
    Tak for en rigitg god forklaring og nu forstår jeg hvorfor den både er høj i CO% og lambda smiley

    Jeg prøver en original honda sonde og ser om det hjælper ellers vender jeg tilbage smiley

    Tak for de gode guldkorn

    MVH Christian R.


  • #9   18. dec 2010 Men lige hvad der gør at den sonde kun laver 0.2-0.8mV ved jeg ikke, da det er sonden der laver spændingen, men ja... lyder dumt, men det er mine egne målinger jeg bygger det på.. og jeg har måle alle sonder ens,

    Både direkte ved sonden og til Stel
    og fra Indgangen i PCM og til stel, samme resultat...

    Nu ved jeg ikke om der er 1 eller 2 ledninger på din civic, men min har 1 på en ( b16a1 motor ) og de laver selv sin egen spænding, men som sagt hvorfor den ligger i mV klassen på en uorig. og godt kan lave de rigtige spændinger på en original, kan jeg ikke svare på.

    Men mål lige efter inden du smidder 1mil. i en orig sonde.


  • #10   18. dec 2010 Ja det er det jeg mener, jeg kan ikke forklare hvorfor..

    If i do like this:

    Montere en uoriginal sonde ( her er jeg på en b16a1)
    starter motoren og varmer den om.
    Måler fra signal ledning på sonde til stel, svinger den = 0.2-0.8mV
    Måler jeg fra indgang på PCM = samme resultat.

    Klør mig i håret, og åbner en pilsner.....

    afmontere uoriginal sonde, og monter en original.
    Starter og varmer op
    Måler fra signal ledning på sonde til stel, svinger den = 0.2-0.8V
    Måler jeg fra indgang på PCM = samme resultat.

    Klør mig i håret, og åbner en pilsner, men jeg tænker WHAAAAT THE FUCK!.....

    Jeg tager den uoriginale sonde om montere på en helt anden bil.
    starter og varmer op
    Måler fra signal ledning på sonde til stel, svinger den = 0.2-0.8V
    Måler jeg fra indgang på PCM = samme resultat.

    drikker derefter ca. 5 pils, mens jeg prøver på at finde ud af hvordan det kan lade sig gøre... men det kan jeg ikke. smiley


  • #11   18. dec 2010 Men prøv selv.... og giv lige en feedback hvis i finder ud af hvorfor :))

  • #12   18. dec 2010 min Civic har en ledning på sonden men jeg prøver at se om jeg kender en der måske kender svaret på det smiley

    Hvis i spørger mig så er det lidt wired men en honda er jo også en underlig maskine på nogen punkter (en dejlig vogn) smiley


  • #13   19. dec 2010 Nej det har jeg ikke, men dette brude ikke lave den forskel, fra en uorig. til en orig. det skulle være det samme så smiley

  • #14   6. jan 2011 hej igen!

    Ja labmdasonden hjalp ikke helt på problemet med for høj CO% i forhøjet tomgang smiley og lambdatallet er stadig lige for høj nogen gange

    hvad kan der være galt ?

    MVH Christian R.


  • #15   6. jan 2011 jeg har prøvet at hælde en servicerens i tanken og har også renset min indsug for en lille måned siden! kan bare ikke få det til at hænge sammen smiley

  • #16   6. jan 2011 kan det evt. have noget at gøre med at jeg har K&N filter på ????

  • #17   6. jan 2011 jeg vil jo bare gerne have plader på bilen igen og jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor en orig. lambdasonde ikke har gjort en skid ???

  • #18   6. jan 2011 okay jeg prøver smiley tak

  • #19   27. jun 2011 har du fået den på plader endnu? smiley

  • #20   27. jun 2011 Ja den kom på plader i slutningen af januar smiley

  • #21   27. jun 2011 hvad var fejlen? smiley


  • #22   27. jun 2011 Olieforbrug samt en stoppet kat og ny sonde smiley

Kommentér på:
For høj CO% og Lambda tal

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce