{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.690 visninger | Oprettet:

Ventiljustering {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min Corolla tikker efterhånden ret meget fra motoren, og tænker umiddelbart at det er ventilerne der trænger til at blive justeret..
Den dumpede syn fordi den forurener for meget, og der er for meget uforbrændt benzin i motoren. Den arbejder ikke med 88 hk mere i hvert fald, og den går efterhånden kun 9-10 km/l..
Tror i det vil hjælpe på det, og er der nogen i vestsjælland der kan være behjælpelig med sådan en justering? smiley

Dennis.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ventiljustering
  • #1   27. dec 2010 Lambda sonde ??

  • #2   27. dec 2010 Lambdasonden er lige skiftet, selvfølgelig med en original..
    Det løste ikke problemet desværre smiley


  • #3   27. dec 2010 Har du udlæst fejlkoderne fra ECU'en ?

    Hvis den er gået i nødprogram (uden at motorlampen lyser, kan jo være død pære) kan det eksempelvis også tyde på en smadret bankesensor eller et dødt bankesensorkabel.
    Jeg har skiftet kablet i min, da det var færdigt...


  • #4   4. jan 2011 det er en ødlagt krumtap ... har lige brændt 2 motorer af med smadret ktumtap ... gå i gang med at lede efter en ny motor min ven ... ingen hjælp der ... det er dyrere at skifte plejlejer og slibe krumtappen end at finde og smide en ny motor i ...

  • #5   4. jan 2011 Øv... Hvordan kan du vide det?

    Så kan jeg lige så godt finde en ny bil? smiley


  • #6   5. jan 2011 fordi når en corolla tikke så er de ikke ventilerne ... først kom olietilsætning i bilen, tror det er en fortynder da det MULIGTVIS kan være for beskidt olie der har sat sig i ventilerne og lad den køre i 20 min i tomgang ... har lyden ikk ændret sig så kan du overveje en ny motor ... men sig mig en ting... når du er ved 3000 rpm, larmer den der ??? sådan en tikkendende gennemskærende lyd der ikke er for høj men kan høres ??? især i 1. & 2. gear ??

  • #7   6. jan 2011 Altså med en minimal viden, kan man sagtens høre forskel på om det er ventilerne der siger lidt, eller om den har taget en plejlleje.
    Har du haft den kørt under minimum på oliepinden?
    Hvis ikke, tror jeg nu ikke på det er plejllejerne !


  • #8   6. jan 2011 Den tikker ikke ved 3000 rpm i tomgang. Kun omkring 1000-1500 rpm.
    Der er sådan en gennemskærende lyd, kun i 1. og 2. gear, men den er ikke sådan tikkende. Den har dog sagt sådan altid, siden jeg købte den. 2 år/32.000 km siden.

    Der har altid været nok olie på smiley


  • #9   6. jan 2011 Så lad vær med at tænk mere over det . Du kan sagtens justere ventiler, hvis det er det du har lyst til, men den skal nok blive ved med at køre .

  • #10   6. jan 2011 Det regnede jeg også med..

    Jeg vil bare gerne have den til at køre optimalt, det er lidt kedeligt når den ikke engang yder de 88 hk smiley


  • #11   6. jan 2011 Er du sikker på den ikke yder 88 hk, og at du bare ikke føler den trækker en skid efter at ha' kørt i den noget tid ?

  • #12   6. jan 2011 Jeg har formået at køre omkring 90000 på smadrede plejlejer, og det er lige præcis den gennemskærende lyd der var så fandens mystisk for de fleste mekaniker jeg besœgte indtil jeg blåste hul på topstykket da stemplet røg ud på motorvejen. Ikke en særlig spændende oplevelse.

    Partner, bruger den olie mere end normalt?? Skal du hælde på hvert 3-4000 km. Mener om den er næsten tom efter de kilometer??

    Jeg ved ikke om yotaen har hydrauliske ventiler, men i det tilfælde så kan ventilløfteren have sat sig lidt fast i sit eget skidt, og det er en smal sag. Hæld noget oliefortynder eller hvad fan det nu er, tag til en automester og spørg dem, det gjorde jeg da jeg fik min nye bil, der var ventilløfteren smudset i beskidt gammelt olie, de kom noget væske o motoren gennem oliekapslen og lod deb køre 20 min så var lyden af ventilerne væk. Og er det løsningen, så skift olie og oliefolter med det samme, og brug 10-40 w, longlife fra valvoline tror jeg det hedder. Det fortalte samtlige mekaniker til mig at jeg skulle bruge på en bil der havde kørt mere en 160.000 km.


  • #13   6. jan 2011 I 4. gear går den ikke længere end 4.000 omdrejninger, så står den stille - førhen kunne jeg køre den i begrænseren i de fire første gear.

    Den bruger ikke mere olie end normalt - og skifter den hver 10.000 km.
    Jeg kører på Castrol Magnatec 10W-40. Jeg må prøve at smide noget olierens igennem - det kan være det hjælper.


Kommentér på:
Ventiljustering

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce