{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.155 visninger | Oprettet:

Startproblemer - what to do?! {{forumTopicSubject}}

Min gode 2.5 TD fra Mitsubishi er begyndt at strække. Jeg håber virkelig der sidder en med den kloge tanke der kan være med til at løse problemet - eller i det mindste finde frem til problemet.

Den har haft lidt svært ved at starte i et stykke tid. Jeg var sikker på det var gløderørene da det kom ca samtidig med det blev koldere. Dog er den startet hver gang. Så sker der det at jeg kører en længere tur så motoren er godt driftsvarm, stopper bilen i fem min og skal køre igen. Den vil på ingen måde starte! Starter kører fint rundt og den trækker også motoren fint rundt. Der er masser af strøm på batteriet. Frem kommer værktøjet og 2 dysser bliver skruet af - ved start kommer der ingen diesel igennem! Jeg tænker dieselfilter og slangen fra tanken bliver skruet af lige inden dieselfilter - og heller ikke her kommer der noget diesel! Da der så er gået ca 2,5 time og motoren er blevet helt godt iskold og det hele er blevet samlet forsøger jeg at starte igen - og den starter! Derefter starter den bedre end nogensinde før - i et par dage! Så går det ned ad bakke og seks dage efter laver den nøjagtig samme nummer - lang køretur, hurtigt stop, vil ikke starte, vente tre timer i kulden og starter fint! Er det så simpelt at det kan være dieselpumpen eller er der andre der har en idé til hvad det kan være??

HJÆLP modtages GERNE! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Startproblemer - what to do?!
  • #1   2. jan 2011 måske render diesel olien til bage til tanken hvis der er en lille utæthed ellers en revne i føde pumpen/hånd pumpen

  • #2   2. jan 2011 det er en dyse det der. det sten sikkert

  • #3   2. jan 2011 Når bilen er varm, er der jo mere kompression på, hvilket gør at det er sværere for starteren at trække den rundt. prøv at læg mærke til om der er lige så mange start omdrejninger på når den er varm som kold, hvis ikke så tjek stelforbindelsen til starteren, hvis den er go nok skal du måske ha renoveret starteren..
    Det er et kendt problem på mange diesel motore.
    hvis det var en utæthed i brændstof systemet ville det jo kun blive værre af at den står stille i lang tid..


  • #4   2. jan 2011 mads retter dig lige. der er altså mindre kompression på en varm motor end en kold

    da jern strækker sig når det varmt og trækker sig sammen nå det er koldt..


    det da en dyse der står åben nå den bliver varm. det set en million gange


  • #5   2. jan 2011 nu hvor jern strækker sig i varme, hvad tror du så lige der sker med stemplernes størrelse

  • #6   2. jan 2011 for helvede det børneviden du. en motor har altid mindre kompression driftvarm. og sådan er det.

  • #7   2. jan 2011 så siger vi det.
    Jeg har bar lige lavet en touran med nøjagtig samme problem som det han beskriver her. renoveret starter og så kører det igen.
    hvis det var fordi den ene dyse stod åben når den blev varm, ville den så for det første ikke gå af helvede til når den blev varm, og for det andet ville den vel starte og gå på de 3 andre ben.


  • #8   2. jan 2011 nej det vil lige nøjagtig ikke for der er den igang helle tiden fra kold jo..


    men når den så står og bliver kold åben kan den ikke starte, men jo i reliteten starter den vis han bliver ved med at tørne motoren længe nok.

    og som han selv skriver så trækker starten motoren fint rundt..

    en starter virker elller virker ikke. den er ligeglad om det minus 40 grader eller plus 40 grader. det bare en el motor..


    undskyld jesper s at jeg lige måtte bruge din tråd på at lære mads om simple tænkning.

    og mads lad nu mekanikeren lave sit job og gør du dit.

    og ja er ligeglad hvad du lige har prøvet. for en touran er med pumpedyse system ELEKTRONISK DIESEL CONTROL og ikke gameldags rækkepumpe 2 forskellige ting


  • #9   2. jan 2011 men jesper lad os da få et svar her ind når du finder fejlen


    og fortsat godt nytår


  • #10   2. jan 2011 dumme dumme mads.
    vi må da håbe at det er det med dysen der er problemet, for nu er der da ingen andre der tør at skrive hvad de har været ude for. for det passer jo alligevel ikke... i øvrigt har jeg ikke snakket om at starteren var påvirket af temperaturen.
    og jeg er udemærket klar over at en pd motor ikke er det samme som en med hverken række pumpe, eller rotationspumpe, men igen har det ikke så fandens meget med det problem jeg har været ude for at gøre. i
    Ps, det er ikke en række pumpe der er på den 2,5 mitsu motor der er tale om.


  • #11   2. jan 2011 Det er helt okay Morten B. Men for at få det helt på det rene så starter den fint når den er kold - det er kun når den er varm den ikke vil starte. Og den starter ikke ligemeget hvor meget jeg kører på starteren - jeg tømte et batteri + et ekstra her sidst uden at den kom igang. Den startede først de her ca tre timer senere da den var HELT kold. Men jeg skal self nok skrive hvad det er når fejlen er fundet. I første omgang tror jeg, jeg vil teste begge jeres meninger - det kan jo være en af delene, eller begge hjælper smiley Men flere muligheder modtages gerne! smiley

  • #12   2. jan 2011 det med en dyse der står åben kan du høre når du slukker bilen for har du en dyse der står åben stopper der ikk så hurtigt som normal

  • #14   4. jan 2011 Tak Missen - det kan også sagtens være en mulighed. Jeg tror dog måske jeg gennem en i familien der er landbrugsmaskinmekaniker har fundet frem til fejlen: De har et par traktorer om ugen der kommer ind med paraffiner i dieselen! Så det er det der bliver forsøgt denne gang - nyt brændstoffilter og en gennemskyldning i tanken, samt et additiv i tanken der hæver diesels frostsikring og nedbryder paraffiner. Udelukkes kan hvert fald dyserne og starteren i denne omgang smiley

  • #16   4. jan 2011 kender problemet og missen har ret. pil det fliter ud og prøv igen.. du kan fint kører uden. mvh chr

Kommentér på:
Startproblemer - what to do?!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce