{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.016 visninger | Oprettet:

SÅ KOM DE SGU. {{forumTopicSubject}}

Så kom de endelig mine penge fra AN Smidstrup. fik en lønseddela dem i går. den 5/1 2011. jeg fik så ringet til Sonny, for jeg havde ikke været i banken nogle dage, men har fået hvad de skyldte. så alt ved LG og 3f er stoppet for mit vedkommende. men ved så der er nogle der ikke har fået deres endnu, de må så fortsat kører sag mod dem, men ikke mig mere. godt nytår.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÅ KOM DE SGU.
  • #1   6. jan 2011 Tillykke med det. Så er dagen reddet... smiley

  • #2   6. jan 2011 Per : tillykke med det...

    Godt de tog sig sammen...


  • #3   6. jan 2011 Per : tillykke med det.


  • #4   6. jan 2011 Super, og tillykke... Og godt du lige nåede at male fanden på væggen!!

  • #5   6. jan 2011 Morten L K

    Du mener ikke, at det er ved at være på høje tid, at lønnen fra november måned ankommer?

    Hvis man er på røven og kassen er tom, så må man sgu tone rent flag og melde det ud. Havde man gjort det, så havde alt det her været undgået - AN ligger som de har redt!


  • #6   6. jan 2011 Morten s. helt rigtigt hvad du skriver, det var sgu ikke et øjeblik for tidligt at de tog sig sammen og kom til lommerne. der er nok nogle der er født med en guldske i munden, og som ikke har faste udgifter der skal betales. selv om pengene er kommet fra det gamle firma, har jeg stadig ikke en bønne tilovers for dem dernede, og får det nok heller aldrig.Jeg håber så bare nogle af de andre også får noget mønt......................

  • #7   6. jan 2011 Det var da dejligt at få pengene...

  • #8   6. jan 2011 Jo jo... Men så skal jeg måske også hænge alle dem ud der ikke betaler mig til tiden - som vel at mærke trækker den mindst lige så længe som AN.
    Og Ja, jeg kan jo også bare lade være med at køre for dem og hvad har vi. Men det er desværre sådan det er mange steder. Det er laaangt de færreste der betaler til tiden.
    Det korte af det lange er at jeg synes måske bare han var lidt for hurtig på aftrækkeren. Men sådan er vi jo forskellige.

    Og bare lige for at pointere det, så har jeg aldrig set skyggen af en guldske - min far gik selv konkurs for godt 15 år siden, så jeg ved udemærket hvordan det liv er. Lidt for godt.


  • #9   6. jan 2011 Morten.L.K

    Arj hold nu op....Du sidder og sammenligner en lønmodtager med selvstændige erhvervsdrivende....Det er sgu da det samme som at sammenligne pærer med bananer...


  • #10   6. jan 2011 Morten L. K

    Hvis du er selvstændig vognmand, så er det jo en af de ting der følger med. Men når man er ansat i et firma, så skal pengene/lønnen sgu falde præcis på dato´en!!!! Det SKAL bare være i orden. Og så vil jeg skide på om firmaet ikke har pengene, så må de bare udbetale lønninger som prioritet nummer 1, og så dreje nøglen bagefter hvis der ikke er råd til alle de andre udgifter....


  • #11   6. jan 2011 michael K
    Der kom du sgu først... Akkurat som du er vant til.... smiley


  • #12   6. jan 2011 Thomas....

    Du får det jo til at lyde som om det er en skidt ting at gøre...hahahaha


  • #13   6. jan 2011 Naaarrjj... Jeg vil ikke sige jeg sammenligner. Jeg mener bare det var liige hurtigt nok at male fanden på væggen.

    Så skulle jeg også hænge min gamle vognmand ud og true med bål og brand fordi min løn kom et par dage for sent, selvom de havde sagt de nok skulle komme???? I jeres verden - ja. I min - nej. Okay firmaet er måske officielt gået konkurs, eller betalingsstandsning eller hvad det nu var. Men det ændrer desværre ikke på at jeg synes det var lidt hurtigt at fare sådan ud. Men sådan er vi jo forskellige.

    Jeg tvivler da på det "nye" firma har den vilde kapital, altså er de rimelig afhængige af at der kommer penge ind på kontoen til d. 1. så de kan betale deres kreditorer - herunder deres ansatte. Er kreditmax nået, er der ingen der får penge. Heller ikke de chauffører som sikkert er temmelig afhængig af deres indkomst. Det er ikke noget den ene eller den anden i firmaet er herre over, det er banken.
    Dette er et tilfældigt eksempel, da jeg ikke har nærmere kendskab til ovennævnte firma.

    Vel kan vi nok blive enige om at lønnen bør - og skal - falde på aftalt dato, men det er squ lidt svært hvis ikke det er muligt! Og da hellere den kommer nogle dage for sent, end at vente 2-3 måneder på LG.


  • #14   7. jan 2011 Morten.....

    Der er ingen undskyldning der dækker over brudte løfter....Bemærk venligst at firmaet havde lovet pengene var der til tiden....

    Bevares, alle firmaer kan komme i likvide problemer, men så melder man rent ud af posen istedet for at holde folk for nar....


  • #15   7. jan 2011 godt at høer at per har fået hvad han havde tilgode
    har ikke en skid til overs for det firma dem på kontoret behander deres chaufføre som l.....
    så kan ikke tro de kan få nogen til at blive hos dem ret længe hvis de kan starte noget op igen
    jeg har kørt det jeg skal for dem
    så heller en anden vognmand
    tillykke med det per
    ps husk nu jeg har noget til dig når du kommer på mine kanter smiley


  • #16   7. jan 2011 Jeg fik lige at vide i går aftes, at en jeg kender lige er blevet ansat derovre... På trods af advarsler, så nu må vi se hvordan det kommer til at gå. Han mistede sit andet job, fordi AN havde overtaget kørslen, så nu har han fået job hos dem, og skal køre det samme, men kun til løn efter overenskomst, så han går lidt ned, men sådan er det jo. Man skal jo være glad for det man kan få i disse tider, hvis bare forholdene eller er i orden, så jeg håber da på det bedste for hans vedkommende.

  • #17   8. jan 2011 Hænge fanden på væggen fordi ens vognmand ik betaler løn til tiden, det er squ ens ret, er min løn ikke på kontoen senest d. 1. i måneden så holder bilen bare stille indtil lønnen er på kontoen, det måtte min tidligere vognmand så sande her den første januar. Det kostede ham så både en chauffør og en kunde. Det er squ den eneste måde de lærer det på. Mit liv er squ for kort til at lege bank for uduelige vognmand.

  • #18   8. jan 2011 Hans B

    Kunne ikke være mere enig! smiley


  • #19   11. jan 2011 Er også fuldstændig enig med hans der det ligger helt fast.. Det morten siger er noget pladder i min verden..

  • #20   11. jan 2011 http://www.transporttidende.com/index.php/dtt/artikel/lastbiler_fra_konkursbo_krer_fortsat/


    Der er sgu styr på sagerne må man erkende....


  • #21   12. jan 2011 Sagde jo at jeg havde mødt en af dem forleden.... smiley

  • #22   12. jan 2011 Jeg mødte også en i dag...

  • #23   12. jan 2011 Ved godt at der er enkelte herinde der forsvarer dem, men jeg må indrømme, at hvis de kører rundt uden tilladelse, så vil jeg sgu håbe at de får røven på komedie... De har underbudt en vognmand jeg kender, for at få hans kørsel, så nu har han fyret folk og solgt biler, og så kan AN ikke engang kører det lovligt, men kører uden tilladelse... Falliterklæring!

  • #24   12. jan 2011 Er der nogen der ved om de har fået tilladelser i det nye selskab?

  • #25   12. jan 2011 Ifølge transporttidende havde de jo fået nye tilladelser i forbindelse med konkursen imod betaling, men de var vist udløbet. Og de har ifølge trafikstyrelsen ikke bedt om nye eller midlertidige tilladelser efter.

    Så ud fra Transport Tidendes artikel, så ser det jo ud som om at de ikke har nogle tilladelser... Deres ref. er jo trafikstyrelsen, og de burde vel være Up to date...?


  • #26   12. jan 2011 jeg vil lige melde ind her. jeg VIL på ingen måder overhovedet tage AN SMIDSTRUP i forsvar. de har fået tilladelser igen, nu hedder firmaet bare ALFRED NIELSEN OG SØNNER A/S. det er Ole Tobiasen der står som ansvarlig leder på tilladelserne. de galdt fra den 21/12-2010 , han er ellers bare kontormand, men har været på skole, så det er helt lovligt at de kører videre, desværre.

  • #27   12. jan 2011 Undskyld for den da, jeg var lige inde og læse det link Mikael havde lagt på tråden. jeg har selv kørt på en af de nye tilladelser, men sådan nogle kan man jo sagtens selv producere, jeg må hermed indrømme, at jeg ikke tjekkede deres cvr nummer, sammenlignet med de gamle tilladelser. men de tømte da min tachograf med det gamle virksomhedskort, og læste det nye virksomhedskort ind i den bagefter, heller ikke her tjekkede jeg noget, men gik ud fra at dette var helt legalt. så nu er jeg også kommet i tvivl om de har helt lovlige tilladelser, men som der står i transporttidende er der ikke nogle i firmaet, kan så bare håbe at dette bliver opdaget snarest, for andre vognmænds skyld, ellers er det jo ikke noget problem at blive vognmand.

  • #28   12. jan 2011 Det kan jo altså sagtens være, at det nye selskab har fået tilladelser, men at man ikke har fået ændret navn på bilerne.

  • #29   12. jan 2011 Det er da absolut en milighed. Er jo set før, men mon ikke at medierne har gravet lidt i det? For firmaet skyld må vi da håbe at de har styr på sagerne, men for mit vedkommende kan jeg sige at jeg ikke har medlidenhed, hvis de bliver knaldet for at køre uden...

  • #30   12. jan 2011 Jeg tror ikke de laver om på de gamle biler, men køber de nye kommer der nok til at stå ALFRED NIELSEN OG SØNNER A/S, Jeg mener altså også de har tilladelserne i hus, men hvor mange de så har fået, skal jeg absolut ikke gøre mig klog på, for det er noget jeg ikke aner en bjælde om. det kan være fordi der er nogle der har set eres biler, uden at der er lavet om på skriften, og de så dermed mener de ikke har rent mel i posen. men der er vel ingen der er så dumme at drive vognmandsfirma, uden at have de nødvendige tilladelser til dette, jeg har personligt ikke hørt om nogle. er der nogle her der kender noget til TERMOTRANSIT, er de gode nok at kører for, er blevet opfordret til at ringe til dem snarest, men kender ikke noget til dem................

  • #31   12. jan 2011 Per

    Thermo Transit er vel fine nok hvis man kan li at køre køl og export. Det er mit indtryk, at man som dansk chauffør skal være ret glad for at køre især Norge og helst nord og vest Norge. Hvor mange danskere de har der kører syd på aner jeg ikke.


  • #32   12. jan 2011 Kender ikke noget til Termotransit. Men prøv det og se hvad der sker. Men kan godt følge dig i, at det også er rart lige at have følehornene ude.

    Men med hensyn til AN, så kan jeg oplyse at jeg ikke har snakket med ham jeg kender, der lige er begyndt at kører for dem, men jeg ved at han har fået en hvid Volvo uden skrift eller noget på...


  • #33   13. jan 2011 De har 30 tilladelser. Så nu håber jeg bare de får det til og kører..

Kommentér på:
SÅ KOM DE SGU.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce