{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.503 visninger | Oprettet:

At sælge biler uden afgift? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål der umiddelbart virker meget banalt, men kommer fra en dybere forvirring ang. salg af biler.

Jeg er godt klar over hvordan afgiftssystemet fungerer i Danmark, det er ikke det.
Men hvordan kan det være at folk sælger tidligere dansk indregistrerede biler uden afgift?
Er det fordi det er muligt at få flere penge for sin bil hvis man får afgiften ud inden salg eller hvad er lige dynamikken i det?

Er der ike en af jer hajer der kan forklare hvad tanken bag det er.

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sælge biler uden afgift?
  • #1   19. jan 2011 De fleste tidl. danske biler uden afgift er totalskadede biler, for der udbetales værdien samt afgiften. Hvis bilen senere vælges genopbygget så skal afgiften betales igen.

Uskadede tidl. danske biler er nok tættere på fusk eftersom man skal dokumentere bilen er solgt til udlandet for at afgiften udbetales. Skat tager så også 15% af afgiften når den trækkes ud af et køretøj.

Hvorvidt den så kan registreres igen på dansk jord er jeg i tvivl om.

• #2   19. jan 2011 En bil der er blevet exporteret fra DK kan godt hentes ind igen, men så skal der falde ny afgift. Om som du selv skriver, så tager Skat 15% når du udfører den, så det er en dårlig forretning.

Jeg tror også mest på det med at den har været totalskadet...

• #3   19. jan 2011 Så det folk gør er at opkøbe totalt skadede biler og reparerer dem og så sælger dem uden afgift?

Synes jeg ser utroligt mange biler hvor folk skriver at bilen har kørt i dk fra ny men at de sælger den uden afgift, det i så siger at der måske er fusk involveret?

tænkte også på om det kan være fordi folk har brug for hurtige penge og fusker sig til afgiften, da bilen nemt kan sælges uden afgift bagefter.

• #4   19. jan 2011 *TG Middelfart* Xionz

Ekko

• #5   19. jan 2011 Der kan også være tale og flexleasede biler.
    Hvis de ikke betales fri direkte efter en flexleasing, skal der betales fuld afgift !

Kommentér på:
At sælge biler uden afgift?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce