{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.764 visninger | Oprettet:

Såå nu fik jeg endelig skiftet fjeder {{forumTopicSubject}}

Såå nu fik jeg endelig sat mine nye bagfjeder på som jeg købte for snart 5 mdr siden
(ja har haft travlt med alt muligt andet)
men fandt så ud af at grunden til min hang lidt med røven var ik pga mine fjeder var sunket sammen,
det var sku pga begge bagfjeder var knækket,
den øverste vendning var simpelt hen knækket af,
ps..det ta ca 1 time og skifte sådan 2 fjeder med en værksteds dunkraft og hånd skralle og ringgaffel nøgle,
jeg hade ellers luft værktøj til rådighed men turde ik og ta changsen og bruge det for hvis man lige få smadderet et gevind på støddæmperen kan man jo ik bare køre ned til sin lokale VW og købe et par nye støddæmper,
så jeg lavet arbejdet på den sikker måde med håndværktøj,
det var rigeligt at en af boltene der holder støddæmperne i bunden knækket
(ved hånd-fod kraft)
jeg sad på gulvet og skubbet med foden og så knækket den,
det er så heldigvis en løs bolt med løs møtrik på den anden side så jeg kunne banke den ud med en dorn,
pps..man behøver ik engang og pille baghjulne af for og pille støddæmperne af
(så det gjordte jeg selvfølig ik, gider jo ik og lave unødigt arbejde..he he)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Såå nu fik jeg endelig skiftet fjeder
  • #1   20. jan 2011 He he.. Dovenskab.. Syntes godt nok det var lettere med hjulene afmonteret..

    Jeg skiftede alle mine på en gang.. (altså en af gangen) 3 ud af 4 var knækket. (også en foran)


  • #2   20. jan 2011 he he jep,
    min er faktisk stadig 1cm højre foran end bag på men jeg har jo så os byttet den bette dunkraft og værktøjs sættet ud med en forstærker og en 10" sub og en af de der små værksteds dunkrafter og en moment nøgle,
    og de ting vejer jo lidt mere,
    så mit umedbarte bud må være at den normalt er lige høj for og bag,
    men kan godt li at din er højre bag i,
    jeg har overvejet lidt og hæve min 20-25mm bag så den bliver 10-15mm højre bag end for


  • #3   20. jan 2011 He he jeg havde så overvejet at sænke støddæmperen bag til normal højde igen.. (han lavede forberedt den så jeg kunne)
    Men omvendt skal også have lidt anlæg i den så måske mindre klogt at sænke for meget.

    Men er den så blevet lidt højere igen bag?
    Hvor måler du den 1cm?


  • #4   20. jan 2011 jeg måler fra skærmkant-forøger og ned til jorden
    den er ca 77½ for og 76½ bag (med 205/55/16 vinter dæk)
    (din burde så være et par mm laver hvis du stadig har dine 225/55/15 sommer dæk på)
    ps..ved godt at hvis det er rigtigt skal man måle fra skærm til fælgens center,
    men center på mine fælge sider ca 5cm længer inde end fælge kant så det kan ik lade sig gi sig..he he


  • #5   20. jan 2011 Tror nu ikke det giver det store udslag ;o)
    Jeg har sat vinter hjul på min med Golf4 standart 15" dæk. De er perfekte til bilen. Kan sku ikke lige huske højden. Men de er 195 brede. og er 5 højere end standart. Men det gør jo ikke noget til vinterhjul.

    Det var satmer sjovt at acc fra de andre i lyskrydsene her da der var meget sne..
    Fik af vide af en kammi der kørte nogle biler bag mig at det så sygt godt ud når jeg lagde fra og røven slogt en smule til den ene side og jeg bare forsvandt :o) Feeeeedt...


  • #6   20. jan 2011 hvis det er dem du ringet og spurte om de kunne være der så er det 195/65/15
    (det er os den str golf 4 køre på)
    ja de er 6mm højre end dine 225/55/15 og 2.6mm højre end mine 205/55/16


  • #7   20. jan 2011 Det rigtigt... Så på tankdækslet at den også kan køre på 195/60/15.
    Det er sådan det var..
    Men 205/55/15 (mener jeg) er standart til Crome modellen.


  • #8   21. jan 2011 195/60/15 er til normal udgaven,
    black&chrom er født på 205/60/15

    Die technischen Daten des Golf Country

    Motor 1,8 l-Vierzylinder-Motor mit 98 PS (72 kW), Katalysator, 5-Gang-Getriebe
    Motorkennbuchstabe 1P

    Antrieb Permanenter Allradantrieb mit Visco-Kupplung

    Abmessungen
    Länge 4255 mm
    Breite 1705 mm
    Höhe 1555
    Radstand 2480 mm
    Spurweite vorn/hinten 1435/1443 mm
    Bodenfreiheit 180 mm
    Wendekreis 10,5 m
    Gepäckraumvolumen 280/1230 l
    Rädergröße 6 J x 15 (Normal- und Allround-Version)
    7 J x 15 (Chrom-Sondermodell)
    Reifengröße 195/60 R 15 (Normal- und Allround-Version)
    205/60 R 15 (Chrom-Sondermodell)

    Gewichte
    Leergewicht 1245 kg
    Zul. Gesamtgewicht 1640 kg
    Zul. Achslasten vorn/hinten 870/810 kg

    Höchstgeschwindigkeit 155 km/h

    Beschleunigung
    0-80 / 0-100 km/h 8,2 / 12,3 s

    Kraftstoffverbrauch Normalbenzin, bleifrei
    bei konstant 90 km/h 8,5 l
    bei konstant 120 km/h 11,4 l
    im Stadtzyklus 11,9 l


  • #9   21. jan 2011 Sjovt at Crome modellen lige skal køre på højere dæk..

    ******************************************************************************
    Kraftstoffverbrauch Normalbenzin, bleifrei
    bei konstant 90 km/h 8,5 l
    bei konstant 120 km/h 11,4 l
    im Stadtzyklus 11,9 l

    Og det er ikke Km/L.. Det er L pr 100km

    Skulle nemlig lige til at sige at jeg har da ikke haft min over 10km/l og her til vinter har den nok ligget godt under 7km/l.


  • #10   21. jan 2011 ja, altså godtnok køre dfen på 1" breder fælge men den burde køre på laver profil nå det er breder,
    jep, sidst jeg tanket hade jeg kørt 7kml og forgi gang 6,8kml
    (men det er så os ren bykørsel)


Kommentér på:
Såå nu fik jeg endelig skiftet fjeder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce