{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

renovering af automatgearkas, COUPE {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en audi coupe fra 90, det er en 2,3 20v (7A) med forhjulstræk og automatgear(ASC)

Jeg skal med alt sandsynlighed have renoveret automatgearkassen, har fået et par forskellige tilbud på det, de ligger mellem 20.000 og 25.000 kr.

Hvis jeg er uheldigt skal transmitionen også skiftes eller renoveres, og hvis det kan findes, koster det ca 20.000 udover renoveringen af gearkassen, har jeg fået afvide...

Jeg har snakket med bk auto i Aarhus og autogearnord i brønderslev, de er begge lidt dyre syntes jeg, men sikkert også gode. Men jeg vil gerne undersøge mulighederne inden jeg beslutter hvad jeg gør.....
Jeg har kigget efter nogen i nordtyskland der kan renover den, men kan ikke finde nogen...????

En anden mulighed jeg har overvejet hvis det bliver for dyrt at renovere tingene, er at finde en hel bil magen til i Tyskland, (men der er ikke mange af præcis denne model), og så tage det jeg skal bruge.
evt en anden motor og gearkasse(måske en V6) men det er også et stykke arbejde...

Forslag til løsninger modtages meget gerne....
På forhånd tak....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  renovering af automatgearkas, COUPE
  • #1   3. feb 2011 Af nysgerrighed, er det den Guld farvet, der har været til salg en del gange herinde?

Den kiggede jeg nemlig engang på, den gang var der også noget galt med automatboxen, men det virkede dog mere som om, at den skulle justers i selve gearskift systemet.

Såfremt det er den samme bil, og det samme problem endnu smiley

• #2   3. feb 2011 he he... ja det er det.... det kunne da være lækkert hvis det var så enkelt... det vil tiden vise. Mekanikeren før lov til at prøve det, plus at skifte olie, inden gearkassen og transmitionen ryger afsted for at blive vurderet, men jeg vil bare gerne prøve at forberede mig på hvad mine muligheder er, alt efter hva retning projektet går i?
    Bilen har kun gået 219.xxx

• #3   3. feb 2011 Af hvad jeg kunne se (som mekaniker) skulle den bare justers.
    For såvidt jeg husker var der noget bøvl med at sætte den i bak-gear så skulle man holde på gearstangen for den gik i indgreb

Samme problem endnu ?

Men det sagt, så en anden ting, hvor mange HK lovede sælger den havede da du købte den ? smiley

• #4   3. feb 2011 ja det med bakgear´et er korrekt, plus at den giver et højt knunk når den går i bakgear...
    Derudover vil den ikke skifte i drive, det virker som den kører i 3 gear...

• #5   3. feb 2011 Problemet med bakgearet er nok kontaktsættet der er slidt. Det bagerste ophæng på kassen er også et svagt led. Lur lige på det..

Du kan vist ikke rigtig justere det store på sådan en kasse..

Jeg Gav 22500kr for at få renov. min ved BOS.dk;-)

• #6   3. feb 2011 Problemet er med 70% sikkerhed kontaktsættet der er i stykker..

• #7   3. feb 2011 okay, har du nogen ide hva det koster, bare cirka? og om det er til og finde?

• #8   3. feb 2011 Mit bud er 2500-5000. Men mener du skal have gearkassen ned. Ophæng koster 350kr.

Kommentér på:
renovering af automatgearkas, COUPE

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce