1.402 visninger
|
Oprettet:
W124 aut. Ingen forskel på S/E. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er igen igen igen gået over til at køre W124. Er åbenbart afhængig af den :-).
Der er dog et problem med bilen. Der er ingen forskel på om jeg kører i S eller E i gearkasse indstilling. Jeg ved ikke hvad den kører på nu, men tror det er S, da den skifter ved lidt høje omdrejninger. Er der nogen der ved hvad der kan være galt eller hvor jeg skal lede efter fejlen. Tror næppe det ligger i selve kontakten, men ligger længere inde i systemet.
Det er en 93'er E220.
Tak
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.871
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 202
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.871
For det første er der ikke nogen regel om at E starter i andet gear i alle tilfælde. Som jeg kan læse det, er det vidst forbeholdt de kraftigere motormodeller. Det gir jo mening.
For det andet kan det vidst justeres på et kabel, hvor man vil ha den til at starte. Jeg har ikke kigget i den her bil endnu, men det kabel kender jeg godt fra tidligere modeller jeg har haft.
nov 2005
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 9 Emner: 13 Svar: 256
så var der een der havde sat knappen i E...
så da jeg fik den tilbage i S igen.. så skiftede den fint gear..
og min starter IKKE i 1'ste gear.. med mindre jeg tvinger den (kickdown) eller op af stejl bakke.
så JO.. den kører længere ud i gearene.. hvis det er det man har JUSTERET den til..
mvh Michael.
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Og ja selvfølgelig er der forskæl på om den står i E eller på hvordan den skifer gear i omdrejningnerne.
i E skifter den tidligere op i gearene.
Noget helt andet er at man behåver ikke at aktivere kickdown knappen i stilling "S" for at starte i 1 gear, alle starter i 1 gear hvis man bare træder speederen ned over 3/4 gas i stilling "S" og man vel og mærke har justeret gearkassen korrekt.
Justeringen på kablet er ikke en "sådan kunen jeg godt tænke mig den skal gøre justering" den skal justeres som forskrevet for at virke hensigtsmessigt korrket i alle tilfælde.
og til sidst:
"S" = Standart
"E" = Economic.
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.871
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Jeg har set problemmet en del gange før og det har alle gangene bare været kontakten.
Dette skyldes typen af kontakt som er en glide/skyde kontakt som slides hurtigere end normale klik knapper.
Dette er også grunden til at den på W210ere er udskiftet til en vippe/klikke knap som ikke slides lige så hurtigt, eller på samme måde.
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.871
Hvad kan de så være?
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Men hvis det ikke er det, så har du brud på dine ledninger til din kontakt.
Du kan evt. prøve at luse dig ind på stikket til gearkassen og se om du kan gøre det derned, hvis ikke, så er det inde i gearkassen, hvis det kan, så er det dit lednings net.
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.871
W124 aut. Ingen forskel på S/E.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside