{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

Valg af topstykke/manifold til Golf 2. {{forumTopicSubject}}

Er endnu en gang ved at lege lidt med en gammel Golf 2 GTI 8v og har nu fået renoveret en 2E bund, så den står som næsten ny. Spørgsmålet er så om jeg skal bruge 2E toppen, eller evt. G60 top, eller det gamle GTI topstykke med de mekaniske ventiler. Har alle tre til at ligge.. Topstykket(rne) skal selvfølgelig modificeres og vil derfor bruge det som er bedst egnet.

Så hvilket vælger jeg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af topstykke/manifold til Golf 2.
  • #1   6. mar 2011 alt efter hvor voldsomt det skal være ville jeg vælge den med mekaniske løfter for så har du fodelen med den kan tage en helvedes masse omdrejninger uden og døje med ventilerne begynder og svømme og der kan jo bygges større ventiler osv i

  • #2   6. mar 2011 nå så vil du prøve igen smiley
    toppen med de mekaniske ventiler, har de store ventiler ligesom G60 toppen, så er valget bare hvor mange omdrejninger du vil køre med smiley hvis den skal meget over 7500omdr, ville jeg tage den mekaniske smiley


  • #3   6. mar 2011 jep smiley mange omdrejninger- mekaniske løftere. ellers risikerer du de sejler ( ikke kan følge med omdrejningerne)

    men hvis den bare skal køre nogenlunde normalt, så tag et med hydrauliske. de er vedligeholdelsesfri i den forstand du ikke skal justere dem ind når de slides.


  • #4   6. mar 2011 Ellers ka man bare sætte de mekaniske løftere over i G60 toppen

  • #5   6. mar 2011 Jeps jeg prøver igen, på en ny blok.. Har sat mit 20v abf lidt i ro, for det går ikke helt efter planen og så kan jeg lige så godt få lavet det her færdigt smiley Men gider ikke til at montere større ventiler, for tror næppe at det giver noget brugbart, kontra udgifter, når det bare er na-tuning smiley Men vil gerne have den op og kysse de 8000 omdr. som max., så valget bliver jo nok det gode gamle mekaniske topstykke smiley

  • #6   10. mar 2011 det kan du sgatens med hyd.løft. det køre jeg med. men den vil tilgengæld så heller ikke mere.!

Kommentér på:
Valg af topstykke/manifold til Golf 2.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce