Hejsa. Ny i gruppen og nysgerrig. {{forumTopicSubject}}
Hejsa. Jeg har lige købt en 97 Galant stationcar 2.0.
Jeg har altid synes den model har været skide flot.
Og jeg er da også utrolig overasket over hvor meget udstyr der er i sådan en.
Har kikket lidt rundt i gruppen og kan se at jeg ikke er den eneste der bøvler med uret mister tiden
Men ud over det har jeg nogle specifikke spørgsmpål og nogle gennerelle jeg gerne vil stille til jer
Jeg har en lille fejl på min.
Jeg ved godt det kan være en million ting men kan jo være mange har prøvet det og ved hvad det kan være.
Den står utrolig lav i tomagang. helt nede ved en 650-700 stykker. Og den kan engang imellem lave en udsætter ved lave omd. Jeg har en mistanke om jeg skal have skiftet tændkabler da jeg får stød bare jeg rør ved dem. Men jeg går ikke ud fra det skyldes den lave tomgang, men måske de enkelte udsættere.
Nogle der ved hvad det kan værev det med tomgangen?
Og så vil jeg gerne høre om nogle kan give mig et heads up på hvad jeg skal være opmærksom på med sådan en Galant.
Hvad er deres svagheder sådan rent teknisk, har de nogle børnesygdomme og lign.?
Og nå ja, er der en der gider at fortælle mig hvilke sokkeltyper den kører med i forlygterne og tågelygterne?
Det gælder både for nær / flern / positions lys.
Jeg har nemlig et par døde pærer
Og så ang tågelygterne. Kan det passe de skal lyse meget skarpere end alm nærlys? Jeg synes nemlig mine er utrolig skarpe i forhold til alm tågelygter.
Håber ikke det er alt for stor en omgang
Håber der er nogle venlige hoveder med en masse viden derude
Mvh. Jan K
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Mht. tomgangen - start med at rense gasspjældet grundigt. Det plejer at hjælpe. Ellers kan man selv justere tomgangen, men det kan kun bruges som den eller sidste udvej....
H7 for nærlys
H1 for fjernlys
H3 for tågelys
BA9s for positionslys
Baglygter/stoplys er helt specielt. Dem køber man som regel hos Mitsu.
Tågelygter skal have en H3 55W pære. Selvfølgelig, hvis yidligere ejer smækket 100W i dem, så lyser de nok skarpere. Men det burde de ikke gøre...
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.207
Er der ellers ting man skal være opmærksom på?
Har lige skiftet en forlygte pære men lagde mærke til at den der "sokkel" pæren skal sidde er fuldstændig ædt op af ir og lign. Det samme er stikket, så blev helt i tvivl om pæren overhovedet var i stykker da jeg var nød til at vrikkke med det for at få pæren til at lyse.
Kan man få sådan nogle sokler og stik eller skal jeg til en hugger?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Håber ikke, at du har smidt den gamle pære væk, for det er 99% ikke dens skyld, at der ikke var lys i, men fatnigen.
Jeg har en masse af dem liggende, så hvis du betaler forsendelsen, kan du få den gratis som en velkomstgave, haha
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.207
Det lyder til du har ALT til at ligge til de her kære mitsuer. Har du din helt egen Galant ophug kørende??
jun 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 17
Ved ikke om du har fundet svar på det med uret, men det er meget nemt at lave, hvis man har lidt snilde og en lodde kolbe..
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.207
Jo har godt set hvordan man selv laver dem Men det er ikke så slemt med min. Den "glemmer" bare tiden hvis man ikke kører i den hver dag.
Er der egentlig nogle af disse modeller der har køre computer eller såkalt info center? til at se forbrug pr km og sådan? Er der nemlig ikke i min, men kom til at tænke på om det kunne fås?
jun 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 17
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.207
*440hk Galant VR4 *
Du skulle ikke ligge inde med sædevarme elementer?
Jeg synes mine virker meget "dovne" , sys kun jeg mærker varme i ryggen.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Så det er nok enten ny sæde, eller ny siddehynde...
Men jeg har altså varmeelementen liggende, hvis du tør gå i krig med dem:)
Mht. stikket til nærlys: du kan købe denne her...
http://cgi.ebay.co.uk/H4-472-headlamp-bulb-Repair-plug-connector-Wires-/380321003636?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item588ce5f874
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.207
Nu har jeg haft fingrene i motoren på den og lavet et stort service, og har renset gasspjældet på den. Det hjalp meget på den meget lave tomgang.
Men jeg står nu i den situation at jeg skal have grundindstillet / nulstillet den, da den har lidt svært ved at finde ro. Den står nu og flakker lidt omkring de 1000 omd og 1200 omd.
Men ved du hvordan det skal gøres?
Skal jeg have en tester på eller skal det gøres manuelt?
Har hørt noget om at man skal afmontere batteriet og lade den stå i tomgang i et hvis tidsrum for at grundstille den.
Mvh Jan
P.s Er der nogle der ved om man kan få 60mm sænknings fjedre til sådan en mitsu. Kan kun finde 40mm. Og jeg synes den er allllllt for høj foran, så vil gerne lidt længere ned en 40mm -->Uden at skulle bruge gevind <--
jun 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 17
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.207
Har du oplevet den skraber på bunden da?
Kunne godt være det jeg bare skulle tage en 40/30. Ville bare gerne have haft en 60/40 da jeg synes den er alllllt for høj foran
jun 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 17
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.986
Mht sænkningen... Så vil jeg ikke anbefale at gå længere ned end 40mm. I forvejen 40mm vil ændre så meget på camberen, at du vil have tendens til at hoppe sidelæns over de fleste kloakdæksler, men med 60 bliver den livsfarlig i vådt og glat føre, medmindre du får justeret camberen samtidig. Og ja, med for lille ET på fælgene vil du også skrabe på bagskærmene ret nemt
apr 2006
Følger: 34 Følgere: 32 Emner: 40 Svar: 673
dec 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.207
Vil gå på udkik efter noget 40/40 eller 40/30 så
Det der avance noget? kan se mig frem til det er noget originalt.
Kan det fås andre steder end ved Mitsubishi (hvis det da stadig fås)
Kan det passe der er nogle modeller der har en meget større "bule" i motorhjælmen? synes jeg det ser ud til på nogle profiler? Eller er det vare synsbedrag?
Hejsa. Ny i gruppen og nysgerrig.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside