1.283 visninger
|
Oprettet:
Saab 9000 turbo {{forumTopicSubject}}
har et problem med at den blir for varm ved tæt trafik og by kørsel når vi holder stille og køre mellem 40-50km/t
den når ikke det røde felt men kommer der op af så blæseren starter
apr 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 290
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 6 Emner: 568 Svar: 2.066
apr 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 290
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 6 Emner: 568 Svar: 2.066
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 5
apr 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 290
jun 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 249
Det kan også være dit relæ som er defekt. Altså den som styre hvad for et trin din blæser skal køre med.
Men ja som i andre siger. Blæsern starter kun når motore temp bliver for høj. Ellers lad være med at holde/køre helt oppe i røven på den foran ; )
jun 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 249
Eller defekt vandpumpe.
Der er mange muligheder ; )
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 6 Emner: 568 Svar: 2.066
jun 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 249
Nu er jeg ikke så kendt inden for 9000, men ved ihvertfald på min 900, der sidder der sådan et relæ som styre hvad for et trin den skal køre på.
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 6 Emner: 568 Svar: 2.066
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 6 Emner: 568 Svar: 2.066
jun 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 249
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 6 Emner: 568 Svar: 2.066
jun 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 249
Prøv og snak med din lokale saab mand. Det er nemmer at udlukke ting når man står ved bilen.
Har du prøvet af fyre den af altså køre over 140 ? Har haft et problem med en vens. den gik i nødprogram ved 160. Det var hans termostat som ikke virkede. Den var defekt.
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 6 Emner: 568 Svar: 2.066
jun 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 249
Hvis der er to blæser, så er den ene til AC og den anden til motoren.
Blæseren til AC tænder når tempraturen bliver for høj på højtryk siden på dit ac anlæg. Den sørger for at du for et tryk fald fra kompressern ned til til din condenser. Der sker et tryk fald på 10 grader. Hvis ikke din blæser til ac køre så skal du tjekke dit system. Det kan være der skal efterfyldes væske eller ligende på anlæget.
Ellers din lokale SAAB mand, Han sætter testeren på og så kender du fejlen. Hvis det skal være her og nu, så prøv SAAB Klub Danmark.
Saab 9000 turbo
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside