Defekte spacere {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har brug for jeres hjælp i en lille "tvist".
Jeg har for nylig monteret mine sommerhjul på bilen og i den forbindelse afmonterede jeg min 10 mm spacere m/centrering da sommer/vinterhjul har forskellig indpresning (ET).
Under processen ødelagde jeg spacerne foran, centreringsdelen faldt simpelthen af, selvom jeg var yderst forsigtig da jeg tog hjulene af. Men der skete ikke noget med spacerne bagpå!
Vinterfælgene der sad på, sammen med spacerne, er originale 17" Sternspeiche 105 og de har naturligvis været monteret efter forskrifterne med momentnøgle. Spacerne er købt specifikt til min bil (E46 fra 2005) hos KOED.
Spacerne er under 6 måneder gamle.
Her kommer mine spørgsmål:
- Har nogen oplevet noget tilsvarende?
- Har nogen kørt med 10 mm spacere med centrering på deres E46, uden at dette er sket (jeg VED tilfældigvis at H&R laver 10 mm spacere med centrering som kan sidde på en E46 uden problemer)?
- Mener I ikke også at det må være KOED's ansvar hvis fx produktet har været for dårlig i alukvaliteten, eller hvad det nu kan være?
KOED mener selv at når man montere spacere på en bil er man i gang med en "ombygning" og derfor er man selv ansvarlig. De mener desuden at problemet skyldes at navet har skubbet den yderste del af centreringen af under montage - på trods af at spacerne er udvalgt specifikt til E46 via deres hjemmeside og at de i øvrigt gled stille og roligt på under montage - der var ikke noget her som gik i stykker!
Se gerne i mit fotoalbum hvor jeg har taget billeder af de defekte spacere.
Jeg er spændt på at høre nogle holdninger og erfaringer fra jer.
Vh og god weekend
Martin
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.494
Men nej har aldrig set spacere gå til på den måde.
Har nogle 20mm magen til dine og har ikke haft problemer med de sad fast.
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.494
Har tit brugt spacere uden centrering uden problemer på diverse bmw modeller
Defekte spacere
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside