{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.224 visninger | Oprettet:

Tommy B
VIP
Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551

Polering af fælg(kanter) Kbh {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Jeg har tænkt lidt på at begynde at tilbyde polering af fælgkanter (og hele fælge, men ved ikke om det er noget jeg vil lægge ud med), da jeg ikke er af den opfattelse, at det er noget som der er særlig mange der gør sig i, i Kbh.
Er det forkert antaget? Er der steder hvor dette gøres, som jeg bare ikke har hørt om? Gider selvfølgelig ikke gå i gang med noget, hvor det er umuligt at få en fod inden for, hvis i ved hvad jeg mener smiley

Jeg kender kun til fælgsmeden i Ringsted, som er den nærmeste der roder med den slags.

Udover det, hvad ville folk selv mene var en fair pris for sådan en omgang? F.eks. polering af fælgkanter, eller en helpolering af fælge? Har fået priser oplyst hos LM Opretning før, og synes godt nok det var en pebret omgang, og vil personligt mene at det kunne gøres billigere, så længe det ikke er noget jeg skal leve af selvfølgelig.
Udstyret har jeg allerede, så det er ikke fordi jeg skulle lave en særlig stor investering, hvilket også er årsagen til at jeg har lidt mere mod på at give det et forsøg, hvis der altså overhoved er et behov for den slags i vores herlige hovedstad.

Kom glad med lidt svar, så jeg kan finde ud af om jeg skal gøre et forsøg eller ej! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polering af fælg(kanter) Kbh
  • Tommy B
    VIP

#1   12. apr 2011 Forresten har jeg også den mulighed at få lakeret fælgene samtidig, da udstyret står på min kammerats værksted, hvor han er vognmaler. Det ville måske også være en fin idé at tilbyde hele pakken på samme sted?

• #2   12. apr 2011 Jeg har hørt at det koster 500 kr pr. Fælg i Ringsted..

• Tommy B
    VIP

#3   12. apr 2011 Prisen i nævner hos Ringsted er også tæt på den jeg har fået oplyst, men det er dog uden moms, hvilket man lige skal tage med i beregningen smiley

LOCO, det med at få dem lakeret samtidig, hvis man alligevel skulle, der kunne der jo eventuelt indarbejdes noget samlerabat, da det hele vil foregå samme sted. Og som tiderne er pt., vil folk jo gerne lige spare et par hundrede kroner, eller hvad man nu ender ud i, så det noterer jeg lige ned smiley

Det kunne godt lyde som om der er et marked for det, eller i hvert fald en chance. Min egen tanke ville være i omegnen af 450kr pr fælg + moms, og så kan man altid tage den derfra, if you catch my drift. Det ville så være helt almindelig polering af kanterne med minimale kantstensridser. De store ridser/hakker er ikke noget jeg selv kan lave, da der så skal svejses ny alu i og afdrejes, og så er det pludselig ikke mig selv der styrer priserne. Skal dog lige have snakket med et par firmaer og se om jeg kan forhandle mig frem til noget, der stadig er attraktivt.

Og selvfølgelig skal der sørges for rabat til gruppen Akin -- De andre på BG kan også få en special ordning der hedder +20% for at være amatører! :DD

Prøvede lige med en kammerats fælg, som så jævnt smadret ud og uden at have brugt rigtig polervoks (ergo, den skinner slet ikke så meget, som den vil komme til), blev resultatet egentlig helt ok: http://img828.imageshack.us/img828/6647/img20110412162002.jpg

• #4   12. apr 2011 Tror HELT SIKKERT der er en go ide at lave sådan noget i KBH, med den rigtige reklame og billig pris tror jeg der kommer mange for at få lavet fælge, så måske også lave en ordning med dækmændene her i kbh og lave de fælge de får i bytte??

• Tommy B
    VIP

#5   12. apr 2011 Det må du gerne lige uddybe, Peoples - Hvilke fælge taler du om, som dækmænd får i bytte? smiley

• #6   12. apr 2011 Nogle folk kommer med deres brugte alu fælge og bytter/aflevere dem til dækmændene

• Tommy B
    VIP

#7   12. apr 2011 Ah ja, på den måde - Det er rigtig nok, men der skal lige lidt kapital til at købe ind, før det bliver til noget.. Men helt sikkert, idéen er fin, de fælge som jeg har gang i der, der kan ses på billedet, var også nogle som jeg fik for næsten ingen penge, men desværre er - indtil videre - den ene fælg slået skæv, så de bliver bare brugt som test fælge, til nye produkter og nyde metoder. De var/er ellers røvfede, synes jeg smiley

• #8   12. apr 2011 Jeg bliver din fast kunde hehe..
    Men bare lige til side, her i kbh - område er der dem i søborg der retter/laver fælge til ca. 600-700 kr pr.stk.. så hvis du skal trække kunder derfra skal du jo have konkurrence priser smiley

• Tommy B
    VIP

#9   12. apr 2011 Well, som udgangspunkter retter jeg i hvert fald ikke fælge, jeg har simpelthen ikke udstyret til det - Jeg kan klare de helt små kantstensridser og så ellers give den gas, så de ser flotte ud. Skal de derimod "bare" males, jamen så klarer jeg stort set det meste smiley

At oprette dem, svejse ny alu i, samt afdreje .. Det har jeg ikke lige mønter til at få styr på, en drejebænk til fælge i vores størrelse koster jo mere end hvad jeg kan få for begge mine lunger på det sorte marked smiley

• #10   12. apr 2011 Jeg har 4 stk fælge som skal poleres op Tommy?

• #11   13. apr 2011 Jeg har også 4 stk M3 smiley

• #12   13. apr 2011 Men de er 22", så det er vel ikke et hårdt stykke arbejde for en stud som dig, vel Tommy? smiley smiley

• Tommy B
    VIP

#13   13. apr 2011 Så længe lortet kan passe i maskinen (Medmindre der er tale om fjernelse af kantstenshakker og så lakering, så er størrelsen ligegyldig), så er jeg røv ligeglad. Det er bare et spørgsmål om beløbet smiley

• #14   13. apr 2011 Hvad synes du selv er fair?

• #15   13. apr 2011 "gratis reklame"

• Tommy B
    VIP

#16   13. apr 2011 Det hedder vel omtale, der hvor vi er nået nu, selvom det oprindelige mål og hensigt var at finde ud af, om det var noget der kunne være af interesse, hvilket det virker til, Spongebob smiley

Og Gürhan, den slags kan vi altid tage over PB, vil ikke vende indlægget om til noget kommercielt smiley

• #17   13. apr 2011 Ja og ifølge Bilgalleri er de ikke glad for at andre laver omtale hvor andre end bilgalleri selv kan tjene penge :)... har oplevet mange af disse indlæg som denne, bleve slettet smiley men sjovt nok når det er en hjælpe admin så er det fint nok smiley

• Tommy B
    VIP

#18   13. apr 2011 Suk, nu dette cirkus igen? Lad mig skære det ud for dig, kort og godt:

Havde jeg indlægget være f.eks. "Hej. jeg tilbyder undervognsbehandlinger for 2kr, kom ud på adressen xxxxxx og gør et kup!", ville jeg bryde reglerne.

Var indlægget derimod (som mit er) som følgende: "Hej, jeg har overvejet at tilbyde billig undervognsbehandling, ville dette være noget I kunne fortælle mig om var en god idé, eller er konkurrencen simpelthen så hård, at jeg ville spilde min tid og penge?".

Kan du se forskellen på reklamen, og det at lufte ens idé og spørge dem som kunne blive potentielle kunder, om de mener de havde lyst til den slags?

.. Med det ude af verden, så kan du smide mig en PB hvis du har noget yderligere at brokke dig over, som absolut ikke er relevant i denne tråd. Tak smiley

• #19   13. apr 2011 Tommy kan du ikke sende dit nr privat, og hvor du holder til henne ?

• Tommy B
    VIP

#20   13. apr 2011 Og at folk så vender indlægget til noget kommercielt, var ikke helt idéen, så vil i gutter ikke være rare at holde den slags udelukkende til PB, så jeg ikke er nød til at give mig selv en røvfuld? Mange tak smiley

Kommentér på:
Polering af fælg(kanter) Kbh

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce