{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

Review : Fast Five {{forumTopicSubject}}

Jo, havde SKYHØJE forventninger efter de sygt sprøde trailere.

Så den så endeligt her til aften................ og fuuuuuuuuuck hvor var den fed !!! Fuld smæk på hele vejen. Fed action og fed humor. Alle de gamle stjerner fra alle de andre film var samlet ( med undtagelse af Michelle Rodrigez og ham bonderøven fra 'Tokyo Drift' ).

Dom og Brian er flygtet til Rio og beslutter her at lave deres definitivt sidste røveri, så de kan få penge nok til at leve resten af deres liv udenfor lovens rækkevidde. Det er så den største mafiaboss, som skal finansiere dette gilde - hvilket han naturligvis ikke er helt enig i !

Lad det være sagt, med Dwayne Johnsson som en ultra hardcore strømer og med Vin Diesel som hans nemesis... så er der lagt op til den ultimative nævekamp - og filmen LEVERER ! Vil ikke røbe alt for meget, men trust me. ALLE drengerøve vil elske denne film.

Pappi-rating 9 / 10

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Review : Fast Five
  • #1   7. maj 2011 kan kun sige 1 ting den er da for fed så den i aften i biffen helved GAS fra start til slut smiley

• #2   7. maj 2011 meen tror der kommen en 6 er

• #3   7. maj 2011 arr pis, du kom først... jeg skrev mit review samtidig med dig smiley

overvejer at poste det i dette emne, for ikke at have 2 tråde med samme film..?

• #4   7. maj 2011 Ja jeg var så lidt for langsom, men her kommer lige mit review også, håber det er okay smiley

Fast Five (Fast and Furious 5)

Som bilnørd og med hang til action film, har jeg altid været glad for F&F serien. Så jeg har glædet mig som så mange andre, til den femte film i rækken. Men dog ikke uden skepsis, jeg frygtede en være gang skvudder-mudder og en endnu større skuffelse end 4éren.. Men heldigvis blev jeg positivt overrasket, meget positivt faktisk.

Jeg havde kaldt gutterne sammen til en F&F maraton dag, hvor de fire første film blev set i hjemme bio´en, og så den nye i den lokale bio. Og hold da fast jeg har nydt dagen, jeg har hørt fra andre at vejret vist nok har været ret godt? Men jeg hyggede mig nu gevaldigt i lejligheden, med mørkelagt stue, volumen godt skruet op og med sprøde øser, smækre sild og masser af action på skærmen 
    Originalen fra 2001 har altid været min favorit, jeg kan også godt li´ de andre, men de har bare ikke samme kult status og street-feeling over sig, som 1´eren har.

Men nok om de gamle… Den nye Fast Five, starter præcis hvor 4´eren slutter, og foregår altså handlingsmæssigt før Tokyo Drift ligesom 4´eren. Åbningsscenen med Mia Toretto bag rettet i min drømmebil, en Honda NSX, tændte mig fra starten og jeg sad med et smil på læben hele filmen igennem.
    Selve handlingen vil jeg ikke komme ind på, da den skal ses. Men jeg kan da fortælle at den byder på tons vis af action, vilde biler og biljagter (yes), sexede tøsebørn, magtkampe imellem muskelbundter, humor og ikke mindst en historie som er ganske fornuftig, og binder de andre film sammen, og man ser mange genkendelige ansigter 

Jeg må sige at filmen var en kanon biograf oplevelse, og klart en af de bedste i F&F serien, jeg anbefaler den til jer der har set de andre film i serien, eller for dem som bare gerne vil se en gedigen gang action… og nåå ja, så ligger den kraftigt op til, ja gæt selv….. en 6´er 

Min rating: 8/10 kapauw stjerner.

/ Anders B.

• #5   7. maj 2011 Som jeg skrev i et tidligere indlæg om filmen, så har den bevæget sig for langt fra den oprindelige streetrace-ide og hen mod en generel actionfilm. Jeg synes - desværre - at der er ved at være alt for meget skyderi-vi-røver-en-bank film over denne serie, og alt for lidt tunede biler og ulovlig streetrace.

Men derfor er det stadig en udemærket actionfilm - 7/10

• #6   7. maj 2011 Det lyder sgu godt paps!.
    Jeg glæder mig også helt vildt.

Men jeg har først mulighed for at se den i bio næste fredag.
    Det bliver godtnok svært og vente.

PS jordana brewster AKA Mia Toretto= skal føde mine børne :-).

• #7   7. maj 2011 Jeg giver den 10 / 10
    Den bedste film de har lavet indtil vidre, den er simpelthen bare for fed smiley

• #8   7. maj 2011 PAPPI *Admin - Filmklubben*
    Du blev vist ikke til efter rulleteksterne. For Michelle Rodrigez VAR nemlig med smiley

• #9   7. maj 2011 Jacob E - ( TeamSX ) - hehe, der var rigtig mange der gik da rulleteksterne kom på, men da lyset jo ikke tændte, blev jeg da siddende smiley

og om et billede af hende, gør at hun var med i filmen, kan vel diskuteres.. smiley

• #10   7. maj 2011 havde også glædet mig til at se den i fredags, men synes den skuffede lidt som femte film i fogf serien, men er genial som actionfilm.. synes der er lidt for meget action og humor til at sammenligne stilen fra 1eren, som hos mig står som klart den bedste i rækken, vi skal tilbage til gaderæset. men betrakter dog fast five på samme underholdnings niveau som 1eren

synes dog snart de skulle få kørt tokyo drift ordentlig ind i serien. kan godt ske jeg tænker lidt for meget over det, men i 1eren bliver Vince omtalt som værende ca 24 år gammel, må så gå ud fra at de alle er omkring den alder. 4eren foregår 5 år efter 1eren ligesom 5eren gør, så nu må de være omkring de 29. i tokyo drift siger Dom at Han var til muskelbiler, da de kørte sammen for et par år tilbage, så Han må være først i trediverne, og så hænger han ud med skolebørn og Sean på 17. tænker nok for meget over det hehe, men håber da at tokyo drift blir kørt ordenligt ind i serien i 6eren..

men ellers skide go underholding hele vejen igennem, masser af damer og et større miks af biler (også svensk). men synes at slutningen ødelægge lidt for meget, nu er det jo skrevet tidligere, at Letty skulle stå bag et millitærkup i tyskland. kan ikke lige se hvorfor de vil ha hende med i 6eren, når nu hendes død skaber hele plottet i 4eren. kunne dog godt ha set Leon blive skrevet med igen, og han ku evt ha taget Lettys plads i 6eren..

karakteren havde været højere hvis man betragter den som en "almindelig" actionfilm
    så den får 7/10 fra mig som femte film i serien

• #11   7. maj 2011 Jeg læser ikk hva folk skriver.. Nægter.. Vil gå ind uden påvirkning fra andre smiley

Håber den er god.. Traileren ser okay ud.. Tror på en std rating på 7-8 stk smiley Time will tell..

• EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #12   8. maj 2011 Hmmm og jeg som troede at ALLE på nær de 15 årige synes de film er en kæmpe joke....måske det bare er mig...

• #14   8. maj 2011 @TheMan : Det er noget pis, for sad faktisk relativt længe efter slutningen kom, men skulle strinte, så smuttede alligevel .... æv æv æv ! smiley

Længe leve YouTube :

http://www.youtube.com/watch?v=g5X4Kn1xCZw&NR=1

smiley

• #15   8. maj 2011 Er da ihvertfald meget tæt på at være den bedste 5er jeg har set var godt underholdt hele vejen igennem! Men The rock og vin diesel må slå som nogen kællinger ingen af dem havde en eneste bule blåt øje eller lidt blod! Så må ikke være meget knald i de overarme Hehe... Gir den 9/10

• #17   11. maj 2011 Syntes faktisk det er en meget naturlig og historisk bedste udvikling for F&F-serien. De kan jo ikke blive ved med at køre i gade-race smøren, det ville blive ALT for trivielt og ensformigt. 2'eren failede jo NETOP, fordi den gjorde den fejl ikke at tilføje noget sønderligt nyt.
    Det er begrænset hvor spændende jeg syntes at kulfiber spoilere og quarter-miles bliver ved med at være, så finder udviklingen sund og på det rette spor.
    Ser man bort fra streetracer-temaet, så står FastFive for mig, som en suveræn aktionfilm.

Syntes at 5'eren var langt den fedeste 'efterfølger' i serien, og kan kun glæde mig til mere af den stil.

• #18   11. maj 2011 Hey hey.

er der nogen der ved og 5´ern kan ses uafhængit af de andre?.
    Jeg skulle nemlig i biografen nu her på fredag med nogen.. Men de kunne sgu ikke aligevel øv bø... Men det jeg mener er. At jeg så ville tage min far med i stedet.. Men han hart ikke set nogen af dem.

• #19   11. maj 2011 deler samme mening som PAPPI, ang seriens udvikling.
    og jeg ser også frem til 6éren, jeg elsker historien og action´en smiley

Kommentér på:
Review : Fast Five

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce