Hjulstørrelse vs. sænkning {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Noget jeg går og undrer mig over, og håber nogen kan give en fed forklaring på.
Da jeg skulle købe dæk til mine 18" sommerhjul, tog jeg hjælp fra http://www.toyotaextreme.dk/daekregn.asp for at finde dæk der gav mig den samme rulle diameter som standard hjulene (205/55-16), så speedometeret ville passe så godt som muligt.
Hvilket så leder hen til spørgsmålene: Hvis rulle diameteren er den samme, ville de 2 forskellige hjul så ikk' være lige høje hvis de stod ved siden af hinanden??
Hvilket jo også ville betyde at hjulcentrene er lige høje??
Hvorfor bliver en bil så ALTID højere af at der kommer større fælge på????
Glæder mig til at høre jeres mening!
jan 2003
Følger: 129 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 780 Svar: 7.994
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 20 Svar: 125
jan 2003
Følger: 129 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 780 Svar: 7.994
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 20 Svar: 125
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
du skal nok se det har noget at gøre med du skifter fra feks et mere alm dæk (høj side på dækket) til et mere sports præget dæk (lav dækside)
i det du gør det så er selve dæksiden mere hård pga lavprofildæk ofte har en dækside.
og sammen med det ofte højere dæktryk vil du ikke presse dækket lige så meget sammen som ved din std dæk/vinterhjul.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 20 Svar: 125
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 20 Svar: 125
Og en forøgelse af omkreds på 6,17%
Hjulstørrelse vs. sænkning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside