1.157 visninger
|
Oprettet:
Erfaringer med kina lader? {{forumTopicSubject}}
http://cgi.ebay.co.uk/gt30-GT3076-T25-A-R70-86-wastegate-v-band-turbocharger-/250804293389?_trksid=p3286.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D3%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D9070060530981801034
Overvejer at købe sådan en fætter der da min egen Turbo på min 180sx er gået sig en tur.
Skulle gerne have ~ 350hk igen, kan den lader det?
I det hele taget nogle erfaringer med div. kina ladere generelt?
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
Jeg har før haft en gt28 kugleleje lader fra china...... den holdt 800km og sagde mærkelig helt fra start af
mar 2007
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 76 Svar: 226
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 104 Svar: 924
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 322
har også gode erfaringer med kina ladere men jeg har skaffet master power turboer hjem til samme priser. så kan i få turboer med twin scroll
og anti surge for samme penge. kvalitet på højde med garret og priser på højde med kina det er da lidt sejt
www.ms-performance.dk
eller kontakt mig på 24423574
apr 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 85 Svar: 209
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 322
den vil spole hurtigere når du går på gassen og have et væsentligt stører arbejdsregister en den på ebay.
en anden fordel er at når trykket på udstødningssiden bliver stører en trykket på kompressorsiden kommer der ikke en prob i indsugningen grundet antisurge
http://www.ms-performance.dk/turboer/turbo-150-350-600hk-t3-wg-antisurge.html
apr 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 85 Svar: 209
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvad kan den turbo lave af luft, og hvor meget benzin har du at lege med?
Mikkel MS-PERFORMANCE .
Jeg køber gerne en af dine twin scroll turboer hvis du lige skaffer en twin scroll manifold til en ca18det.... for uden den er det vist lige meget med en TS. turbo....
apr 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 85 Svar: 209
Ved ikke mere om turbo'en end linket fortæller
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
apr 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 85 Svar: 209
Men bilen skal alligevel køres ind på ny inden den skal ud
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
apr 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 85 Svar: 209
apr 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 85 Svar: 209
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg tror ikke at dine dysser max. vil kunne give dig sikre 360-400Hk selv hvis du hæver benzin trykket.
Det jeg mener er bare det er meget farligt at køre med en turbo der kan lade flere HK. end dine dysser.
Det et er opskriften på at ødelægge en motor.
Er her ingen der kan fortælle hvad den turbo kan lade af luft...?
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
Tilgengæld bliver folk sure når de er til rulletræf hos natmekanikeren fordi hans rullefelt måler forkert
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Det kan godt være.....
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 322
hvis der er nogen der mangler en twin scroll manifold bygger jeg gerne en til jer det skal ikke tage mig lang tid.
jeg køre også de fleste motorstyringer ind og en mapning koster 2000kr.
hvis i ikke har en motorstyring kan jeg også hjælpe med den og evt. montage.
dec 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 366
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
555 x 4 / 5 x 0.9 = 399.6 Hk
De fleste dysse firmaer opgiver mængde ved et benzin tryk på 3 Bar.
Hvor kommer så de 38 psi fra, det er 2.6 bar.
Her vil en 555cc dysse måske give 510cc og så ser regne stykket sådan her ud:
510 x 4 / 5 x 0.9 = 367 Hk
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
Hvad skal du have for en ca18det twinscroll manifold ?
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 322
Twin scroll manifold der kommer prisen an på hvilket udgangspunkt vi tager ( om vi laver en af dem jeg har på lager om eller om vi tager og laver en helt ny fra bunden.
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 322
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
hvis vi antager at vi bruger en at de topmount du har..... hvordan havde du så forstillet dig det skulle kunne lade sig gøre ?
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 322
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
38 psi er grundtryk uden slange på regulatoren i tomgang. Når der kommer tryk over benzintryk regulatoren stiger benzintrykket og dermed også den effekt dyserne kan levere benzin til.
Det er rigtigt at benzin trykket stiger når ladetrykket stiger.
Men det gør modtrykket på dyssen også, og på den måde har du stadigvæk kun et trykfald over dyssen på 38 Psi.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
så skal den deles op så det kommer til at passe op i en twin scroll flange. samt deles op ud til wastegaten.
Mikkel hvad vil det koste at ombygge en XP. manifold til twin scrool.
http://www.ms-performance.dk/nissan/200sx-s13/performance-parts/turbomanifold-nissan-ca18det-s13-t3-t4.html
???
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 322
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
800kr. skriver du....
Jeg tror ikke helt du har forstået princippet med twin scroll eller benzin dysser.
Jeg forstår ikke helt at du skulle være i stand til at indkøre en motor med de ting du skriver her....
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 322
de flese benzin regulatore øger trykket fra ca. 3 bar til ca 5 bar når regulatoren får tryk med ca. 1 bar.
det vil sige at benzin trykket over dysen stiger med 2 bar i forhold til ladetrykket der stiger med 1 bar. det giver 1 bar i overskud. hvilket gør at dysen kan yde mere.
du kan evt. prøve og montere et elektrisk btr. ur i en turbo bil med efter monteret benzintryks regulator eks. aem. stille ladetrykket til ca. 1 bar og så se hvor meget benzintrykket stiger i forhold til ladetrykket.
Erfaringer med kina lader?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside