1.712 visninger
|
Oprettet:
SØGER LIDT HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}
Min 200sx starter lige med det samme når man drejer nøglen der tager fint gas oosv nå de står stille men de skaber sig helt åndsvagt når man køre hvad er det? knast føler eller noget top punkts følger eller hvad sidder der på sådan en? :S
Søger også en tester til den er det sådan et stiker jeg skal bruge? hvor sider diagnose stik på sådan en?
http://www.nic-tec.com/product/nissan-fejlkodelaeser-for-rs232-23/
Jeg ved godt man kan blinkefejl koder ud men den blinker 55 og der er noget galt? så ringede til nissan de sagde det ikke var alt man kunne blinke ud?
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.341
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.341
Jeg har selv bestilt sådan en for noget tid siden. Og den kostede mig 233kr inkl. fragt.
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 58 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.341
Og så vidt jeg kan forstå på folkene fra driftworks.com så passer den på.
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 322
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Er du sikker på at dit benzin system er i orden...?
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
Kan da prøve og lægge et billede ind!
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=79629
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
Ved ikke men den tager jo fint gas i tomgang?
Men der sidder den efter monterede benzin tryks regulator den køre op i røven på den std benzintryks regulator?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Ved vi om den nogle sinde har kørt godt med alle mystiske ting monteret....
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg ville ikke køre mere i den før jeg vidste lidt mere om hvad der er blevet gjort ved styringen.......
Og her tænker jeg på den benzin regulator....
Som det første ville jeg lige gå ud se de tændrør efter....
Tag så 1 billede af hver og skriv nummeret, det vil give en ide om hvad der sker i motoren lige nu.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Den Z32 der sidder foran luftfilteret, er det en ægte ?
Der skal side et lille rødt klistre mærke med et nummer...
Puuuu ha.... Famler i blinde her.
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Og når du har sådan en benzin regulator så kan man nemt komme til at køre for magert og ødelægge motoren...
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Der er 2 muligheder ud over en ny motorstyring...
1: Du køre den over til Bruno og får ham til at se udstyret efter hvor
efter han så køre den ind.
2: Du skaffer en Stage 3 chip fra ex HD. og så søtter motor udstyret op efter den
Men jeg syntes først at du bør tage din motorstyring ud og så se hvad der står på den chip der sidder i....
Jeg ville som udgangs punkt ikke starte den mere.
Prøv også at se hvad det er for dysser der sidder på, tag et billede hvis du kan komme til det....
Prøv også lige at tage et par billeder af dine tændrør, for når jeg ser din benzin styring så ser det mærkeligt ud.
Ser faktisk ud som om at trykket er sat til bov..... Hvis den er det vil du 100% sikkert køre for magert når du får ladetryk.
Her er opsætningen til en HD stage 3 chip som bruger den AFM z32 som du har....
http://www.h-dev.co.uk/product_info.php?products_id=5031&osCsid=447f94d430431f29e01d157b8bddfa03
Du kan også vælge en stage 1 eller 2 som køre med den orginale AFM
Alle sammen køre med orginal benzin tryks regulator ....
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
2: Find ud af hvad dysser der sidder i motoren...
3: Find ud af hvad turbo der sidder på..
4: Hvad intercooler sidder der på...
Hvis du rigtig rigtig heldig er det en HD stage 3 chip og 444 dysser....
For så skal du bare forbinde en orginal benzintryksregulator og så er det bare ud og køre...
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
Garret A/R .60 M24 Fra :Nissan SR20DET motor
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Kunne være en 444cc GTR
http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.microsoft%3Ada%3AIE-SearchBox&rlz=1I7SUNC_da&biw=1345&bih=497&tbm=isch&sa=1&q=injectors+yellow+444&aq=f&aqi=&aql=&oq=
Eller 510cc fra en EVO
http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.microsoft%3Ada%3AIE-SearchBox&rlz=1I7SUNC_da&biw=1345&bih=497&tbm=isch&sa=1&q=injectors+yellow+510&aq=f&aqi=&aql=&oq=
Eller fra alt muligt andet
http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.microsoft%3Ada%3AIE-SearchBox&rlz=1I7SUNC_da&biw=1345&bih=497&tbm=isch&sa=1&q=injectors+yellow+nissan+top+feed&aq=f&aqi=&aql=&oq=
Måske det bliver der står noget på den chip som du skal tage ud (5min job)
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Nå men hvis vi nu antager at det er en ukendt kopi stage 3 chip og dine dysser er gule GTR 444 dysser så er alt jo sikket som det skal være...
Eller hvad ????
Det næste du skal gøre er at lave en komplet optegning af alle tryk slanger i din motor...... store og små.....
Hvis chip, maf, og dysser passer sammen så er det her fejlen skal findes......
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
Tager den fint gas hele vejen op i omdrejningsfeltet? eller bliver den bremset ved 2500 omdrejninger(tegn på nødprogram)?
Jeg tror ikke på det er knastføleren, for så ville problemet være der både ved fremdrift og ved stillestående.
Skift tændrør, de CA18DET har det med at spise tændrør, når motoren ikke går som den skal.
Det ser ud til at din spjældsensor er justeret helt hen i hegnet. Følg guiden i manualen, og tjek op ppå det også.
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
Tror du det er chippen?
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
Du siger selv, at der er efter chippen at den er begyndt at gå dårligt. Jeg vill finde en ny chip.
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
Horsham er ret velkendt, og massere køre mange km på dem. De kan evt. findes brugt på sxoc.co.uk
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
er de sorte og våde så får den aaaalt for meget at leve af. prøv lige og check om den står rigtigt på tandremmen. Min har engang kørt med at den havde hoppet 3 tænder. De n kunne godt køre men den var satme underlig og skød som en sindsyg. Der var mine tændrør osse godt fedtede.
ellers må der ny chip i hvis det er kommet efter.
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
Hvad er LMM?
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Men hvad er nr 13.... ?
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Den chip du sætter i er kørt ind på en motor med det samme udstyr som du skal bruge......
Det er derfor at det er så vigtigt man efterligner opsætningen på den motor som chip'en er kørt ind med....
Det lyder lidt som noget rod, men Jes fra HD har brugt rigtig mange timer på at indkøre de chips.
Og han har soldt rigtig mange af dem og er og har været meget aktiv på flere 200sx forums med hjælp mm.
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvis du åbner ned til benzin tanken og tager indsatsen op så er det let at se om det er den store orginale pumpe eller den er blevet skiftet til den lille 255 effektive pumpe (15min job som du bør gøre uden batt)
Chippen er kørt ind med orginal benzin regulator tilsluttet indsugningsmanifolden helst med sin egen trykslange.
Alt andet er forkert og kan koste dig dyrt.....
Quote: Emil P
Det vil sige den aldrig kommer til at yde 100% for der er jo aldrig 2 motor der yder det samme? selv om er er samme opsætnig?
Det er rigtigt......
Den sikkerhed Jes har lagt ind i chip'en så motoren kan køre sikkert en varm sommer dag i syd Spanien med indsugning (filter) i motorrummet er sikkert at give den en smule mere benzin end nødvendigt for at undgå knock.
Det vil ikke koste dig Hk, kun lidt extra benzin som gennem fordampning køler forbrændingen lidt ned og forhindre knock.
Det andet han kan stille på er hvornår gnisten skal tænde blandingen før stemplet er i top så max tryk i cylinderen lander på ca17" efter at stemplet har været i top....
Det der afgøre hvornår det bedste tidspunkt for for at opnå dette er især benzin
oktan tal,
cyl kompression
indsugningenstempratur
Der har han nok trukket tændingen lidt for meget til de Danske forhold for at undgå knock i syd Spanien hvor der er varmt og benzinen fortyndet lige som sprutten....
Det koster dig sikkert lidt Hk.
Hvis du selv ønsker at optimere lidt når du en gang er kommet ud at køre så kan du tilslutte en have slange på et kobberrør til motorblokken (ikke toppen da der her er for meget lam) og så stikke den anden ende ind i et høreværn.
Du vil blive overrasket over hvor meget du kan høre på den måde...
Og så giver det utroligt meget street respekt når du køre rundt med høreværn på og et fjernt blik mens en vandslange går fra vinduet og ned i motoren
Nu kan du lytte efter knock som især vil komme i de områder hvor ladetrykket lige er kommet men motoren ikke har så mange Rpm . ex 4000 rpm hvor den vil sejtrække i ex 4 gear.
Så siger en tommelfinger regl at du kan stillen tændingen 1 grad frem for hver 1 oktan du går op....
En anden tomelfinger regl siger at du kan gå en grad frem hvergang du sinker indsugningstempraturen 10 grader.
Stage 3 forskriver Oktan 97.... du køre på oktan 99... 2 grader frem
Stage 3 kan køre med filter i motorrummet, hvis du flytter det ud af motorrummet falder indsugnings temp min. 10 grader og du kan flytte din tænding min. 1 grad frem..
Når du indstiller din tænding til 15 grader i tomgang kan du nu flytte den frem til 18 grader.... og med dit nye knock-høreværn med lidt forsiktighed 20 grader som jeg har kørt med på stage 4...
Det vil måske kunne give dig fra 5-15 Hk hvis din turbo giver dig lov..
Alle er velkomen til at rette mig hvis jeg fik skrevet noget vrøvl igen.....
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 90 Svar: 734
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Prøv at ring til mig i morgen, ikke sikkert at jeg tager den men så ringer jeg tilbage....
SØGER LIDT HJÆLP!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside