{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

forstærker spørgsmål {{forumTopicSubject}}

hej golf gruppe, jeg har lige erhvervet meig en ny forstærker, og har set de forskellige guide o.s.v og nu til det lidt " dumme spørgsmål" skal der være en kondensator monteret mellem batteri, og forstærker og skal der være en remote monteret og hvad sker der vis der ikke er noget af disse monteret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forstærker spørgsmål
  • #1   30. maj 2011 nu ved jeg ikke hvor stort dit anlæg er i bilen men hvis det bare er et mindre anlæg er det ikke nødvendig ville jeg sige:)

• #2   30. maj 2011 det er et almindeligt anlæg vil jeg sige ikke ret stort, men ville gerne have en forstærker på til nogle højtalere jeg har i min hattehylde da jeg har lagt nogle stykker i så de mangler lidt power.

• #3   30. maj 2011 det kommer an på hvor for stort anlæget er om der behøves at være kondensator
    remote er så din forstærker slukker når din headunit slukker.
    du kan godt bare lave en lille lup mellem plus og remote på forstærkeren men så står den og bruger strøm når bilen er slukket og så har du pludselig ikke strøm til og tænde bilen.
    remote kablet behøves ikke og være særlig tykt da det bare er et signal

• #4   30. maj 2011 kan godt være det lyder lidt dumt men jeg kan godt lægge en kontakt på plus ledningen også selv tænde og slukke manuelt så?? har nemlig en lille dreng og han skal jo ikke blæses helt væk hele tiden smiley

• #5   30. maj 2011 Du kan godt sætte en kontakt på powerkablet, men synes det er en dum ide. for det første er det ikke nemt at finde en kontakt du kan montere et 25mm2 kabel i og hvis du endelig finder en, så skal du skrue helt ned for musikken inden du slukker på den, da den ikke kan bryde alle de ampere anlæget yder ved fuld belastning.

Monter en lille tynd remote ledning og problemet er løst. Du skal højest sansynligt ikke en gang trække en ekstra ledning, da denne plejer at være sammen med phonekablet.

Om din dreng skal blæses væk eller ej, har jo ikke noget med problemet at gøre. hvis ikke han skal blæses væk, skruer du jo bare ned eller slukker.?????

Mvh. Lars

• #6   31. maj 2011 En kondensator anvendes ofte kun hvis subwooferen har brug for mere power. Hvis ikke du har en subwoofer monteret, ville jeg mene det er spild af tid at bøvle med en kondensator.

• #7   31. maj 2011 monter en sluk kontakt på remoten er nok den bedste løsning hvis du nemt vil slukke det

• #8   31. maj 2011 har prøvet at pille mit anlæg ud af bilen idag og jeg kan erligt talt ikke finde remote ledningen, nogen der evt ved hvad det er for en jeg har kun en tynd brun, og en tynd lyseblå ledning resten er i brug.

• #9   1. jun 2011 det kan godt ske den er i brug men den kan bruges til flere ting, men det er en blå ledning du skal finde måske kan dette hjælpe
    http://www.carsound.dk/log/download/ISO%20Oversigt.pdf

• #10   1. jun 2011 det var faktisk en god hjælp. ved godt jeg erlidt dum hehe men hvor sætter jeg så den til i min forstærker, ?? da jeg ikke har en specifik der står remote på.

• #11   1. jun 2011 der plejer at være en der RMT som står for remote. hvis du stadig ikk kan finde den må du smide et billede ind af den så kan jeg se hvor det er.

• #12   1. jun 2011 arh har fundet den tusind tak for hjælpen med alle råddende o.s.v har fået det til at virke nu smiley

Kommentér på:
forstærker spørgsmål

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce