{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

Bagaksel-spær {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Nogen der kan fortælle mig om de forskellig bagaksler på Opler. Har lige løbt en Opel commodore 68 coupe Med en 2,8 indspøjtning. Mit problem er at jeg ikke kan overføre krafterne til vejen.. Og skal bruge et spær til den. passer bagakslerne fra andre ? eller krone spidshjul ?? ved en omega 3000 køre med 40 % spær. passer krone spidshjul ? ;b På forhånd tak Mvh. Tobias !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagaksel-spær
  • #1   10. jul 2011 Hej, nej det er for småt til at tage Omega 3000 spæret. Men hvis du kan skaffe et bagtøj fra en Rekord E2 2,2 stationcar (og det skal være fra præcis den model) så kan du faktisk bruge Omega 3000 / Senator B spæret men der skal tages lidt af siderne på den nye klump (det passer i men kan ikke shimmes uden der tages lidt af).

    Ellers kunne du købe et nyt Quaife ATB spær til den de koster kun 5000.-


  • #2   10. jul 2011 Okay. det fordi jeg står og er ved at kigger lidt på en ombygning med 3,0 24v og ville købe en omega 3000 som doner bil. Men det var da meget nyttig info. Tusind tak

  • #3   10. jul 2011 Det lyder rigtig fornuftigt da du skal bruge temmelig meget af ledningsnet osv hvis du vil bibeholde indsprøjtningen på 24V maskinen. Og så er der jo også store bremser og den slags du kan snuppe smiley

  • #4   11. jul 2011 Ja nemlig,. Men er i tvivl om bremserne passer ?? og skal lige se om jeg kan få den godkendt til de heste først =)


  • #5   11. jul 2011 Det gør de smiley Skal bare bores om til 5x120 smiley Der skal tages ganske lidt af forsiden af dit nav så calibrene flugter med skiverne. Og sådan et sæt 296mm skiver bliver man ikke træt af smiley Er ved at få det lavet til min Manta A projektbil også smiley

    Hk mæssigt ved jeg ikke rigtigt hvad Opel siger, du skulle måske skrive til dem og høre hvad det maksimale er de vil godkende sådan en til ?


  • #6   11. jul 2011 Har jeg skam gjord. og har papire på 210 HK godkendt af opel... det bliver sendt videre samt en lille stil om hvad jeg vil lave med bilen. Og det ville jo være super vis jeg kunne bruge dele fra opel egne biler. Lyder super godt =)

  • #7   11. jul 2011 Kan man se din manta ??

  • #8   11. jul 2011 Jo inde på OMOC´s forum har jeg en tråd med den under "projects" smiley Kig efter "monzta´s A series". Syntes BG er for useriøs til at lægge et projekt op, får bare en masse svinere og kritik af sit håndværk. Lige nu er det karosseriet den står på men har en stor del af de andre dele der skal på heriblandt Omega 3000 bremserne smiley

    210hk er jo fint nok, så er der ikke noget at komme efter da den jo har 204 sådan en 24V. Husk kun at skrive det på som har noget med afgiften at gøre, alt det andet betyder ikke så meget. smiley


  • #9   12. jul 2011 Nej lige nøjagtig. Må lige tjekke den tråd en dag. Når jeg sidder med en computer . Men ja 210 ville være fint men er nervøs for hvad prisen ville være for denne afgift . Og ved du om man kan betale det sammen med den danske afgift .? Eller hvordan. Og hvorledes. smiley

Kommentér på:
Bagaksel-spær

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce