{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.723 visninger | Oprettet:

patrol Y60 1994 problemer {{forumTopicSubject}}

hej 4x4 gutter...

jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med!

min patrol hopper ud af gearne... når jeg holder stille og sætter den i 1. hopper den ud med det samme så jeg skal holde på gearstangen indtil jeg skifter, 2. gear er der ikke noget med.
3. gear hopper den også ud af når man kører feks. by kørsel eller stille og roligt omkring 2000 omd. der er ikke noget så længe man bruger gassen, men ved lave omd. kan man mærke at den godt vil ud for man bliver nød til at holde på gearstangen..
4. virker fint
5. har jeg kun oplevet at den er hoppet ud af en gang..!!

hva skal jeg evt. gøre for at få den til at stoppe med det?
jeg har skiftet den der lille runde fiber klods der sidder i bunden af gearstangen men det hjalp ikke..
jeg kører jo med 100% spær på bagtøjet..
så skal jeg skifte gearkasse eller sætte et andet bagtøj på uden spær??

mit andet spørgsmål..
ved 0-80 kmt. kører det bare fint men ved 80-100kmt. ryster det helt vildt i rattet når man kører lige ud på landevej og fra 100 af er der igen ikke noget... er det en sporings klods der er røget af eller hva kan det være? da det jo er mellem 80-90 kmt. jeg som regl ligger på i hastighed...

håber der er nogen der ude der kan hjælpe mig..
på forhånd tak..
mvh. jannik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  patrol Y60 1994 problemer
  • #1   17. jul 2011 Hej: Dine gear ved jeg ikke meget om. Rysterriet Kommer nok fra din
    Håndbremsetromle på din lange kardan (Til baghjul).
    Den bliver med tiden skæv.Skal enten drejes af eller skiftes.
    Hilsen Jakob

    Har haft en lang model med samme problem.


  • #2   17. jul 2011 Hvis det er dine Forhjul. Så glem det jeg skrev.
    Hilsen Jakob


  • #3   17. jul 2011 alle først så ødelægger du dit bagtøj hvis du køre med spær på din bagaksel hele tiden bruges kun ved speciele tilfælde,din gearkas er def,rysten i fortøjet har ikke noget med din håndbremse tromel at gøre,det ka være utrolig mange ting,men start med dine hjul,få dem afbalanceret,der efter tjek lejer i fortøj hjælper det ikke tjek styretøjsdæmper,hjælper det ikke tjek dine bøsninger etc etc

  • #4   17. jul 2011 Din gearkasse skal renoveres og din bil kører ikke med 100 spær så det har intet med bag tøjet og gøre. Men gearkassens syncromesser er færdige. Det rystende i rattet der start med og få hjulene afballanceret

  • #5   17. jul 2011 Gearkasse renovation, og kontroler din styrtøjsdæmper..

  • #6   17. jul 2011 okay jamen det vil jeg kaste mig ud i så.. men kan det virkelig svare sig at renover den end at finde en brugt og så skifte det hele??

    michael G.. hvordan ved du om den kører eller ikk kører med spær?? fik det af vide af ham der solgte mig den og den trækker også altid på begge hjul også på tør asfalt!!


  • #7   17. jul 2011 det vil sige du køre med dit spær slået til hele tiden? du er godt klar over der sidder en knap til og tænde og slukke for det..
    for det andet så kan man tydeligt mærke om det er slået til eller ikke sær når man drejer eller køre i en rundkørsel


  • #8   18. jul 2011 peter v.. den er skam slået fra!!!

  • #9   18. jul 2011 Jamen jeg ved jo ikke så meget om de gamle patroler da jeg kun har kørt i dem i 10 år og jeg har da sikkert meget og lære endnu men prøv du nu og slå dit spær til og kør en tur på lande vejen og hvis du er en af de heldige hvor det rent faktisk virker på din uden du skal ha nogle gummi slanger trukket hele vejen, og du stadig mener den kører med 100 % spær hele tiden , så må du da også kunne mærke at du er ved og smadre dit bagtøj fuldstændigt

  • #10   18. jul 2011 michael G.. Jeg ved ikk lige hvorfor jeg fik sådan et flabet svar tilbage fra dig for jeg mener da bestemt ikke mit var flabet på nogen måde... Mit DIF lock står på off og jeg ved kun hva jeg har fået af vide og jeg har ikke haft Patrol andet end i 5 uger hvor du jo så har haft det i 10 år og det er jo derfor jeg spørg ud i denne gruppe da jeg intet kender til dem... Men når jeg kører landevej larmer den en del og gear skiftet er hårdt og konsekvent hvis du kan følge mig!! Den siger et ordentligt "klonk" når man skifter gear og det gjorde en gammel volvo jeg havde engang med spær på også og så er der jo lige det med at den trækker begge hjul rundt selv ved lav hastighed på grus..! Og når man kører ud af sving eller rundkørsler så fedter den også på begge..

  • #11   18. jul 2011 har gearkas og bagtøj på lager hvis du kommer til at mangle

  • #12   18. jul 2011 ja der er jo 40% på når du ikke slår dif lock til, klunk er sikkert fra bøsninger der holder bag akslen eller din bag kadan.

  • #13   18. jul 2011 du bliver ved med det spær... den er jo tysk impoteret og med spær har lige været inde og kigge og der er flere tyske modeller med 100% spær....

  • #14   18. jul 2011 hej det michael mener er at når din dif lock knap er slået fra køre den uden spær og hvis du slår den til låser den bagtøjet helt så begge hjul bag trækker lige meget hele tiden,og det er kun bagtøjet som der er 100pct spær på orginalt,men ring på 22293849 hvis du er i tvivl om noget

Kommentér på:
patrol Y60 1994 problemer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce