{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

syn af tunet s13 {{forumTopicSubject}}

jeg var til syn i dag bilen dumpede på følgende

Frontmonteret intercooler

ikke std turbo

blow off ventil


skal jeg virklige skift til std turbo igen og std intercooler

total nederne. hvis der er nogen der kan hjælpe så vil det være total hærligt, der er sikkert nogen der sikkert har prøvet det, hvad skal j gøre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syn af tunet s13
  • #1   20. jul 2011 Der er intet at gøre! Sådan er livet nu engang! Nogle synsmænd kan se gennem fingre med det hvis de får lidt drikkepenge! Ellers er det bare på med det gamle igen!

  • #3   20. jul 2011 Hvor bor du ?

  • #4   20. jul 2011 Jeg fik synes min for et halvt år siden med alt det på.

  • #5   20. jul 2011 min slap osse fint igennem.... turbo'en var standard men det aner de ik en fis om alligevel.

  • #6   20. jul 2011 Han stod og gloede på turboen og sagde den er ik std

  • #7   20. jul 2011 så sagde du ikke std turbo var defekt så måtte du købe en anden?

  • #8   20. jul 2011 Jeg kan godt sende dig en pp. med det sted jeg fik synet min.
    Det ligger KBH.
    De køre alle bane race og har et fornuftigt syn på bremser, lys, sikkerhed og forurening...
    De er meget meget flinke og nemme at tale med inden du skal betale, Ham der tog min bil har en Honda turbo, han var så flink at låne mig lidt værktøj da der var noget der sad løst på min undervogn...
    Kan det passe at jeg betalte 450Kr....?


  • #9   21. jul 2011 det skal lige sige at orginal ic er også frontmonteret


  • #10   21. jul 2011 nix original IC høre ind under sidemonteret.

  • #11   21. jul 2011 Så alt hvad vi sætter ekstra på bilen er u lovligt smiley

    Kan man få godkendelse på tuning endeligt på s13 nogen der ved det


  • #12   21. jul 2011 ja min blev også synet med en masse ændringer, samt topmount turbo

  • #13   21. jul 2011 Nogen er det med konstruktiv ændringer du fik din synet

  • #14   21. jul 2011 Mener moten

  • #15   21. jul 2011 Hvad årgang er din bil?

    Hvis den er fra før 10 måned 1990.

    Så skal han bare lukke røven og tie stille ang din turbo og ic.

    Det er ingen konstruktiv ændring at skifte til en anden eller større ic.
    Det er det først fra 1998 hvor alt skal være e godkendt.

    Det kan højst blive et spørgsmål om at han mener bilen vil forurene mere pga større ic.



  • #16   21. jul 2011 Kim den er desværre fra 93. Han sagde at. Inter cooleren var ulovligt

    Kan man slet ikke få bilen godekendt så man få den synet uden problemer hver gang. Orker ikke det hovede pinde. Ellers så ryger den til salg men kæmper gerne for at få papir godkendelse på de ændringer hvis det er muligt


  • #18   21. jul 2011 Quote: Det kan højst blive et spørgsmål om at han mener bilen vil forurene mere pga større ic.

    Og her kan synshallen altid kræve dokumation hvis de er i tvivl....


    Der står også at man gerne må endre rørføring i indsugningen, alle føler skal bare side på den orginale plads.

    Det var måske en ide at køre rundt med nogle at de regler i hanskerummet.
    Så skal du bare spille teknisk dum og sige at du før har været stoppet før af 3 motorcykler betjente på en gang ! (teknisk dygtige folk der ved lidt om lastbiler mm)

    Og efter dette har både din mekaniker og din synshal sagt at du skal køre rundt med reglerne, forsikring, Reg og dine syns papir i en lille mappe i hanskerummet, fordi du selvfølgelig ønsker at der skal være orden på det hele...

    Jeg har faktisk lavet sådan en mappe en gang, men nu er den vist væk..



  • #19   21. jul 2011 * Struve *
    Er det et stykke papir du har fra Nissan ?


  • #21   21. jul 2011 den forurrenet ikke en dyt faktisk den holdt sig inden for grønsen også labdaværdien var i orden, hvad har jeg ellers kørt den hos bruno hansen for

  • #22   21. jul 2011 * Struve *
    Du har Pm. smiley


  • #24   21. jul 2011 Jeg har nu snakket med fstyr for at få det på plads en gang for alle!!

    Det er det handler om ang. montering af en større intercooler. Det er at så vil indsugningsluften i motoren bliver koldere, som så betyder mere luft som betyder at der skal mere brændstof ind i motoren.

    Det bevirker så at bilen vil forurene på en anden måde, måske mere eller måske mindre.
    Og der ligger problemet.
    Selvom bilen ikke forurener mere til syn, så går den ikke. Bilen skal stille op til de klav fstyr siger. Så hvis det skal godkendes, så skal man enten have tuv på det, eller nissan skal sige ok.

    Sammen gælder med større turbo, dyser, og andet udstyr som vil få den til at forurene mere.

    Så hvis man vil have det godkendt kan jeg henvise til http://www.jotuning.dk/



  • #25   21. jul 2011 Kim s 1000 tak for hjælpen skal prøve at kontakte ham

  • #26   21. jul 2011 Jeg laver godkendelse tror jeg og stikker papiren i hovede pinden samme syns mand smiley

  • #27   21. jul 2011 Ja det kan selvfølgelig misbruges med en støre intercooler.
    Men når sådan en "øko fliper" som mig ønsker en størrer intercooler er det jo fordi min motor med en kolder luft kan køre mere magert på en højre krompresjon og medre tænding......
    Det der pisser mig mest af er at jeg tror at min bil køre 16KmL med 110Kmt. Unden virkelig at have sat motoren op til det, køre bare så magert som udstødnings tempraturen giver mig lov til (ca 930c)
    Det kunne ALDRIG lade sig gøre med en lille intercooler.
    Jeg købte i går en turbo pose og noget powerwap som jeg vil forsøge at pakke indsugningsmanifolden ind i når jeg i morgen skal montere den isolerende pakning...
    Håber at det kan få indsugnings luften ned 10c grader... det vil så igen give mig mulighed for at køre mere magert og udnytte min dyre benzin bedre....
    Men jeg må ikke for fstyr......... Jeg får sku lyst til at lave den om til +20Kml og så skrive en artikel om at det er ulovlig....
    Det ville jo godt for den Danske økonomi, miljøet og de danske arbejdspladser hvis vi forbedret den danske bilpark i stedet for at bare købe nyt i kina.....

    Hov.... der gik det galt igen...


  • #29   21. jul 2011 struve ja det er dagens beste spørgsmål og hvad mon de ville svare.... find en brugt eller noget i den stil vil jeg gætte på.

    Kim vil det sige at man kan skifte uden de kan gøre moget vis man overholder syns krag vis bare man er fra før 10 månede 90?


  • #30   21. jul 2011 Rasmus k
    Ja. for der stilles der ikke krav om dokumentation for luftforurening hvis bilen er født standard med katalysator, det gælder for motorer under 2.0 l før 10 måned 90. og det er en s13 nemlig. Det har jeg papir på fra fstyr af.


  • #31   22. jul 2011 det er vel ik sådan du kunne sende dem på en mail til mig eller er det for mange sider til det?

  • #32   22. jul 2011 det er en spænde tråd vi har fået her hehe jeg vil da meget gerne læse alle de papire i har. jeg kan også opfordre til at man kigger lidt på godkendelser i tyskeland for hvis der er en der ned der har en som er synet med de ændringer derned kan i´dé ikke sige noget i mod det her i dk ´da mener jeg

  • #33   27. jul 2011 Det er sindsygt så lidt/meget at diverse synsmænd går op i det.

    Min 180sx er synet med frontmonteret IC, KTS gevind undervogn uden godkendelser, uden ABS system og med et 2 vejs nismo spær = 100% spær.

    Tror jeg har været MEGET heldig og frygter dagen om et år, hvor den skal synes igen, da jeg IKKE har abs systemet til vognen :s


  • #34   27. jul 2011 BTW.

    Så modtager jeg MEGET gerne PM's med flinke synsmænd, info omkring regler - måder at omgås dem osv.

    Godkendelses papire og info af den sags modtages også MEGET gerne pr. mail!

    s.n.n@live.dk


    Vi burde have en sticky note på siden, hvor alle de ihærdige og kloge mennesker, der har fået fremskaffet konkrete regler og godkendelser kunne poste dem.

    Ville være til stor glæde og gavn for mange i denne gruppe smiley


Kommentér på:
syn af tunet s13

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce