2.517 visninger
|
Oprettet:
Erfaring af 4x4 folk hjælp {{forumTopicSubject}}
Har været ude og kigge på en patrol gr, den havde 35" dæk og hævet 3" med fjedre, dæmper og hvad der hører med til aksler og gear kasse...
Mit spørgesmål, er det normalt at de sejler en god del fra røven eller kan der være andet galt?
apr 2011
Følger: 52 Følgere: 51 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 52
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
Køre en 4runner rundt heroppe med 38" hjul.. Den er bodyliftet og skåret i skærme som enste hævning.. Den ligger rigtig godt på vejen og er egentlig lige så retningsstabil som min suki
Som andre skriver så kan det også være div. bøsninger der er færdig
aug 2006
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 34 Svar: 46
Den kørte skide godt og var svær at mærke på den var hævet, men syntes den her sejlede helt vildt.
nov 2006
Følger: 100 Følgere: 106 Biler: 14 Emner: 108 Svar: 975
aug 2006
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 34 Svar: 46
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
nov 2006
Følger: 100 Følgere: 106 Biler: 14 Emner: 108 Svar: 975
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
De fleste fra nissan4x4.no køre også i godkendte biler.. Og fjederhævning er de ikke glade for ved bil tilsynet.. Body lift derimod er de mere large med hvis det er lavet ordentlig
nov 2006
Følger: 100 Følgere: 106 Biler: 14 Emner: 108 Svar: 975
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
Jeg kender egentlig kun ET sted i DK som kan måle sig med de områder vi fjoller rundt i heroppe og det er hedeager
Bla Norsk landcruiser klub holdte deres årsmøde her på egnen da der bla var mulighed for et lidt råt poste løb
Hæver man endelig en bil i fjerdre heroppe er det max 2" og det er sjældent
Køre iøvrigt selv landcruiser UDEN hævning og std. hjul montering og jeg kommer frem hvor ellers suzuki SJ giver op pga fuld spær
nov 2006
Følger: 100 Følgere: 106 Biler: 14 Emner: 108 Svar: 975
feb 2004
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 378
maj 2006
Følger: 98 Følgere: 99 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.003
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
Og hvis det virkelig var vejen frem at hæve via fjedre hvorfor faden undgår de proffe byggere det så og vælger body og skære i skærmkasserne frem for fjedre ?
feb 2004
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 378
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
feb 2004
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 378
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
Men jeg vil så henvise dig til bla arctic truck.. specielt Norge da synsregler der minder meget om de danske eller extreme4x4.no begge ombygger div 4x4 så de er godkendt med div ændringer og deres biler har bla været brugt til at nå nordpolen (topgear.. 2 hilux og en land cruiser ) og fjolle rundt på sydpolen.. Ja de var faktisk også oppe og hilse på vulkanen der var i udbrud på island
Skal bilen også køres på vej så er bodylift vejen frem hvis man vil have en stabil bil der ikke smider sig om på siden
nov 2006
Følger: 100 Følgere: 106 Biler: 14 Emner: 108 Svar: 975
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
Michael G Det er sku da jer der ikke er for smarte.. vi taler om INDREGGEDE biler som HOVEDSAGELIGT bruges på LANDEVEJ.. da er det DYBT åndsvagt at hæve den i fjedringen da det gør bilen mere USTABIL
Nu er der jo ikke så fadens meget off road veje i DK
Og bilerne heroppe med store hjul kan altså godt bruges offroad.. Hvad helvede tror du vi køre rundt i om sommeren oppe på fjeldet.. Iøvrigt i områdre hvor div. danske kendte off road steder slet ikke kan være med.. Enste der bare kommer lidt der henad skulle da være hedeager.. Da er der da lidt stejle stykker at køre på
Og noget andet er så at på stejle op og nedkørsler hvilket jo høre til off road da er det bestemt ikke en fordel med for lang fjedre vandring da det gør bilen det mere ustabil
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
feb 2004
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 378
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
Igen det er indreggede biler der er tale og sådanne skal jo også kunne bruges på alm vej
og som "TEAM DALBY" Troels B så er det jo kun bodylift der umiddelbart kan godkendes i DK .. Nogen få har fået 2" fjedre hævning godkendt UDEN fusk
Jeg vil endog påstå at 95% af de biler der er ombygget som kommer til div hygge træfs f.x. i Seest IKKE er godkendt som de står og ville ikke klare en tur i en synshal som de står.. Den dag såen bil ryger i et uheld da kan det blive voldsomt dyrt da den ikke er godkendt med div ændringer
maj 2007
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 10 Emner: 69 Svar: 2.236
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
Alle som har større hjul på er body liftet og nogen enkelte har fået 2" i fjedre.. Og da snakker vi altså 37" hjul og større
Og nej de er ikke specielt bygget til sne men derimod fjeldkørsel
maj 2007
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 10 Emner: 69 Svar: 2.236
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
1. dine dæk stikker udenfor skærme .. de må de ikke og fjedre hævning kan de ikke godkende hvis det er mere som 2" da bilen så bliver for høj
Men fint din er indregget . Men hvorfor så køre den i en heste trailer ? .. Kanske fordi den er pikke ustabil at køre landevej med
maj 2007
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 10 Emner: 69 Svar: 2.236
han køre kun med 1,5" bodylift men det er kun fordi ellers ville der ikke være plads til 4,2 gearkassen
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
EN af de ting biltilsynet er meget obs på er at dine dæk ikke må stikke udenfor skærmkanterne
Gætter på at den er godkendt med max 37" hjul også har han bare sat større/bredere på
maj 2007
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 10 Emner: 69 Svar: 2.236
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
maj 2007
Følger: 98 Følgere: 97 Biler: 10 Emner: 69 Svar: 2.236
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
Men lad os nu se .. VI har købt en suzuki SJ der skal bygges lidt om .. Så kan vi jo se hvem der kommer igennem flest huller i seest
Så får vi jo at se hvor meget flex storehjul og fjedre hævning betyder.. Sukien bliver bodyliftet og får 31" på også fuldt bur
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
Den lokale synshal her i området godkender alt arctic truck ombygget og ellers fri bodylift og max 2" i fjedre.. Hjul godtager de alt der ikke hænger udenfor eller går imod.. Det er tilladt at skære i skærme (går vist ikke i DK hvis reglerne følges)
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
jul 2007
Følger: 66 Følgere: 66 Emner: 208 Svar: 2.189
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
jul 2007
Følger: 66 Følgere: 66 Emner: 208 Svar: 2.189
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
jul 2007
Følger: 66 Følgere: 66 Emner: 208 Svar: 2.189
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
Sidst jeg så Peter V i Seest da var det akslerne han hang på i 90"eren
De sidder trodsalt noget lavere som resten
feb 2004
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 378
Kan du da virkelig slet ikke forstå, at du tager fejl? Er din hjerne så ensporet, at den ikke kan se når den tager fejl? Er det umuligt, at høre ALLE dem, der i denne tråd gang på gang har forklaret dig hvordan det hænger sammen af personlig erfaring? Tror du det er en tilfældighed, at du er den eneste der har den holdning? - Helt ærligt. Grow up!
aug 2006
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 13 Emner: 34 Svar: 46
Erfaring af 4x4 folk hjælp
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside