{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor stor motor e30
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #1   3. sep 2011 129 + 20% = 154,8hk.
    Men så er det bare det at finde en der kan godkendes smiley
    M50b20 burde kunne godkendes smiley Og den har 150hk


  • #2   3. sep 2011 smid en M50 2.0 fra en e34 i smiley det dur bare. det har jeg smiley

  • #3   3. sep 2011 skal forsikring have noget afvide om hvis man skifter motor med mere end 129 heste

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #4   3. sep 2011 Det skal de, og du skal osse forbi en synshal vidst, og ha skrevet det ind i reg attesten?
    Men Hansen, han ved nok lidt mere om det, da han burde ha været turen igennem smiley


  • #5   3. sep 2011 okay jeg takker smiley

  • #6   3. sep 2011 så længe at du holder dig uder de 20% så skal din forsikring ikke
    vide noget - da bilen ikke skifter identitet!

    dog skal ombygningen velsignes af en synsmand og BMW
    - det er ikke alle synshaller der brokker sig over en m50

    men den kan teknisk set ikke (læs teknisk set..) synes da den
    motor ikke er typegodkendt i sådan et køretøj..
    - dog kan man relativt nemt få BMW Danmark til at flette dig et stykke papir, hvor de skriver at den er okay - og så kan du ellers møde den mest emsig panser, og han kan ikke røre dig, om han så gerne ville! - ligeledes med synsmanden, de bliver så glade over sådan et stykke papir smiley

    - ellers er der en M20B23, men der er hyleme langt imellem dem efterhånden smiley det er en 150hk og 205nm - og så er det bare i synshallen med kamelen, da M20'eren er typegodkendt i karossen, og man rent faktisk godt kan få en B23'er i en E30


  • #7   4. sep 2011 brian m okay jeg takker..

    dr wilson så bliver jeg aldrig en mand smiley


  • #8   4. sep 2011 ja men jeg skal ikk smiley

  • #9   4. sep 2011 Dr. wilson. det er ikke sejt at køre rundt med ulovlig motor smiley

  • #10   4. sep 2011 hehe du fik det bare til at lyde sådan :p..
    men det kan sgu hurtigt blive dyrt hvis der sker noget smiley


  • #11   4. sep 2011 det mere forsikringen. de bliver pigesure smiley


  • #12   4. sep 2011 hvad med bare at smide en M20B23 i, den har også 150 hk.

  • #14   10. sep 2011 Jeg har fået en mail fra færdelsestyrelsen, hvor jeg har beskrevet at jeg har en E30 325i med 170 hk og jeg ønskede at montere en motor fra en E36 325i med 192hk og der har jeg fået det svar at, da jeg ikke overstiger 20% skal BMW IKKE!!! Godkende jeg ligger den motor i bilen, så ved ikke hvor det VRØVL kommer fra, at man ikke må ligge en motor der er nyere end typegodkendelsen på bilen,
    Man skal bare bruge katalysatoren og motorstyringen fra den motor man ligger i bilen


  • #16   10. sep 2011 den skal stadig være typegodkendt i karossen..

    og det har du jo så ikke spurgt om kun effekt,
    og mht effekt ja så er den godtaget..

    men BMW skiver hellere end gerne sådan en lap papir,
    der er flere synahaller der er emisige efterhånden mht. M50 ombygningerne - hvis det ikke er skrevet i papirene dengang det var relativt nemt..


  • #18   10. sep 2011 hvis synsmanden er lige glad ryger den igennem
    - men sørg for den da at få det skrevet i papirene så..
    så er den godtaget også fremover..

    der er flere der efter flere syn med deres M50 motorer
    der pludselig står med en bil som dumper til et syn pga motor


  • #20   10. sep 2011 præcis - bare de synsfolk vil skrive på det så virker det uden problemer. det er ikke noget problem at få det lavet, det er bare et irriterende sted at springe over - for man ender med en verden af problemer lige pludselig

  • #21   10. sep 2011 Har det på Mail fra Kurt S. Jensen Bilsagkyndig ved færdselsstyrelsen, har li fået det her i sidste uge, så længe du ikke kommer over 20% skal der ikke dokumenters for at karrossen kan holde til det

  • #22   10. sep 2011 det er heller ikke noget problem - men hvis motoren ikke er typegodkendt i karossen er det noget andet - og en M50 er ikke typegodkendt.. det er kun effekt han skriver okay til

    man må effektforøge 20% uanset hvad, hvis motoren er typegodkendt i karossen - og det er en M50 ikke, men BMW laver
    hellere end gerne papiret - eller en synsmand skriver det under
    konstruktive ændringer - så er den også velsignet


Kommentér på:
hvor stor motor e30

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce