erfaringer med cometic toppakninger.? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Hmm. Så der lidt bøvl med nissan'en.
Den er begyndt at skyde vandet over i "reserve" beholderen hvor det løber ud af overløbet. Der sker så det at bilen begynder at blive varm.
Der er lavet kontrol af thermostat. kølerdækslet er skiftet.
Idag lavede jeg så en måling af Co2 i kølevandet ved hjælp af udstyr til dette, målte straks Co2 i vandet.
Min konklusion er så at toppakningen er sprunget på den. der er ikke lavet måling med tryk i hvert kammer endnu.
Men det jeg vil frem til er om andre har haft dårlige erfaringer med cometic toppakninger.?
Har søgt en del om det efterfølgene, og ser mange der er utilfredse med dem.
Har også læst om montering med noget copper spray, dette er ikke gjort på min.
Men kom gerne med hvad i har hørt og oplevet..
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 104 Svar: 924
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
Anders A : okay. synes ikke jeg har set noget olie. kun at den sætter trykket i køleren.
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
Ståltoppakninger er ikke glade for at optage skæv hedder !
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 104 Svar: 924
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
Nogen der kender noget til det omtalte copper spray
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
den er ihvertfald sprunget på cylinder 3.
er spændt på at få hævet toppen af og se hvor slemt det er.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 247
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
Hva ville i vælge.?
Vil handle i england
Den skal være 1,2-1,3mm
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 247
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg har lige sat en Bosch 0-261-231-006 på min blok, den skal så forbindes til sådan en lille dims...
http://195.159.109.134/vemsuk/forum/index.php?topic=566.0
Jeg tror at den koster 1000Kr for det hele...
Jeg har ikke haft motoren started i nu, men når jeg banker på den så lyser den fint op...
Hvis der opstår knock et sted i mappet før stemplet er i top, så bliver trykket enormt og så kan en pakning måske godt blive overbelasted...
Bare et gæt....
Jeg ved hvordan du har det med din indkøring, men hvis man ikke har benyttet elektronik til at lytte eller se efter knock, så er det måske ikke sikkert at det bliver opdaget.
Det kan også være dårligt benzin eller et løst tændrør der ikke kan komme af med varmen der forsager knock...
Billig forsikring med sådan en lille dims.... Jeg så at der var flere Impreza'er i Greve der havde dem monteret af Skassa.
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
1341F : der er lavet log på banke sensoren over flere træk, og tænding'en er justeret så der ikke var bank. Og skulle der komme vil den selv stille ned.
Den subaru er mads, kender ham godt og så godt de små diode.
Med hensyn til benzin , så har den altid kørt v-power i min tid. Og ingen løse tændrør.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvornår hiver du toppen af så vi kan høre hvad der er sket.....
Hvorfor er det aldrig min motor der sker noget spændende med.... Jeg tror sku at jeg bytter den med Rover eller en S14
Muuuhahahahh...
Nej det var vist ikke sjovt. hmm
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
Men har efterfølgende hørt om rigtig mange der har dårlige erfaringer med cometic.
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Og så læste jeg også at ARP bolte til Sr20det er lidt korte og at de derfor kunne give sig en smule.... mmmmmmaaaaaarrrrrr!!! Måske mmm!
Noget helt andet er at du slet ikke har brug for 1.5 bar.....
Du laver jo hjulspind 100m hvergang du starter den bil...
Den vogn er lige så stiv som en bryllups pik i maj....
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
Med hensyn til spind, der må bare bedre dæk.
I greve var der nemlig ikke meget greb.
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
frsport.com/ARP-102-4701-Engine-Head-Studs-Bolts-Kit-Nissan-SR20DET-RWD_p_21405.html
Læse stof om ARP
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
Men der er absolut intet at se på hverken top eller blok. Toppen bliver lige rettet og tryk prøvet for en sikkerheds skyld.
Men det må simpelthen være den pakning. Da den i mine øjne vil være det svageste punkt.
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.232
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
aug 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 401
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
erfaringer med cometic toppakninger.?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside